بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۷۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
خلوتی وتعداد اندک بازدید کنندگان از طبقه دوم نمایشگاه مطبوعات به گونه ای است که ناراحتی و اعتراض غرفه داران وپایگاه های خبری حاضر در این قسمت از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها را درآورده است.
     تدبیر24: خلوتی وتعداد اندک بازدید کنندگان از طبقه دوم نمایشگاه مطبوعات به گونه ای است که ناراحتی و اعتراض غرفه داران وپایگاه های خبری حاضر در این قسمت از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها را درآورده است.

 بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات خبر ندارند که مسئولان تقریبا صد غرفه که اکثرا مربوط به رسانه های سیاسی و اقتصادی است را در طبقه دوم این نمایشگاه قرار داده اند که منتظر بازدیدکنندگان هستند.

چشمان این غرفه داران به پله هایی است که از حیاط شبستان مصلی به طبقه دوم راه دارد تا شاید برخی بازدید کنندگان این معبر را انتخاب کنند.

شاهد مدعای خبرنگار ایرنا خلوت بودن راهروهای طبقه دوم نمایشگاه است که نسبت به طبقه همکف، محیطی آرامتر و خلوت تر دارد.

راهنمای نمایشگاه که در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد، نشانی غرفه های طبقه دوم را عنوان می کند که علاوه بر پژوهشگاه علوم انتظامی، تالار گفت و گو و کارگاه شماره 2 را مشخص می کند.

برخی از غرفه داران به خبرنگار ایرنا گفتند که حتی در اعتراض به این وضعیت و خلوت بودن طبقه دوم نامه نوشتند ولی هنوز نتیجه آن را ندیده اند و برخی نیز درمان این مشکل را نوشدارویی پس از مرگ سهراب می دانند و اظهار امیدواری می کنند تا در سال آینده حواس مسئولان به این مساله باشد.

محمدجواد مرادی مسئول غرفه آوای کرمانشاه وجود پله ها را یکی از دلایل خلوتی طبقه دوم دانست.

شاید خالی بودن بعضی از غرفه های طبقه دوم نیز حکایت از ناامیدی غرفه داران داشته باشد ولی برخی نیز امیدوارند تا شاید وضعیت بازدید رو به بهبود رود.

یکی از غرفه داران گفت که تعداد بازدیدهای بعدازظهر بهتر از صبح است ولی چاره کار را در تغییر نمایشگاه دانست و یکی از غرفه داران فصلنامه تخصصی 15 خرداد گفت که بسیاری از مردم نمی دانند چه نشریات ارزشمندی در این غرفه ها وجود دارد.

این غرفه دار از نحوه انتخاب غرفه به وسیله سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشا اسلامی سخن گفت ولی نوع پارتیشن بندی را یکی از دلایل خلوت شدن طبقه بالا دانست، به ویژه بنرهایی که باعث شده تا کسانی که در طبقه پایین بازدید می کنند از طبقه بالا بی خبر باشند.

اگر برخی معتقدند که نشریات ارزشمندی در طبقه دوم نمایشگاه وجود دارد ولی ابوحنیف می گوید که گل سر سبد نمایشگاه همین نشریات سیاسی هستند و مسئولان نمایشگاه غرفه های طبقه دوم را به نمایشگاه اموات تبدیل کرده اند.

اصغر جمالی فرد که به ابوحنیف معروف است و ماهنامه والفجر را منتشر می کند، گفت: بسیاری از غرفه داران در اعتراض به وضعیت طبقه دوم نامه اعتراضی نوشتند و اظهار داشتند که اگر به وضعیت موجود رسیدگی نشود، کار را تعطیل می کنند.

معاون وزیر به وعده خود عمل کرد و نتیجه مثبت بود
وی گفت که نامه اعتراضی خود را خطاب به حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته اند و انتظامی نیز در پاسخ گفته است که او نیز موافق این وضعیت نیست ولی چه کند که او فقط یک رای دارد.

جمالی فرد افزود: ما پیشنهاد دادیم تا در طول فقط یک ساعت در اصلی نمایشگاه بسته شود و بازدیدکنندگان مجبور شوند بازدید خود را از طبقه دوم شروع کنند و زمانی که دیدم انتظامی به وعده خود عمل کرد و دیروز در حدود 2 ساعت در اصلی نمایشگاه را بست و آن زمان بود که بازدید خوبی داشتیم.

این پیشکسوت رسانه با همان شور و هیجان ادامه داد: وقتی حضور مردم را دیدم با صدای بلند فریاد زدم «زنده باد انتظامی» که پیشنهاد ما را قبول کرد و این اتفاق حاصل همدلی نشریات بود.

وی افزود: به دنبال این اتفاق سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین انتظامی شب گذشته از طبقه دوم نمایشگاه بازدید کردند و انتظامی قول داد تا در روزهای آینده نیز چند مرتبه در اصلی نمایشگاه بسته شود و مردم بازدید خود را از طبقه دوم شروع کنند.

هرچند حاصل تلاش مسئولان برای بازدید مردم از طبقه دوم نمایشگاه مطبوعات را می توان در قالب های گوناگون مانند اهدای مجلات به شهروندان و مانند آن مشاهده کرد ولی به گفته اصحاب رسانه مسئولان باید زحمت بکشند و سیاستی را برای سال آینده درنظر بگیرند که چنین مشکلاتی گریبان برخی مطبوعات و رسانه های تخصصی را نگیرد.

مهران عباسی انارکی قائم مقام نمایشگاه امروز گفت که از چهارشنبه گذشته با افزوده شدن 30 رسانه ، تعداد غرفه های حاضر در نمایشگاه به بیش از640 غرفه رسید.

وی همچنین گفت که شماری از رسانه ها نیز از حضور در نمایشگاه انصراف داده اند برخی ثبت نام کرده اما اصلا نیامده اند و یا در انتقاد به جانمایی خود در نهایت از حضور در نمایشگاه انصراف داده اند.

بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها تا 21 آبان ماه با شعار «شفافیت، صداقت» همه روز از ساعت 9 و 30 تا 20 و 30 در مصلای امام خمینی(ره) تهران برپا است.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها