بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۷۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
پس از اينكه جبهه‌هاي مردمي نيروهاي انقلاب از سوي اصولگرايان تشكيل شد، برخي از همفكران آنها منتظر بودند تا اين جبهه، نقطه اميدي براي دور شدن از شكاف‌هاي موجود در جريان اصولگرايي باشد. اكنون به نظر مي‌رسد كه اين امر ميسر نشده و شكاف‌هاي زياد اصولگرايان، بر جبهه‌هاي مردمي نيروهاي انقلاب نيز فائق آمد.
 تدبیر24 »اين جبهه كه با هياهوي زيادي هم تاسيس شد، خروجي ويژه نداشت و آن‌طور كه از خارج اردوگاه اصولگرايي نمايان است، شكست برخی از این جبهه‌ها قابل پيش‌بيني است. بسياري از اين جريانات كه در عرصه سياسي كشور با هياهو و سروصدا متولد شدند، موفقيتي حاصل نكردند و با شكست همراه شدند. برخي از اين جريانات در مقاطعي از زمان، فعاليت‌هايي صورت مي‌دهند اما در ميان‌مدت و درازمدت خروجي مشهودي از آنها ديده نشده است. جبهه‌هاي مردمي نيروهاي انقلاب از همين جريانات است. اين جبهه‌ها، پايگاه و ريشه‌هاي اساسي ندارند. جريان فكري سياسي براي ماندگارشدن، نياز به لوازمي دارد و در فقدان این لوازم نمي‌توان انتظار پيروزي داشت. اين تغيير نام‌ها و تاسيس جبهه‌ها نشان‌دهنده تلاطم در جريان اصولگرايي است. در سال‌هاي اخير، اين جريان اسامي متعددي را مطرح کرده است و بعد از مدتي از هم گسيخته شده و عناوين ديگري را انتخاب كرده‌اند. اين اتفاقات نشان‌دهنده آن است كه مسائل و شكاف‌هاي دروني جريان اصولگرايي در فضاي مديريت شده‌، اداره نمي‌شود. تاسيس و تعدد جبهه‌ها، جامعه را نيز دچار سردرگمي مي‌كند. اين سوال براي بسياري از افراد كه از فضاهاي سياسي دور هستند نيز پديد آمده است كه ظهور جبهه و طيف‌هايي در زمان انتخابات در اردوگاه اصولگرايي به چه معناست. اختلافات دروني اصولگرايي آن اندازه عميق است كه گاهي منجر به تحركات حاشيه‌اي مي‌شود. قابل پيش بيني بود كه تعدد جبهه‌ها و اسامي كه زاييده يك مقطع خاص از سياست ايران است، مقطعي و ناپايدار خواهد بود، پس از مدتي هم فراموش مي‌شوند و حتي اين جبهه‌ها نيز دچار انشقاق مي‌شوند. زماني كه انسجام و طرح و برنامه‌اي براي پيروزي در انتخابات در درون يك جريان وجود نداشته باشد، منجر به تخريب رقيب از سوي آنها مي‌شود، چرا كه راهكار ديگري ندارند. به عنوان نمونه برخي اصولگرايان که تبليغ مي‌كنند رياست‌جمهوري دكتر روحاني یک‌دوره‌ای است، هدفي جز تخريب ندارند. طبق قانون، احتمال ۴ساله شدن دولت‌ها وجود دارد اما منظور برخي اصولگرايان از مطرح كردن اين مباحث ۴ ساله كردن دولت روحاني از طريق غيراصولی است كه در اين مسير موفق نمي‌شوند چرا كه نقض قانون اساسي است. منظور اين افراد تلاش براي كاهش محبوبيت روحاني است. شواهد گواه آن است كه مردم از عملكرد آقاي روحاني رضايت دارند و دستاوردهاي روحاني هم نشان از موفقيت او در اجراي برنامه‌هاي دولت دارد. طرح اين مباحث، اقدامات تبليغاتي است. اين گروه‌ها تلاش مي‌كنند كه دولت را «تخريب» كنند. اين بحث را هم از اوايل دوره يازدهم دولت، عليه روحاني مطرح مي‌كردند و بحث جديدي نيست.

فعال سیاسی اصلاح طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها