بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۷۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
تازه ترین اخبار دریافتی ایرنا از منطقه عملیاتی تلعفر در غرب استان نینوای عراق حاکی است که گروه تروریستی داعش در ادامه حملات سنگین یک هفته اخیر خود شامگاه پنجشنبه، بار دیگر از سه محور به این نیروها حمله ور شده است.
تدبیر24 »سید جعفر الحسینی سخنگوی کتائب حزب الله لحظاتی پیش این خبر را در اختیار ایرنا قرار داد و گفت: نیروهای کتائب حزب الله با حمایت جنگنده های نیروی هوایی ارتش عراق همچنان در حال دفع حملات داعش در این منطقه هستند.
وی افزود: داعش حملات تازه خود را از شامگاه پنجشنبه از سه محور 'عین طلاوی'، 'الشریعة' و 'خربة الجحش' آغاز کرده و درگیری ها هنوز با شدت ادامه دارد.
الحسینی با بیان اینکه جنگنده های ارتش عراق در جریان این درگیری ها، اهداف داعش را بشدت بمباران کردند، گفت که هشت خودروی حامل نیروهای داعش پیش از حرکت به سمت اهداف خود و سه خودروی زره پوش داعش نیز در جریان درگیری ها نابود شده است.
جنگنده های ارتش عراق یک تجمع دشمن را در این محور که برای ایجاد شکاف در خاکریز دفاعی کتائب حزب الله به سمت مرزهای سوریه آماده شده بود، هدف قرار دادند.
بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش از دوشنبه گذشته دست به یک سری حملات سنگین تهاجمی در جبهه تلعفر زده تا مسیر مسدود شده موصل به سمت مرزهای سوریه را باز کند.
بر همین اساس، بیش از 120 نفر از داعشی ها با استفاده از 17 خودروی بمب گذاری شده و حدود 50 دستگاه خودروی مجهز به انواع تیربار و مینی کاتیوشا در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته به خاکریزی به طول یک کیلومتر واقع در دو کیلومتری غرب تلعفر و در مسیر جاده مواصلاتی به سمت مرزهای سوریه حمله کردند.
منابع امنیتی و کارشناسان نظامی می گویند؛ این نه تنها بزرگترین حمله داعش به نیروهای عراقی در طول عملیات موصل، که شاید بتوان گفت بزرگترین حمله این گروه تروریستی در طول دو سال و نیم گذشته بود.
شدت حملات بسیار شدید بود و نیروها زیر آتش شدید خمپاره و راکت های کوتاه و میان برد قرار داشتند؛ یکی از مسؤولان رسانه ای کتائب حزب الله که در صحنه حضور داشت، به خبرنگار ایرنا گفت: بچه ها زیر آتش سنگین با چنگ و دندان مقاومت کردند و سرانجام بیش از 120 نفر از مهاجمان را به هلاکت رساندند.
بسیاری از کارشناسان امنیتی عراق اعتقاد دارند که تلعفر همان دو ماه پیش که به محاصره در آمد، مستعد آزاد سازی بود و نیروهای الحشدالشعبی نیز از آمادگی کامل برای فتح این شهر برخوردار بودند، اما فشارهای آمریکا منجر به توقف عملیات و بازسازی داعش در این منطقه شد.
حملات جاری داعش نیز بیشتر با هدف باز کردن خطی 45 کیلومتری و در عمق 25 کیلومتری صورت می گیرد که نیروهای الحشدالشعبی برای بستن راه داعش به مرزهای سوریه ایجاد کرده اند.
برچسب ها: داعش ، عراق
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها