بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳
چرا وقتي حرف از تقويت وحدت، الفت، هم‌گرايي و انسجام هرچه‌بيشتر ميان حاکميت و ملت به ميان مي‌آيد، برخي برآشفته مي‌شوند و خواسته و ناخواسته همان را تبليغ مي‌کنند و در همان مسيري گام برمي‌دارند که بدخواهان نظام، انقلاب و ايران خواستار آن هستند؟
تدبیر24 »انقلاب اسلامي ايران با محوريت رهبر فقيد جمهوري اسلامي و در سايه وحدتي که بين اقشار مختلف حاصل شد، به پيروزي رسيد. نگارنده همواره بر اين اعتقاد بوده و هست که عمود خيمه انقلاب ولي فقيه بوده است و ابتدا امام و بعد از رحلت ايشان مقام معظم رهبري اين نقش را به‌خوبي ايفا کرده‌اند. اين محوريت را همه جناح‌ها و گروه‌هاي سياسي و حتي افرادي که درست يا نادرست، خواسته و ناخواسته در سال‌هاي اخير مورد بي‌مهري قرار گرفته‌اند؛ بارها به زبان آورده‌اند. بر اصل وحدت نيز همه جناح‌ها و گروه‌ها اتفاق نظر دارند و باز به اين نکته اذعان دارم که اصلاح‌طلبان گرچه از دايره قدرت دور بوده‌اند، ولي تلاش آنها حفظ انسجام و وحدت ملي در مقاطع حساس و تعيين‌کننده بوده و اين را عملا نشان داده‌اند. اکنون نيز با توجه به تغيير و تحولات در عرصه ديپلماسي و خصوصا با موضع‌گيري‌هاي خصمانه برخي مقامات آمريکايي و برخي کشورهاي منطقه لزوم وحدت بين آحاد مختلف مردم، جناح‌ها و گروه‌ها يک امر محرز است. 

گروه‌هاي مرجع مهم‌ترين نقش را در انسجام‌بخشي به ايده‌ها و آرمان‌ها و تعيين خط‌مشي و حرکات و مواضع مردم دارند. هر قدر اين گروه‌ها که نخبگان فکري و علمي جامعه و مؤثران در جناح‌ها و گروه‌ها در زمره اين افراد هستند، به هم نزديک‌تر شوند و کدورت‌ها زايل شود، اين وحدت و انسجام بين ملت متجلي‌تر مي‌شود. اين واقعيت را بايد قبول کنيم که بعد از انتخابات ۸۸ گسلي ايجاد شد که ترميم آن يک ضرورت است. در هر صورت دلخوري‌ها و کدورت‌هایی در جامعه به وجود آمده است که اثرات آن را گاهي در مجالس و محافل رسمي و اجتماعات مردمي مي‌بينيم و در فضاي مجازي بيشتر شاهد آن هستيم. اين دلخوري‌ها نبايد تبديل به کينه، انشقاق و جدايي شود، کمااينکه متأسفانه در برخي موارد اين‌گونه بوده است. اگر به ادبيات رايج ميان گروه‌ها و جناح‌ها در اوايل انقلاب، حتي تا قبل از سال ۸۸ نگاه کنيم و امروز نيز بيانيه‌ها و مواضع را ببينيم متوجه می‌شویم چگونه گروه‌ها و جناح‌ها همديگر را با القاب تند مي‌نوازند، وقتي در سطح نخبگان و دلبستگان به نظام و انقلاب اين واژگان ردوبدل مي‌شود، ديگر از افراد عادي چه انتظاري مي‌توان داشت؟ آيا در شرايط فعلي که سياست‌هاي خصمانه آمريکا و متحدان منطقه‌اي‌شان وضعيت جديدي را براي ما رقم زده و کمبود منابع اعم از مادي و طبيعي، سوءمديريت‌ها، تحريم‌ها و... مردم را در تنگناي جدي قرار داده است، تمسک به حبل‌المتين وحدت و رفع کدورت‌ها در جامعه يک ضرورت نيست؟ بنابراين برخي کج‌انديشان و تفرقه‌افکنان به ادامه هجمه‌ها و رفتارهاي تخريب‌کننده دل خوش نکنند. اصلاح‌طلبان براي نيل به مقصد با محوريت رهبر فرزانه انقلاب و در سايه وحدت و انسجام ملي، براي دفاع از حقوق مردم و پيشرفت کشور از هيچ کوششي فروگذار نخواهند کرد.

نايب‌رئيس فراکسيون اميد مجلس


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها