بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
گزارش اختصاصی جمهور از عملکرد دولت یازدهم :
با نگاهی به عملکرد دولت یازدهم و مقایسه با شعارهای انتخاباتی و سخنرانی های اخیر رییس دولت تدبیر و امید ، نشان می دهد که دولت یازدهم تمام تلاش خود را برای حل مشکلات و تحقق وعده ها انجام داده و اگر امروز در بسیاری از حوزه ها ، تغییر یا آثاری را مشاهده نمی کنیم دلایل دیگری دارد که بنا داریم امروز با مرور شعارها و عملکردهایی از دولت آنها به عنوان دستاورد یاد می کند، به چرایی این عدم موفقیت ها یا موفقیت ناملموس بپردازیم !
تدبیر24 »دکتر حسن روحانی در اثنای رقابت های انتخابات سال 92 ، با جمله معروف من سرهنگ نیستم و حقوقدانم و کلید نمادین برای حل مشکلات کشور ، موفق شد فضای انتخاباتی را به نفع خود تغییر دهد و پیروز میدان شود . وی در میدان انتخابات از برنامه 100 روزه، برای حل مشکلات کشور و همچنین تغییر زبان مذاکرات برای رفع ایران هراسی و تعامل سازنده با دنیا در جهت ایجاد رونق اقتصادی ، سخن گفت که در این راستا برای پیاده سازی برنامه ها و وعده های خود نیازمند تیم بود که متاسفانه این تیم را از پیشکسوتان انتخاب کرد . 

تیم پیشکسوتان دولت یازدهم از لحاظ آسیب شناسی مشکلات جامعه و مردم کاملا ماهرانه و استادانه عمل کردند . چون روند طی شده در طول سال های بعد از انقلاب را عملا لمس کرده بودند و خود نیز به نوعی در آن دخیل بودند و مشکلات را از نزدیک می شناختند از این رو در بیان مشکلات ، استادانه می توانستند افکار عمومی را امیدوار کنند به این نکته که درد جامعه را می شناسند ولی نکته ای که در این بین بدان توجه نشد . تجربیات پیشکسوتان با آموزه های جدید تلفیق نشد تا بتواند قفل های جدید دیجیتال را باز کند بعبارتی کلیدهای قدیمی در باز کردن قفل های دیجیتال ناکارآمد عمل کردند . 

در قضیه ی برجام و رفع هیاهوهای بین المللی نسبت به ایران ، تیم مذاکره کننده در میدان عمل برای اثبات ایرانی محجوب تلاش کرد ولی اینکه آیا قصد ما اثبات حجت و حیای ایرانیان بود یا اثبات ایرانیان مقتدر محجوب ؟! 

نباید فراموش می کردیم که ایجاد کننده های هیاهو و جنجال علیه ایران ، همین هایی بودند که با ما پای میز مذاکره نشسته وبا علم آشنایی به حجب و حیای ایرانیان و اقتدار و استقلال طلبی ایرانیان ؛ با ایجاد هیاهو قصد امتیاز گیری داشتند ، یعنی از حجب و حیای ایرانیان سواستفاده کردند تا بتوانند اقتدار ایرانی را کاهش دهند ولی ایرانیان اقتدارشان را با باورهایشان به دست آورده اند مگر زمان جنگ، سربازان ما همان هایی نبودند که نارنجک به خودشان بستند و زیر تانک دشمن رفتند تا از سرزمین و انقلاب و باورهایشان دفاع کردند ؟! 

ولی متاسفانه حجب و متانت در مذاکرات وایجاد اشتهاردر داخل با گره زدن مشکلات به برجام و به توافق سبب شد که طرف مقابل فرصت طلبی کند و ما را موظف به رعایت مفاد توافق نماید در حالی که نقش خود را مشروط نماید . اگر بخواهیم از حق نگذریم واقع بینانه به عملکرد دولت یازدهم نگاه کنیم ، شاید برخلاف دولت های قبلی ، تنها مزیتی که داشت ، آسیب ها را خوب شناسایی کرده بود ولی در عمل و رفع این اسیب ها تلفیقی از تجربه را در کنار علم روز عملیاتی نکرد که این امر موجب شد آثار تلاش دولت در عرصه های مختلف ملموس نباشد . 

از این رو در آستانه انتخابات رقبای سیاسی دولت از تمام توان و تلاش خود برای بزرگنمایی مشکلات و عدم موفقیت دولت استفاده خواهند کرد . و اینجاست که قدرت رسانه ای دولت نمایان خواهد شد . که بتواند دستاوردهای تلاش چهار ساله ی خود را در قالب سه برنامه کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت تبیین و به جامعه اطلاع رسانی کند تا شائبه کم کاری و ضعف از اذهان عمومی تقریبا پاک شود و مردم بدانند که برای چه باید صبر باشد و چه چیزهایی را باید ببینند ولی نمی بینند . و اگر گاهی نقدی بر عملکرد دولت صورت میگیرد از سر دلسوزیست زیرا پیروزی و سربلندی ایران آرزوی ماست حالا با هر دولت و هر نظری که بخواهد پیام آور و مجری این سربلندی باشد و از دولت مردان انتظار داریم لااقل در اواخر دولت از منیّت دست بردارند و اعتدال ترکیبی را با اعتدال تفکری و بنیادی تمیز کنند . تا افکار عمومی و واقعیات را ببینند و قضاوت کنند . 


وا... المستعان 


علی مصطفی زادگان

برچسب ها: دولت ، روحانی ، کشور
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها