بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۷۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
دریاچه ناترون در تانزانیا یکی از بی سرو صداترین دریاچه های آفریقا است اما از این دریاچه تصاویری به ثبت رسیده که در نوع خود بسیار عجیب است، تصور کنید پرنده های زنده ای برروی دریاچه ای زندگی کنند و بعد از مدتی ناگهان تبدیل به سنگ شوند این خاصیت دریاچه عجیبی است که می خواهیم درباره آن صحبت کنیم، در ادامه با الی گشت همراه باشید تا با جزئیات بیشتری از این جاذبه طبیعی آشنا شوید.
تدبیر24 »دریاچه ناترون دریاچه ای کم عمق است که می تواند برای کسانی که به آن عات ندارند بسیار خطرناک باشد، آب قلیایی این دریاچه ph ی به اندازه ۱۰.۵ دارد و آنقدر سوزاننده است که می تواند چشم و پوست حیواناتی که به آن شرایط وفق ندارد را بسوزاند، خاصیت قلیایی این آب از سدیم کربنات و دیگر مواد معدنی ای است که از تپه های اطراف به داخل این دریاچه می ریزند، و ته نشین شدن سدیم کربنات که زمانی در مومیایی های مصری از آن استفاده می شد نوعی ماده نگهدارنده برای لاشه آن حیوانات بدشانسی است که در آب های دریاچه ناترون می میرند. شاید خیلی ها فکر کنند که در آفریقا دریاچه ای وجود دارد که هر موجود زنده ای که نزدیک آن می شود را می کشد و می تواند هر حیوانی که داخل آن می شود را سریع تبدیل به سنگ کند اما این تصور غلطی است که توسط رسانه ها ایجاد شده است، پروسه سنگ شدن به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد و برای این اتفاق مدت زمانی لازم است، اما برخی از موجودات می توانند راحت خود را با شرایط دریاچه سازگار کنند بدون اینکه هیچ آسیبی ببینند.


رنگ قرمز این دریاچه از آن منظره طبیعی منحصربفرد و زیبا ساخته است، و این رنگ فقط با دریاچه لگونا کلورادا در بولیوی قابل مقایسه است، رنگ آن بین نارنجی، قرمز و صورتی تغییر می کند و از باکتری ها و دیگر میکروب ها بوجود می آید، جای تعجب بسیار است که در این دریاچه فلامینگوهای زیادی زندگی می کنند و علی رغم آب قلیایی آن از جلبک های قرمز این دریاچه تغذیه می کنند این محل برای آن ها مکان تخم گذاری امنی به حساب می آید چون هیچ حیوان درنده ای به این مکان نمی آید، در فصل جفت گیری، بیش از دو میلیون فلامینگوی کوچک از این دریاچه کم عمق برای جفت گیری استفاده می کنند.

اگر به بازدید از این دریاچه بروید در این محل می توانید دشت ها، صخره های دیوار مانند و کوه های آتشفشان زیادی ببینید، در ماه های بارانی از نوامبر تا می عصرها رعدو برق های زیادی در این محل زده می شود و آب آن در تمام طول سال گرم است. دریاچه ناترون یکی از دو دریاچه قلیایی شرق آفریقا است و هر دو از دریاچه های کشنده ای هستند که آب آن ها به هیچ دریاچه یا رودخانه ای نمی ریزد و از چشمه های آب گرم و رودخانه های کوچک تغذیه می شوند. 



به عنوان یک دریاچه کم عمق که در آب و هوای گرم قرار دارد دمای آن می تواند به ۴۱ درجه سیلسیوس برسد. آرامش دریاچه ناترون و جمعیت فلامینگوی آن با پیشنهاد راه اندازی نیروگاه برق آبی بر روی رودخانه ایواسو مورد تهدید قرار گرفته است چون ایواسو رودخانه اصلی تغذیه کننده این دریاچه است، دور افتاده بودن این دریاچه که حتی تا سال ۱۹۵۴ توسط اروپایی ها کشف نشده بود باعث شده که هیچ حمایتی از آن و جمعیت فلامینگوی آن نشود.
برچسب ها: دریاچه ، پرندگان ، سنگ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها