بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
خوشبختانه جامعه امروز به عقلانیتی رسیده که در مواجهه با هیجانات کاذب و جوسازی های یک شبه فریب نمی خورد.
تدبیر24 » این مهمترین پاسخ نسبت به تبلیغات تخریبی است که از سوی برخی از مخالفان دولت در ایام نزدیک به انتخابات شدت و حدت گرفته است. این طبیعی است که هر رئیس جمهوری در کارنامه خود نکات مثبت و منفی متعددی را داشته باشد و حسن روحانی نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما این چندان پذیرنده عجیبی نیست. در دوره دوم دولت اصلاحات با وجود اشکال آفرینی های بسیاری که از سوی رقیبان انجام می شد، اما شاهد بودیم چیزی در حدود یک تا دو میلیون به میزان آرای مردمی اضافه شد.

در آن هنگام نیز مخالفان دولت مستقر در تلاش بودند تا آن را شکست خورده معرفی کنند و به این کار بیش از آن که کاندیدایی شایسته را از سوی خود معرفی کنند، اهتمام داشتند. پس از آن به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 می رسیم که آن چه در انتخابات سال مزبور رخ داد؛ یک رویکرد و انتخاب تاریخی از سوی مردم بود، چراکه در سال 92 اهتمام مردم به انتخاب یک شخص نبود، بلکه آن ها یک روش زندگی و نگرش متفاوتی را برای اداره کشور برگزیدند. به بیان دیگر رفتاری که در سال 92 از سوی مردم و فعالان سیاسی به وقوع پیوست؛ همانا تلاش برای پایان دادن به اندیشه هایی شبیه به تفکرات رئیس جمهوری دولت نهم و دهم و امثال او بود. امروز نیز فرآیند مذکور تغییر چندانی نکرده است و اعتماد مردم به همان گزینه ای که در سال 92 به او رأی دادند، همچنان پابرجاست.

مهم ترین و اصلی ترین سؤالی که در این میان باید از مخالفان دولت پرسیده شود؛ این است که آن هایی که روحانی را فاقد مقبولیت داخلی می دانند، قصد دارند چه کسی را به جای او معرفی کنند!؟ آیا فرد منتخب آن ها از میان 14 نفری است که در روز گذشته از سوی جمنا معرفی شد؟ معرفی 14 نفر در زمانی که دو ماه به انتخابات زمان باقی مانده است، منتهای ضعف یک جریان سیاسی است و بیش از هر چیزی از سیلی خبر می دهد که به جای پرداختن به اموری مشخص، تخریب روحانی را در نظر دارد. آن طور که از شواهد به نظر می رسد بسیاری از مراسمی که از سوی فعالان این جبهه برگزار می شود، مورد استقبال مردمی قرار نمی گیرد. به عبارت دیگر افراد نام برده در شرایطی که روزهای کمی به برگزاری انتخابات باقی مانده است، به جای پرداختن به شیوه های اثباتی و مؤثر سعی دارند تا از طریق نفی دیگران وارد عرصه رقابت های انخاباتی شوند و همین اشتباه بودن شیوه اتخاذی آن ها را مشخص می کند.

مخالفان و رقبای دولت روحانی برای تخریب و از میدان به در کردن او در حال چینش مقدمات غلطی برای رسیدن به نتیجه ای نامرتبط هستند و در همین زمینه است که انگشت اشاره خود را بر برجام نهاده اند و این گونه تبلیغ می کنند که مردمی که یک بار برای پایان دادن به بحران های سیاست خارجی به کاندیدایی خاص رأی داده اند، برای بار دوم به او گرایشی ندارند و بی اعتبار بودن چنین تبلیغاتی آن جایی هویدا می شود که اتفاقاً همین مردم امروز برای تکرار اندیشه های شبیه به احمدی نژاد بیش از هر روز دیگر نگران هستند.



احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها