بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر سوم آوریل (14 فروردین) با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار می کند.
تدبیر24 »این نخستین دیدار رهبران دو کشور از زمان روی کار آمدن دولت جدید آمریکا است.
آنها در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد و پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم دیدار کرده و چند باری با یکدیگر به صورت تلفنی گفت و گو کرده بودند.
السیسی پیش از این خواستار توسعه روابط دو جانبه با آمریکا به ویژه در عرصه «مبارزه با تروریسم» شده بود.
ترامپ هم در گفت و گوهای خود با همتای مصری بر حمایت خود از این کشور تاکید کرده بود.
مصر یکی از مقاصد بزرگ کمک های مالی و نظامی آمریکا است و برای چند دهه است که سالیانه نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون دلار از واشنگتن دریافت می کنند.
دولت ترامپ کاهش 28 درصدی یا 10 میلیارد و 900 میلیون دلاری بودجه وزارت امور خارجه را برای سال 2018 در نظر گرفته است.
گرچه مقام های آمریکایی تاکید می کنند که در میزان کمک های مالی به رژیم صهیونیستی تغییری ایجاد نخواهد شد، آینده کمک های ارائه شده به دیگر کشورها مشخص نیست و حال انتظار می رود که این موضوع یکی از محورهای گفت و گوهای هفته آینده رئیسان جمهوری آمریکا و مصر باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها