بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
نام شهرستان جهرم به گواه تاریخ بارها و بارها در شاهنامه فردوسی آمده است.
تدبیر24 »شهرستان جهرم یکی از شهرستان‌های استان فارس بوده که از شمال به شیراز و سروستان و از جنوب به لار،قیر و کارزین منتهی می‌شود.این شهرستان کاملا کوهستانی و مرتفع است و 4 بخش مرکزی،خفر،سیمکان و کردیان را در خود جای داده است. 
 
شهری که نامش بارها و بارها در شاهنامه فردوسی آمده است 
 
بنابراین گزارش،بنای شهر جهرم را به همای دخت بهمن فرزند اسفنیار نسبت می‌دهند و به روایت تاریخ ،بنای این شهر به سده سوم قبل از میلاد مسیح می‌رسد.نام این شهر بارها و بارها در شاهنامه فردوسی آمده است. 


شایان ذکر است از مناطق جنگلی شهرستان جهرم می‌توان به جنگل البرز کوه،جنگل بهجان سیمکان،جنگل امیرسالار خفر و جنگل کوه سفیدار اشاره کرد.این شهرستان محل مناسبی برای زیست حیواناتی چون کل،آهو،پازن،بز کوهی،قوچ و میش،روباه،گرگ،کفتار،خرگوش،عقاب،قوش،کبک،کبوتر،تیهو،قمری،گنجشک،بلبل،چفت،پرستو،مار قیطونی،مارهای جعفری،کبری،کوتوله پارسی و شترمار شیرازی است. شهرستان جهرم دربرگیرنده آثار تاریخی چون بازار جهرم،مسجد و مدرسه خان جهرم،مقبره جاماسب حکیم،مسجد جامع جهرم،آتشکده چهار طاقی قطب‌آباد،مقبره شاهزاده فضل بن موسی بن جعفر،قدمگاه جهرم،آب‌انبار حاج آقا رضا،کاروانسرای مخک،بقعه شیخ خلیفه و چهارطاقی سیمکان است.دروازه پیر شبیب،امامزاده اسدالدهر،غار سنگتراشان ،پل گچی اسفل،کاروانسرای آسمانجرد و تل قبرستان برایجان جهرم نیز از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به حساب می‌آیند. 
 
شهری که نامش بارها و بارها در شاهنامه فردوسی آمده است 

در اینجا به معرفی برخی از جاذبه‌های دیدنی شهرستان جهرم می‌پردازیم. 

غار سنگتراشان غار سنگتراشان غاری دست‌ساز است که بزرگ‌ترین غار دست‌ساز جهان به حساب می‌آید.این غار در دامنه شمالی البرز کوه و جنوب شهر جهرم قرار گرفته و دربرگیرنده مجموعه‌ای از دهانه‌ها و ستون‌هایی است که به صورت دالان‌های متقاطع دیده می‌شوند. گفتنی است اگرچه غار سنگ‌تراشان ظرفیت زیادی برای جذب گردشگر دارد اما هم‌اکنون به دلیل بعضی مشکلات و کم‌کاری‌ها نتوانسته کارآیی مناسب را داشته باشد.بخشی از سقف این غار بر اثر بارش‌های چشم‌گیر اخیر استان فارس آسیب دید. 
 
شهری که نامش بارها و بارها در شاهنامه فردوسی آمده است 

شایان ذکر است سنگ‌های استخراج شده از غار سنک‌تراشان در خانه طوفان،خانه تاریخی شهیدان اشراق جهرمی ،حرم احمد ابن موسی ،باغ ارم و مسجد جامع عتیق شیراز به کار رفته‌اند. بازار جهرم بازار جهرم یکی از بناهای تاریخی اواخر دوره زندیه بوده و از آن به عنوان خواهر دوقلوی بازار وکیل شیراز یاد می‌شود.این بنا که درمرداد ماه سال1352به ثبت ملی رسیده چندین کاروانسرا،مسجد و حمام است. مسجد و مدرسه خان جهرم مسجد و مدرسه خان در غرب شهر جهرم قرار گرفته و متعلق به دوره صفویه است.این بنای تاریخی در دی ماه سال1353 به ثبت ملی رسیده است . هم‌اکنون تعدادی از طلبه‌ها و مدرسان همه‌روزه در مدرسه خان مشغول تحصیل و تدریس هستند.      
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها