بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۷۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
123 ایستگاه آتش‌نشانی شهر تهران و 620 نفر آتش‌نشان در 260 نقطه تهران بزرگ در روز طبیعت در آماده‌باش کامل هستند.
تدبیر24 »جلال ملکی (سخنگوی آتش نشانی تهران) در گفتگو با ایلنا، از آماده‌باش کامل این سازمان برای حوادث احتمالی در روز طبیعت خبر داد و گفت: فردا روز طبیعت هست و طبق یک سنت دیرین خیلی از هموطنان به دور از هیاهوی شهرها به دامان طبیعت پناه ببرند. تقاضا می‌کنم شهروندان‌مان به این منظور خیلی از شهرها دور نشوند و مسافت‌های طولانی سفر نکنند زیرا احتمال آنکه در ترافیکی ایجاد شده از بازگشت مسافران نوروزی مواجه شوند؛ بسیار زیاد است.

وی افزود: سازمان آتش نشانی امسال نیز مانند سال‌های گذشته تمهیدات زیادی را برای ایمنی روز طبیعت اندیشیده است. در این راستا علاوه بر آماده‌باش کامل 123 ایستگاه آتش نشانی شهر تهران، 620 نفر آتش نشان در 260 نقطه به همراه 96 دستگاه خودرو سنگین، 85 دستگاه خودرو سبک و 78 دستگاه موتورسیکلت در فضای سبز، بوستان‌ها، مبادی ورودی و خروجی شهر، آزادراه‌ها و اماکن تفریحی و تجمعی و حتی بخشی از محدوده اطراف شهر تهران را تحت کنترل خواهند داشت.

ملکی تاکید کرد: یک گروه قواصی ویژه هم در اطراف دریاچه خلیج فارس با تجهیزات کامل قواصی مستقر خواهند شد.

وی افزود: این استقرارها از ساعات اولیه فردا آغاز و تا ساعاتی که هموطنان از دامان طبیعت مراجعت کنند و تردد در بزرگراه‌ها و معابر عادی شود؛ ادامه خواهد داشت. تمامی مدیران ارشد عملیات هم با آمادگی کامل مشغول گشت‌زنی و سرکشی به تیم‌های عملیاتی خواهند شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در ادامه به ذکر نکات ایمنی به منظور سپری کردن روز طبیعت در آرامش و امنیت کامل پرداخت و گفت: هموطنان سعی کنند در اماکن و بوستان‌های شناخته و مشخص شده حضور داشته باشند. از نشستن در زمین‌های زراعی و کشاورزی که هیچ شناختی روی آنها ندارند و خصوصا زمین‌هایی با پوشش گیاهی انبوه که سطح زمین قابل رویت نیست اجتناب کنند. احتمال وجود چاله و گودال در این زمین‌ها زیاد است. از نشستن در لبه جاده‌ها و اتوبان‌ها، در نزدیکی رودخانه‌ها و دره‌ها جدا خودداری کنند. خیلی مراقب کودکان خود باشند. اگر قصد روشن کردن آتش دارند حتما این کار را در منقل و اجاق‌های همراه خود یا تعبیه شده در محل انجام دهند و از روشن کردن آتش روی بوته‌زارها و کنار درختان اجتناب کنند و در پایان آتش را با آب کاملا خاموش کنند.

وی افزود: خودروهای خود را به گونه‌ای پارک کنند که مسیر تردد خودروهای امدادی و آتش نشانی مسدود نشود و همکاری لازم را با نیروهای امدادی آتش نشانی داشته باشند. سعی کنند قبل از تاریک شدن هوا محل استقرار خود را ترک کنند و به منازل خود مراجعت کنند و زباله‌های تولید شده توسط خود را از سطح طبیعت جمع‌آوری و خارج کنند.

ملکی در پایان اظهار امیدواری کرد که با رعایت اصول ایمنی فردا هم مثل روزهای گذشته بدون حادثه سپری شود و هموطنان از حضور در طبیعت لذت کافی را ببرند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها