بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۷۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
مدیرکل زمین شناسی واکتشافات معدنی استان های مازندران و گلستان گفت که آتشفشان دماوند تهدیدی برای ساکنان اطراف ندارد و مردم نگران برخی تحرکات این کوه نباشند.
تدبیر24 »مهرزاد قنبرزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزایش خروج بخار و پرتاب سنگ ریزه از داخل حفره این آتشفشان را ناشی از افزایش بارش برف و باران و نفوذ این بارش ها به داحل حفره های گرم اعلام کرد.
وی افزود : با نفوذ برف و باران به داخل حفره های گرم کوه دماوند، میزان خروج بخارو گاز آن افزایش یافت و سنگ ها نیز براثر این بارش ها منفجر و به صورت پاره سنگ و سنگ ریزه ازدهنه باز حفره خارج می شوند.
وی شایعه فعال شدن آتشفشان دماوند را در چندماهه اخیر ناشی از همین فعل و انفعال و برداشت نادرست دانست و اظهارداشت : تاکنون هیچ نشانه ای مبنی بر فعال شدن آتشفشان دماوند مشاهده نشده است.
مدیرکل زمین شناسی مازندران ، تغییرات شیمیایی در چشمه آب گرم ، کم و زیاد شدن املاح در یک دوره زمانی کوتاه مدت و خروج خاکستر های آتشفشانی و مواد مذاب از نشانه های فعال شدن دماوند اعلام کرد.
قنبرزاده اظهارداشت : بررسی چندماهه اخیر بر روی دماوند از سوی کارشناسان زمین شناسی مازندران هیچ یک از این تحرکات را مورد تایید قرار نداده و این نشان دهنده غیر فعال بودن آتشفشان دماوند است.
** برنامه ریزی برای ایجاد 14 ایستگاه پایش دماوند
مدیرکل زمین شناسی استان های مازندران و گلستان گفت که با موافقت شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و در صورت تامین اعتبار140 میلیارد ریالی 14 ایستگاه پایش مجهز در اطراف کوه دماوند ایجاد می شود.
قنبرزاده افزود : در برنامه اولیه 4 ایستگاه در چهار جهت شمال، جنوب، غرب و شرق کوه دماوند ایجاد می شود که یکی از ایستگاه ها ایستگاه اصلی ومادر پایش اتشفشان است.
وی اضافه کرد : سه ایستگاه ایجادی در اطراف دماوند به عنوان ایستگاه های فرعی اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری و به صورت لحظه ای به ایستگاه اصلی و مادر منتقل می کنند که در این ایستگاه این داده ها و اطلاعات مورد ارزیابی کارشناسان زمین شناسی در حوزه های مختلف از جمله زمین لرزه قرار می گیرد.
به گفته وی براساس این اطلاعات، کارشناسان تحرکات دماوند را زیر نظر داشته و چنانچه احتمال فعال شدن آتشفشان وجود داشته باشد، حداقل 2 تا سه ماه پیش از وقوع این فرایند در اختیار تصمیم گیران قرار می گیرد.
** تهیه نقشه خطر برای دماوند
مدیرکل زمین شناسی مازندران و گلستان مهمترین مزیت ایجاد ایستگاه پایش را تهیه نقشه خطر برای کوه دماوند اعلام کرد.
قنبرزاده اظهارداشت : براساس این نقشه خطر که مطابق با تحرکات دماوند تدوین می شود، می توان از ایجاد زیرساخت هایی که در صورت بروز آتشفشان نابود می شوند، جلوگیری کرد و این روند از هدررفت سرمایه ها پیشگیری خواهد داشت.
* دماوند بی خطر
مدیرکل زمین شناسی مازندران و گلستان گفت که هم اکنون طبق داده ها کوه دماوند آتشفشان خاموشی است که تهدیدی متوجه مردم نخواهد کرد.
قنبرزاده اظهارداشت : در صورت احتمال هرگونه تهدیدی از ناحیه دماوند، اطلاع رسانی مناسب به مردم انجام خواهد شد.
کوه دَماوَند کوهی در شمال ایران است که بلندترین کوه ایران و بلندترین قلهٔ آتشفشانی آسیا است .این کوه دربخش مرکزی رشته‌کوه البرز در جنوب دریای خزر جای دارد و در تقسیمات کشوری، در بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران واقع است.
کارشناسان زمین شناسی وجود چشمه آب گرم و خروج گازها و بخارآتشفشانی وپرتاب موردی گدازه های آتشفشانی به اطراف را از نشانه های فعالیت دائمی آتشفشان دماوند و رفتار طبیعی این قله آتشفشانی می دانند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها