بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۷۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
واژه ی شب در ذهن بسیاری از ما تداعی کننده ی سیاهی و تاریکی است؛ زمانی که خورشید بار و بندیلش را جمع می کند و به خواب فرو می رود تا برای تابیدن دوباره در روز آماده شود. در شهرها خداحافظی موقت خورشید از زمین برابر می شود با زمان آغاز گردش های شبانه و پهن شدن بساط نورهای رنگارنگی که زینت بخش گوشه گوشه ی شهر می شوند. در اینجا شب به معنای زمانی است برای تفریح و لذت بردن از اوقات فراغت از کار روزمره…

تدبیر24 »اما آن طرف تر از شهرها، جایی که خبری از لامپ ها، پروژکتورها و این نورهای مصنوعی نیست، آسمان، خودش در شب ها دست به کار شده و یکی از زیباترین لباس های پر زرق و برق خود را بر تن می کند تا نمایشی خیره کننده به راه بیاندازد. دیدن این تن پوش حیرت انگیز فقط کمی صبر و حوصله می خواهد؛ باید در یک شب صاف و نورانی کوله بار ببندیم و از شهر دورتر و دورتر شویم تا نورهای مصنوعی دست از سرمان بردارند. بعد در سکوت شب بنشینیم و سراپا چشم، غرق تماشا شویم.

این تن پوش پولکی آسمان به نام کهکشان راه شیری شناخته می شود. کهکشان راه شیری، کهکشانی در منظومه شمسی است که به صورت نوار شیری رنگ در آسمان صاف دیده می شود و میلیون‌ها ستاره آن را تشکیل داده اند. این کهکشان تنها در جایی رخ می نماید که هیچ گونه آلودگی نوری وجود نداشته باشد و نورهای مصنوعی دیده نشوند.

در بسیاری از نقاط ایران امکان تماشای این کهکشان وجود دارد اما بسیاری کویر ها را مناسب ترین مکان برای این کار و ثبت تصاویر حیرت انگیز می دانند.

تماشای این کهکشان در کویر به قدری لذت بخش است که می خواهیم برخی از تصاویر آن را با شما به اشتراک بگذاریم تا از تماشای این جلوه ی شبانگاهی لذت ببرید.

با کارناوال به تماشای کهکشان راه شیری در کویرهای ایران بیایید…

کهکشان راه شیری در کویرهای ایران
photo by Hamidreza Sohankar

۱- ستاره باران در کویر مصر

کهکشان راه شیری در کویر مصر
photo by alireza rastegar

۲- کویر ورزنه اصفهان چهره دیگری به خود گرفته

کهکشان راه شیری در کویر ورزنه اصفهان
photo by alireza rastegar

۳- باز هم کویر ورزنه، گویا ستارگان در ورزنه با هم وعده دارند

کهکشان راه شیری در کویر ورزنه
photo by Alireza Rastegar

۴- آسمان کویر لباسی نورانی به تن کرده…

کهکشان راه شیری در کویرهای ایران
photo by Asef Azimaie

۵- دریاچه نمک در کویر مرکزی ایران، دیدنی تر از قبل

کهکشان راه شیری در کویرهای ایران
photo by Hamidreza Sohankar

۶- تماشای کهکشان راه شیری در بین راه

عکاس این عکس، در مورد تصویری که ثبت کرده، می گوید: در حال رانندگی از قمصر در کاشان به ست قم بودم که در تاریکی های شب، توانستم چنین تصویری را ثبت کنم.

کهکشان راه شیری در کویرهای ایران
photo by Hessam M. Nik

۷- این بار شاید بتوان ستاره ای از آسمان چید…

کهکشان راه شیری در کویر خارا
photo by Ruhollah Ghasemi

۸- تماشا کن؛ شاید ستاره ات را بیابی

کویر ورزنه اصفهان

کویر ورزنه اصفهان

۹- دوربینی که در انتظار ثبت بهترین عکس است

کهکشان اه شیری در کویرهای ایران
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها