بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
رای دهندگان 'جاکارتا' پایتخت اندونزی فردا چهارشنبه در حالی برای انتخاب فرماندار این کلانشهر اندونزی به پای صندوق های رای می روند که اعتراضات مختلف نسبت به یکی از نامزدهای این انتخابات در ماه های گذشته باعث ناآرامی های سیاسی و مذهبی در این کشور جنوب شرق آسیا شده است.
تدبیر24 »نظرسنجی ها نشان می دهد رقابت سیاسی در دور دوم انتخابات بین 'باسوکی تجاهاجا پورناما' معروف به 'آهوک' فرماندار مسیحی جاکارتا که چینی تبار است، با 'انیس باسودان' وزیر سابق آموزش اندونزی بسیار افزایش یافته است.
رقابت های انتخابات فرمانداری شهر جاکارتا در بهمن ماه سال گذشته که در آن سه نفر به رقابت پرداختند، به این دلیل که هیچ یک از نامزدها نتوانستند اکثریت مطلق آراء (1+50) را کسب کنند، به دور دوم کشیده شد و اکنون رقابت بین دو تن برگزار می شود.
'آهوک' که اکنون با شکایت تندروهای مسلمان به اتهام کافر بودن جلسات دادگاه خود را طی می کند، در ماه های گذشته شاهد اعتراض های گسترده مسلمانان تندور بوده است که وی را متهم به توهین به قرآن و مقدسات مسلمانان می کنند.
کارشناسان معتقدند انتخابات روز چهارشنبه فرمانداری شهر جاکارتا که پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2019 برگزار می شود، گزینش مهمی بین سیاست سکولار اندونزی پس از جنگ جهانی دوم تاکنون با اسلام سیاسی است که در سال های اخیر بیش از پیش در اندونزی قدرت یافته اند.
به نوشته روز سه شنبه تارنمای روزنامه 'استار'، 'ویمار ویتولار' تحلیلگر سیاسی و از مشاوران 'عبدالرحمان وحید' رئیس جمهور اسبق اندونزی، گفت: این انتخابات اگر بتواند در مقابل فشار گروه های مذهبی و پوپولیست ها مقاومت کند، آزمایشی برای تکثرگرایی در اندونزی است.
وی تاکید کرد که اکنون نه تنها جاکارتا، بلکه کل اندونزی بر سر یک چهارراه قرار گرفته اند.
آخرین نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد 'انیس باسودان' وزیر سابق آموزش اندونزی 48.2 درصد از حمایت ها را با خود دارد، در حالی که این رقم برای 'آهوک' (فرماندار فعلی جاکارتا) 47.4 درصد است و 4.4 درصد نیز تاکنون تصمیمی در مورد نامزد مورد حمایت خود نگرفته اند.
با توجه به نزدیک بودن تعداد حامیان هر دو نامزد، فعالان تجاری اندونزی از هم اکنون نگران درگیری های احتمالی پس از انتخابات هستند که حرکت های خشونت آمیز طرف بازنده ممکن است فضای سرمایه گذاری و تجارت در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد.
تاکنون دستکم پنج دور راهپیمایی توسط گروه های تندرو در اندونزی علیه فرماندار کنونی جاکارتا انجام شده است و دولت نیز هراس دارد این راهپیمایی های اعتراض آمیز به خشونت کشیده شود.
گروه های اسلام گرا در اندونزی 'باسوکی تجاهاجا پورناما' فرماندار مسیحی جاکارتا را که پیش از انتخاب 'جوکو ویدودو' به عنوان رئیس جمهوری معاون وی در فرمانداری بوده است متهم به توهین به قرآن می کنند.
گفته می شود پشت اتهامات وارد شده به فرماندار کنونی برخی سیاسیون و مخالفان دولت کنونی هستند که با گروه های تندرو اسلامی ارتباط دارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها