بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری گفت: مسوولیت جمع‌بندی آب‌های سطحی برعهده شهرداری است که گرچه این سازمان اقدامات خوبی را انجام داده اما در این زمینه کم‌کاری کرده لذا بعد از هر بارندگی شاهد ترافیک سنگین در سطح شهر هستیم.
تدبیر24 »سید علی چاوشیان امروز در حاشیه کنفرانس امنیت آبی در سکونتگاه‌های انسانی در شرایط کم‌آبی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به ایسنا اظهار کرد: کمتر از یک ماه پیش وزارت نیرو دو برنامه خاص برای مدیریت آبفای سطحی شهر تهران تدوین کرده است.

وی با بیان این‌که مدیریت روان‌آب‌های سطحی شهری نه تنها می‌تواند در کاهش ترافیک موثر باشد بلکه می‌تواند مجددا به چرخه آب برگردد، عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل نفوذناپذیر بودن سطح شهر آب باران برای تغذیه استفاده نمی‌شود و این آب به پایین دست رفته و تبدیل به فاضلاب می‌شود که این مساله نیز دردسرهای دیگری را در جنوب تهران به وجود می‌آورد.

مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو، اظهار کرد: بازچرخانی روان آب سطحی در سطح حوزه می‌تواند منجر به تغذیه منابع آب زیرزمینی و کاهش دردسرهای ترافیکی شهر تهران شود.

چاوشیان با بیان این‌که انجام این کار هزینه‌های زیادی را در بر دارد، عنوان کرد: طبق برآوردهای شهرداری تهران حدود 12 هزار میلیارد تومان هزینه، جمع‌آوری آب‌های سطحی، تصفیه و هدایت نقاط خروجی شهر تخمین زده شده است.

وی با بیان این‌که سال 1387 تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری تهران، وزارت نیرو و شورای شهر به منظور مدیریت آب‌های سطحی منعقد شد، ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه هر دو دستگاه وظایف خود را تنظیم کرده‌اند و قرار بر این شد که مدیریت آب‌های سطحی به عهده شهرداری و وزارت نیرو کارهای سیاست‌گذاری را انجام دهد.

مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن این مساله را کم‌کاری شهرداری تهران دانست و افزود: گرچه شهرداری کارهای متفاوتی انجام داده اما باید گفت که در این حوزه گام‌های کافی بر نداشته است.

به گفته چاوشیان، مشکل اصلی در این بخش را می‌توان نبود لایحه مدیریت واحد شهری عنوان کرد چرا که در حال حاضر در حوزه آب برخی از اختیارات در دست وزارت نیرو و برخی دیگر در دست شهرداری است، لذا مادامی که لایحه مدیریت واحد شهری وجود نداشته باشد و همه اختیارات به‌طور متمرکز به دست شهرداری نباشد شاید این مساله کماکان به قوت خود باقی بماند.

وی با اشاره به احیای رودخانه‌های شهری، گفت: در تهران هفت رودخانه وجود داشت و به خاطر رودخانه‌هایش این استان به عنوان پایتخت انتخاب شد اما به دلیل سیاست‌های شهری در 50 سال گذشته این رودخانه‌ها مسدود شدند.

مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری ادامه داد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای پیش رفته که هم‌اکنون هیچ کدام از این رودخانه‌ها عملا در سطح شهر دیده نمی‌شوند و اگر رودخانه‌ای وجود دارد به صورت سرپوشیده و یا به فاضلاب تبدیل شده است.

چاوشیان اظهار کرد: با کمک مشترک وزارت نیرو و شهرداری تهران از حدود یک سال پیش به عنوان اولین کشور در منطقه غرب آسیا بحث احیای رودخانه‌های شهری آغاز شد و طبق این پروژه اثرات خوبی در بعضی بوستان های تهران همچون نهج‌البلاغه و جوانمردان دیده می‌شود.

وی با بیان این‌که طرح‌های بزرگی برای احیای رودخانه کن نیز انجام شده است، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است آلودگی‌ این رودخانه کاهش یابد و وضعیت جریان آب بهبود و آب زلال‌تری در این رودخانه جریان پیدا کند و به‌طور کلی فضای مناسبی برای تفریح شهروندان به وجود آید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها