بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: پوپولیسم از نشانه‌های سیاست‌های تعقل گریز است، در شرایط فعلی نمی‌توان تعقل‌گریز بود و با وعده‌های بی اساس مشکلات مردم را حل کرد.
تدبیر24 »حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مهدی شیخ در گردهمایی بزرگ فرهنگیان حامی روحانی در فرهنگسرای جوان قم، افزود: اولین مساله مهم شرکت در انتخابات است باید با روشنگری مردم را در جهت حضور باشکوه در انتخابات و تعیین سرنوشت خودشان تشویق کرد.

وی بیان کرد: در مرحله بعد روشنگری برای انتخاب فردی عاقل است ما معتقدیم که دولت روحانی مصداق بارز دولت عقل‌گرا و نقطه مقابل سیاست ورزی جاهلان است.

شیخ عنوان کرد: امروزه با توجه به توسعه فضاهای مجازی و در عصر اطلاعات نمی توان مانع از آگاهی جامعه شد مردم ما دوران گذشته را فراموش نمی کنند دورانی که در طول 8 سال ویرانی های زیادی بر جای ماند.

وی با اشاره به ویژگی های دولت عقل گرای روحانی یادآور شد: مهم ترین نشانه دولت تدبیر و امید شامل عقلانیت، مدارا با دشمنان، قانون‌گرایی در برابر قانون‌گریزی، مشورت‌ با متخصصین، انتقادپذیری، راست‌گویی و داشتن تصویر درست از توانایی‌های خود و کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت نهم و دهم تمام شوراهای مشورتی در طول مدت یک روز تعطیل شد و آقایان اعلام کردند که ما نخبه هستیم و نیازی به مشورت با متخصصان نداریم.

وی افزود: صاحبان اندیشه و خرد از این ابزار مهم استفاده می کنند، پیامبران(ص) حجت ظاهری و عقل حجت باطنی است عقلانیت جایگاه مهمی در دین مبین اسلام دارد تا جایی که خواب عاقل از شب زنده داری جاهل بالاتر و خانه نشینی عاقل از سفر و جهاد جاهل با ارزش تر است.

شیخ تصریح کرد: مهم ترین نشانه تعقل، اعتدال است اسلام دینی بر اساس اعتدال و میانه روی است و انسان عاقل در مسیر اعتدال حرکت می کند.

وی در مورد ویژگی مدارا در دولت روحانی خاطرنشان کرد: مدارا به معنای تسلیم شدن نیست مدارا یعنی تلاش کنیم گزندی از سوی دشمن ما را تهدید نکند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون گرایی یکی دیگر از ویژگی های مهم دولت است، در دوران قبلی قانون گریزی های زیادی اتفاق افتاد و گاهی می گفتند قوانین بین الملل ظالمانه است و در بسیاری از شرایط نیز قوانین داخلی را نیز قبول نداشتند.

وی بیان کرد: از ویژگی های دیگر دولت تدبیر و امید بهره گیری از نظرات کارشناسانه است و دولت روحانی از نیروهای متخصص در امور بهره می گیرد و اجازه نمی دهد ظرفیت ها به هدر رود.

شیخ عنوان کرد: این دولت در جذب حداکثری و دفع حداقلی تلاش های زیادی کرد انسان عاقل بی جهت دفع نمی کند.

وی اظهار کرد: برجام اوج عقلانیت دکتر روحانی را نشان داد، دولت در واقع با برجام صنعت هسته ای ما را نجات داد دنیا صنعت هسته‌ای ما را به رسمیت می‌شناسد و راکتور اراک که به دلیل نبود تجهیزات قادر به راه‌اندازی آن نبودیم، با پیشرفته‌ترین تجهیزات در حال بازسازی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دلواپسان بدترین روش را برای تضعیف دکتر روحانی در پیش‌گرفته‌اند و آن نشان دادن بزرگ‌ترین نقطه قوت دولت یعنی برجام به‌عنوان نقطه‌ضعف آن است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و ارقام، دولت دکتر روحانی قوی‌ترین دولت در زمینه اقتصادی بوده است امروز برخی از شعارها در مورد افزایش یارانه ها کشور را با مشکلات زیادی مواجه خواهد ساخت.

وی تصریح کرد: از دیگر نشانه‌های عقلانیت دولت دکتر روحانی توجه به فرهنگ، آزادی‌های مدنی، امنیت و آرامش مردم است غرور و توهم و خرافات ناشی از جهل سیاست ورزان موجب حاشیه سازی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت هفته معلم افزود: معلمان وارثان انبیاء هستند و هر کس هر چه دارد از این قشر تلاشگر است و اگر می خواهیم جامعه به امید و رشد و بلوغ برسد باید برای معلم و جایگاه تعلیم و تربیت بهای زیادی قائل باشیم.

وی افزود: برهه ای حساس از تاریخ و ایام انتخابات را پیش رو داریم که جامعه فرهیختگان و معلمان در اولویت اول باید مردم را به مشارکت گسترده در انتخابات دعوت کنند تا با حضور در این عرصه سیاسی سرنوشت خود را رقم بزنند.

شیخ خاطرنشان کرد: فرهنگیان به عنوان قشری فرهیخته باید در جامعه به روشنگری بپردازند تا مردم بدانند که فرد اصلح واقعی دارای چه شاخص ها و ویژگی هایی است.

وی ادامه داد: اگر روزگاری عده ای دم از تحریم انتخابات می زدند امروز همه به این باور رسیده اند که در سرنوشت خود با انتخاب بهترین گزینه سهیم هستند و اگر در این میان کسی در انتخابات شرکت نکرد حق گلایه ندارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها