بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
آژانس اطلاعاتی مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد، یگانی ویژه برای ارزیابی تهدید هسته‌ای کره شمالی و آماده سازی برای مقابله با آن تشکیل داده است.
تدبیر24»این برای نخستین بار است که سیا بخش ویژه ای را برای ارزیابی تهدید‌های یک کشور خاص تشکیل داده است. این یگان وظیفه گردآوری اطلاعات از دیگر واحدها و ارزیابی آنها را بر عهده دارد.
«مایک پمپئو» رئیس سیا چهارشنبه شب با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: این اقدام به ما اجازه می دهد تا تلاش‌های سیا را در مقابله با تهدید جدی که از جانب کره شمالی متوجه آمریکا و شرکای ما است، هدفمند کرده و آن را نظم دهیم.
این در حالی است که به نظر می رسد کره شمالی در آستانه ششمین آزمایش هسته ای خود قرار دارد؛ اقدامی که می تواند تنش‌ها در شبه جزیره کره را تا چند برابر افزایش دهد.
کره شمالی تاکنون پنج بار دیگر در سال‌های 2006، 2009، 2013 و 2016 دست به آزمایش هسته‌ای زده و مشمول تحریم‌های سخت سازمان ملل و دیگر کشورها قرار گرفته است.
آمریکا اخیرا ناو هسته‌ای «کارل وینسون» را به آب‌های اطراف شبه جزیره کره اعزام کرده است و هواپیماهای شناسایی این کشور به طور منظم در این منطقه گشت زنی می کنند. پیونگ یانگ هم در مقابل واشنگتن را به حمله هسته ای پیش دستانه تهدید کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها