بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۷۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
‌استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عصر بازی با الفاظ و کلمات گذشته است و امروز مردم با دقت و هوشیاری به دنبال برنامه‌ها و اهداف کاندیداها هستند.
تدبیر24»علی اوسط هاشمی در نشست شورای کارشناسی سیستان و بلوچستان افزود: هر جا که حکومت فعال تر و پاسخگوتر باشد انصاف بیشتری در حوزه زیستن مردم رعایت می شود و جامعه آزادتر خواهد بود.

 وی ادامه داد: هر کسی که می خواهد در بین مردم افتخار نقش آفرینی را از آن خود کند باید مردم شناس، قوم شناس و جامعه شناس باشد.

هاشمی همچنین در خصوص مناظره های تلوزیونی کاندیده ها نیز گفت: این مناظرات برای عرضه کاندیداها و شناخت بیشتر مردم از آنان است و نشان از این دارد که مردم رای خود را ارزان نمی‌فروشند.

استاندار در ادامه با تاکید بر فعالیت بیش از پیش شورای کارشناسی و نقش مهم آن در استان گفت: اعضای این شورا در استان باید در تمام زمینه‌ها فعال عمل کنند تا گره گشای مشکلات باشند.

وی خاطرنشان کرد: این شورا باید با جریان سازی ارزش گذاری شود تا با دعوت از مسئولان کشوری زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات استان نظیر بی آبی، هدر رفت منابع آبی، طوفان گرد و خاک و غیره شود.

هاشمی بیان کرد: اگر ایمان به تغییر سرنوشت داشته باشیم و مشارکت به عنوان رقیب پذیری، تحمل، اجتناب ورزیدن از غرور را مورد نظر داریم باید شورای کارشناسی استان حضوری فعال و موثر داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت شوراها گفت: شوراها به معنی تکریم به نقش موثر و پایدار مردم از جایگاه بالا و ارزشمندی برخوردار است، به گونه‌ای که می‌توانند در تصمیمات و رویدادها و رفتارهای خسارت زا تغییر ایجاد کنند.

هاشمی با بیان اینکه فاقد تجربه تاریخی کار جمعی در کشور هستیم گفت: همانگونه که در قرآن کریم تاکید شده است، تغییر در هیچ قومی تنها با اتکا بر اراده خویش رقم نمی‌خورد، در این زمینه کارهای جمعی و کارشناسی از اهمیت زیادی برخوردار است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه «من از سوی مراجع محترم مورد نقد جدی قرار گرفته‌ام» گفت: بخشی از این مساله و اشکال متوجه خودم است زیرا مسائل و کارهای انجام شده را به اطلاع مراجع محترم نرساندم و کس دیگری می‌رود و با سوء استفاده از حسن نظر بلند یک مرجع علیه یک انسان سخن می‌گوید و این حسن نظر را با ارائه گزارش غلط برای خود فرصت سازی می‌کند و آن شخصیت را وادار به موضع‌گیری کرده که بعد محل ایراد باشد ..

هاشمی افزود: مراجع بزرگترین جایگاه‌های اعتقادی و مذهبی ما هستند و من نمی‌توانم چیزی را از آنان کتمان کنم حتی اگر علیه دولت باشد زیرا کلام مراجع می‌تواند بانفوذ و اثر بخش باشد، به گونه‌ای که یک نصحیتش می‌تواند اصلاح کننده یک رویه خسارت زا باشد.

وی ادامه داد: یکی از آفات سیستان و بلوچستان گزارشات نا‌درست است، به گونه‌ای که ‌عده‌ای که می‌خواهند بر موضع خود بمانند و سقوط نکنند همیشه گزارشات غلط و نسنجیده می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها