بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۷۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان گفت: از جمله خدماتی که دولت برای صنعت ارائه کرده، این است که به انجمن‌ها توجه کرد و جلساتی در خصوص رسیدگی به مشکلات و خواسته‌های انجمن‌ها برگزار شد و یکی از اقدامات دولت اهمیت دادن به این انجمن‌ها بود.

تدبیر24»علی کرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به شور حاکم بر انتخابات اظهار کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان حضور پررنگی در این انتخابات خواهند داشت و این شور با حضور آن‌ها دوچندان می‌شود. به اعتقاد ما رکن اصلی اقتصاد کشور همان بخش صنعت است و کاربرد صنعت و نقش آن در اقتصاد از همه بخش‌های دیگر همچون کشاورزی و بازرگانی قوی‌تر است.

وی ضمن تأکید بر شرکت در انتخابات عنوان کرد: انتخابات فرصت بسیار خوبی است که باید از آن استفاده کنیم و ما انجمن سازندگان نفت و گاز خوزستان نیز تلاش کردیم تا در عرصه فعالیت‌های انتخاباتی حضور داشته باشیم و به همکاران خود توصیه کردیم که در روز انتخابات همراه با خانواده‌های خود به پای صندوق‌های رأی بیایند و از این طریق مملکت ما را به آن ارتقای لازم برسانند.

کرانی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که در دولت یازدهم حاکم شد، هم درآمد دولت بسیار بالا بود و هم قیمت نفت نسبت به دولت قبلی افزایش یافت و با توجه به همین وضعیت بخش‌های صنعتی خیلی بهتر از قبل کار کردند و شرایط برای آن‌ها بهتر شد.

وی با اشاره به تلاش دولت یازدهم در خصوص صنعت عنوان کرد: دولت یازدهم تلاش کرد که چرخ صنعت خیلی خوب بچرخد و ما معتقدیم که اگر به دولت فرصت بدهیم این چرخه که به کندی حرکت می‌کرد، روی ریل و حرکت واقعی بیفتد.

کرانی ادامه داد: شنیدن حرف‌های انجمن‌ها و دغدغه‌های آن‌ها از دیگر اقدامات دولت بوده است و به عنوان مثال ما طی نشستی که با وزیر نفت داشتیم مشکلات و راهکارهایی در خصوص بهبود صنعت نفت و تولیدکنندگان داخلی ارایه کردیم و اعتقاد داریم که این مسائل را پیگیری می‌کنند.

وی گفت: ثبات ارز برای ما بسیار مهم است زیرا در صنعت نفت با نوسانات نرخ ارز قیمت‌ مواد اولیه بالا و پایین می‌رود و این مساله به صنعت آسیب می‌رساند. ما به عنوان سازندگان تجهیزات نفتی انتظار داریم که به مشکلات نفت به خصوص در استان خوزستان که منشاء اصلی تولید و درآمد نفتی است، بیشتر رسیدگی شود.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان اظهار کرد: ما انتظار داریم دولت آینده این فرصت را به خوزستان بدهد و در تمام نشست‌های اقتصادی و تخصصی نفت یک نماینده از انجمن سازندگان در این نشست‌ها حضور داشته باشد و از نظرات و مشارکت آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها استفاده شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها