بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
اندیشه های حذف رقیب سیاسی در گفت وگو با کارشناسان بررسی شد:
اسحاق جهانگیری در پیام تبریکی که برای انتخابات ریاست جمهوری ارسال کرده است، این طور عنوان کرده که « رأی معنادار ملت قدرتی مضاعف به دولت تدبیر و امید داده است.

تدبیر24»بهناز لطفعلی زاده در روزنامه نوآوران نوشت: او همچنین تأکید کرده که امروز به جای رقابت‌ها زمان رفاقت‌ها فرا رسیده است ». اگر بگوییم ؛ نتیجه این انتخابات شکست اصولگرایان بود، آن چه اهمیت دارد این است که نباید این شکست را گاه و بیگاه به رخ رقیب انتخاباتی خود کشانید، چراکه منافع ملی کشور، اعتدال و انصاف حکم می کند که در پایان رقابت ها به رفاقت ها بیاندیشیم. اگر مردم پیروز اصلی این رقابت ها هستند به این معنا است که آن ها طرفدار هیچ جناح و گروه سیاسی خاصی نیستند و فقط منافع و مصالح کشور را در نظر دارند. همچنین انتظار می رود که هیچ کدام از اصلاح طلب ها با سرکوب کردن رقیب سیاسی خود سم مهلکی را به رگ های این جریان سیاسی تزریق نکنند، چرا که رویکردها و برخوردهای جناحی مورد پذیرش قاطبه مردم نیست. اصلاح طلب های واقعی هیچ گاه معتقد به حذف رقیب خود از میدان نبوده و نخواهند بود، چراکه حذف آن ها مساوی است با انشقاق.

اختلافات سیاسی جامعه را از شایستگی ها دور می کند

ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین و فعال سیاسی اصولگرا با بیان این که هیچ حزب و تشکل سیاسی نباید به مسائلی که به منافع ملی مربوط می شود، نگاه حزبی داشته باشند، می گوید: گاهی اوقات برخی از رفتارهای سیاسی جناح ها ممکن است کشور را از کسانی که شایستگی های بیشتری دارد محروم کند.

 او با اشاره به این که در حقیقت مفهموم رقابت و آن چه که از این واژه برمی آید آن است که دو یا چند نفر برای رقابت اساساً نوعی کنش و واکنش متقابل را به دنبال دارد، افزود:  در بررسی کنش ها و واکنش های متقابل همواره باید به دنیای معانی کنشگران و نقش مداوم عمل تفسیر در هر نوع کنش متقابل اجتماعی و سیاسی توجه کرد.

به اعتقاد این فعال سیاسی اصولگرا دروغ گویی، تهمت زدن، افترا و تحرک در جهت حذف رقیب در انتخابات با هر شکل و صورتی حتی با تمسک ظاهری به ارزش های دینی و گرایش های ملی موجب می شود که اساساً ارزشهای دینی و گرایش های ملی، در حوزه اخلاق ابزاری قرار داده و در نهایت ضربه اساسی را دین و ارزشهای دینی و معیارهای قانون بپذیرد.

رئوفیان با اشاره به این رقابت یک مفهوم کاملا ارزشی است، افزود:  به این معنا که رقابتی که بین افراد، کالا و غیره شکل می گیرد باید هر کدام برای خودشان هدف و ارزشی داشته باشند.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با اشاره به بداخلاقی هایی که گاهی در زمان رقابت های سیاسی از سوی برخی از جناح ها دیده می شود،  اظهار داشت: چنی نرفتارهایی در جایی است که افراد نباید برای دستیابی به منافع خودشان مسائلی را وارد رقابت سالم کنند چرا که بی شک آن رقابت ناسالم می شود و در میان عواملی وجود دارد که موجب این مسأله می شود.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با تأگید بر پایبندی جریانات سیاسی کشور بر مناسبات یک رقابت سالم، افزود: آن چه باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد؛ این است که چه در رقابت های سیاسی که یک مفهوم ارزشی است  و چه در فضای پس از ان ها باید اخلاق محور تمام فعالیت ها باشد.

حزب گرایی مانع از توسعه و اعتلای کشور می شود

 علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که تخریب و سیاه نمایی در فضای سیاسی توسط جناح های سیاسی علیه یکدیگر به دور اخلاق انسانی و انصاف است، می گوید: آن چه باید در فضای سیاسی و اجتماعی مورد تحقق قرار گیرد؛ این است که هر کدام از جناح های سیاسی همت خود را بر این اصل قرار دهند که جامعه تا حد امکان از دو قطبی شدن ها فاصله داشته باشد، چرا که دو قطبی شدن همانند سم مهلکی برای جامعه است.

او با بیان این که خدمت به مردم در فضایی آرام و بدون تنش باعث رشد و پیشرفت می شود، افزود: تمامی سلایق موجود در کشور با عملکردی در چهارچوب قانون و مرز تعیین شده باشد، باید مورد احترام قرار گیرد.این نماینده مجلس با بیان این که مشکلات جامعه فقط در شرایط صلح و آرامش سیاسی و اجتماعی رفع می شود، ادامه داد: بنابراین تمام مسؤولان اجرایی باید با انسجام، وحدت و همدلی برای پیشرفت و توسعه جامعه و رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

سلیمی با اشاره به این که دشمنان کشورمان همواره به دنبال خدشه بر امنیت یکپارچه ایران اسلامی هستند، ادامه داد: بنابراین چنین شرایطی ایجاب می کند تا سیاستی در نظر گرفته شود که اخلاق را محور فعالیت های خود قرار دهد، چراکه متأسفانه جای اخلاق در تعاملات سیاسی ما خالی است.

او با بیان این که حزب گرایی و سیاسی کاری باعث می شود تا اختلافات در داخل به اوج برسد، ادامه داد: آن چه برای ملت ایران از اهمیت خاصی برخوردار است حفظ دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی است از این رو برای حفاظت از این ارزشها مجاهدت می کنند و در این راه شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

 منافع ملی را قربانی سیاسی کاری ها نکنیم

علی سبحانی فر، نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که همیشه در ایام انتخابات سیاسه نمایی ها و تخریب ها شدت می گیرد، می گوید، آن چه که اهمیت دارد این است که مردم این شیوه‌های تخریبی را نمی‌پذیرند و نباید با اصرار بر چنین رویکردهایی باعث وجود خللی در اجرای برنامه‌های توسعه کشور شویم.

او همچنین با اشاره به این که نباید منافع ملی قربانی بحث‌های سیاسی و جناحی شود، افزود: این تأکید برای این است که نتیجه چنین  شیوه‌هایی اگر هم اندک تأثیری داشته باشد، جز تزریق یأس و ناامیدی در جامعه چیز دیگری نیست.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به این که در دوره‌هایی همواره شاهد روابط متشنج میان جناح های سیاسی بوده ایم، بیان کرد:  باید اگاه باشیم که دود این تنش‌ها به چشم مردم می رود و فرصت‌های پیشرفت و تعالی جامعه صرف جدال‌های سیاسی می شود.

او با بیان این که ادامه این شیوه‌های جنجالی منجر به تحقق منافع ملی خواهد شد، افزود: مردم انتظار دارند که شعارها و وعده‌های اعلام شده در جامعه در فضایی آرام عملیاتی شود.

 این نماینده مجلس همچنین با اشاره به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، ادامه داد: چنین مشارکت گسترده ای دشمنان نظام را مأیوس و ناامید می‌کند.

او با تأکید بر این که نظم و اخلاق و رعایت حدود اسلام و قانون باید از سوی تمام احزاب و جریانات سیاسی مورد توجه قرار گیرد، می گوید: آن چه صلاح جامعه است؛ این است که از سیاه‌نمایی و دروغگویی اجتناب شود و اگر حرفی هم وجود دارد  در قالب نقدهای سازنده بیان شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها