بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه پارسال واحدهای بزرگ سرفصل جداگانه ای برای اعتبارات نداشتند ، گفت که امسال 10 هزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی واحدهای بزرگ اعتبار در نظر گرفته شده است .
تدبیر24»محمد محمدپور شامگاه سه شنبه در حاشیه گشایش دومین نمایشگاه بین المللی و تخصصی قطعات خودرو در قائمشهر افزود : پرداخت این میزان تسهیلات مصوب شده و بانک مرکزی بزودی شیوه نامه پرداخت آن را ابلاغ خواهد کرد و از آن پس تولید کنند گان می توانند نسبت به ثبت نام واحد خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه دو رقمی شدن رشد اقتصادی در بخش صنعت ، نادر بوده است ، ادامه داد : در صدد هستیم تا امسال این رشد را حفظ کنیم و بتوانیم بار بزرگ بیکاری را که انباشته شده است ، کم و اشتغال زایی را افزایش دهیم.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت : اگر هر سال بتوانیم بر تعداد فرصت های اشتغال اضافه کنیم ، تصورمان بر این است که در پایان این دولت به صورت ملموس نرخ ببکاری را کاهش دهیم .
محمدپور با تاکید بر اینکه مازندران در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید مقام نخست کشور را در سال گذشته کسب کرد ، افزود : سال گذشته به یکهزار و 104 واحد تولیدی در مازندران تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است .
وی با اشاره به اینکه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان سرفصل بودجه ای جداگانه ای در نظر گرفته شده است ، ادامه داد : همچنین حمایت از معادن و بخش های زیرمجموعه و دیگر اصناف تولیدی هم در دستور کار قرار گرفت تا اشتغال زایی خرد در جامعه منتشر و سهم بالایی از اشتغال را به خود اختصاص دهد.
** خودکفایی در تولید قطعات خودرو 
رئیس صنعت ، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه قطعه سازی یکی از حوزه هایی است که دانش فنی آن را ایران دارد ، گفت : خوشبختانه مازندران جزء پنج استان قطعه ساز کشور است که بخشی از تولیداتش به اروپا صادر می شود و از آنجا هم به آمریکا و ژاپن می رود.
وی افزود : این دانش و تجربه در استان مازندران وجود دارد تا با برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو ، شرکت های مختلف را دور هم جمع کند تا از توانمندی های یکدیگر با خبر شوند.
محمدپور تبادل دانش ، هم افزایی و بازاریابی گسترده تر را از نتایج خوب برپائی نمایشگاههای تخصصی برشمرد و گفت : ما به دنبال آن هستیم که در تامین قطعات خودرو نقش اصلی را داشته باشیم و در حال حاضر هم بیشتر خودروسازهای ایرانی از قطعات ما استفاده می کنند.
وی افزود : در مورد کیفیت هم بالاترین کیفیت ، توسط قطعه سازان ما قابل وصول است و مهم آن است که خود خودرو ساز در خصوص کیفیت تصمیم گیری کنند و تضمینی از سوی صنعت گران وجود دارد که هر کیفیتی در سطح اول دنیا لازم باشد ، تحویل دهند.
رئیس سازمان صنعت مازندران گفت : یکی از مشکلات قطعه سازان ما این است که بعضی مواقع به اسم تولید داخلی از قطعات بی کیفیت خارجی استفاده می کنند که باید این معضل برطرف شود ، زیرا حمایت از صنعت خودرو سازی به خاطر اشتغالزایی است و وقتی بنا به اشتغال زایی است ، باید از سوی برخی از قطعه سازان وادرات با دقت نظر انجام شود.
وی یکی دیگر از مشکلات قطعه سازان را انباشت مطالباتشان دانست و افزود : خوشبختانه در این زمینه 2 قطب خودروسازی بهتر از گذشته عمل می کنند و در حال حاضر برای سایپا و ایران خودرو مشکل جدی وجود ندارد و همه مشکلات گذشته حل و فصل شده است و امیدواریم بقیه خودروسازان نسبت به قطعه سازها که مبانی توسعه صنعت خودرو هستند ، دقت نظر لازم را داشته باشند.
دومین نمایشگاه بین المللی و تخصصی قطعات خودرو مازندران از امروز تا پنجم خرداد از ساعت 17 تا 22 در محل نمایشگاه بین المللی استان در قائمشهر برپا و آماده بازدید علاقه مندان است .
در این نمایشگاه 
در این نمایشگاه فعالان صنایع خودرو از داخل و خارج کشور از جمله کشورهای آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، انگلیس ، ترکیه ، اسپانیا ، چین ، کره و ژاپن محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.
همچنین فعالان صنایع خودرو از استان های تهران ، مازندران ، آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، خراسان رضوی ، گلستان ، مرکزی ، اصفهان ، کرمان و خوزستان در این نمایشگاه حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها