بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
محسن رهامی:
یک فعال سیاسی اصلاح‎طلب با تاکید براینکه اگر اعضاء لیست امید میثاق‎نامه را رعایت نکنند از لیست خدمت وارد شورا می‎شود گفت: با آمدن یک اصولگرا (چمران) اتفاقی برای شورا نمی‎افتد اما مساله این است که ممکن است مانند دوره چهارم برخی از اعضاء شورا برای سمت‎های دیگر از شورا انصراف دهند و آن وقت به دنبال چمران، دبیر و طلایی و... نیز وارد شوند. این نگرانی وجود دارد که یک سنگر به دست اصول‎گراها بیافتد.
تدبیر24»یک فعال سیاسی اصلاح‎طلب با تاکید براینکه اگر اعضاء لیست امید میثاق‎نامه را رعایت نکنند از لیست خدمت  وارد شورا می‎شود گفت: با آمدن یک اصولگرا (چمران)  تفاقی برای شورا نمی‎افتد اما مساله این است که ممکن است مانند دوره چهارم برخی از اعضاء شورا برای سمت‎های دیگر از شورا انصراف دهند و آن وقت به دنبال چمران، دبیر و طلایی و... نیز وارد شوند. این نگرانی وجود دارد که  یک سنگر به دست اصول‎گراها بیافتد.

بحث انتخاب شهردار و پیدا کردن جایگزین برای شهردار 12ساله تهران، که بیش از یک دهه پشت درهای بسته و بدون توجه به نقش نظارتی شورای شهر  تصمیم گرفت و شهر را به تاراج گذاشت؛ از داغ‎ترین بحث‎های مربوط به شورای شهر است که شورای شهر پنجم باید آن را در دستور کار خود قرار دهد. 

این روزها در رسانه‎ها و در فضای مجازی گزینه‎های زیادی برای این منصب مطرح می‎شود اما دو تن از این گزینه‎ها یعنی محسن هاشمی و مرتضی الویری مطرح شدن نام‌شان با حاشیه‎های زیادی همراه شده است.

البته الویری که قبلا نیز شهردار تهران بوده است در مصاحبه‎ای عنوان کرد اعضاء لیست امید هیچکدام انصراف نخواهند داد و به این ترتیب نقطه پایانی بر گمانه‎زنی‎ها در مورد خودش گذاشت اما محسن هاشمی هنوز به طور آشکار موضع خود را نسبت به گزینه شهرداری بودن و همچنین در خصوص میثاق‎نامه اعلام نکرده است. با وجود اینکه اعضاء شورای عالی سیاست‎گذاری تاکید دارند هاشمی میثاق‎نامه را امضا کرده است خود او در این خصوص به طور صریح حرفی نزده است. 

نقدی که بیشتر بر گزینه بودن هاشمی برای شهرداری تهران مطرح است؛ این است که اگر یکی از اعضاء لیست امید  از شورا خارج شود یک صندلی از شورای شهر به اصول‎گراها می‎رسد و دلیل اصلی مخالفت منتقدان به شهردار شدن هاشمی همین امر است. 

بحث مطرح دیگر خود میثاق‎نامه است که اگر همه اعضاء لیست امید میثاق‎نامه را امضا کردند باید سازوکار دموکراتیک برقرار بماند تا اعتماد مردم  به جریان اصلاحات از بین نرود.
 
محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‎طلب در این خصوص در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: محسن هاشمی در شورای شهر چهارم گزینه اصلی اصلاح‎طلب‌‎ها برای شهرداری بود که در رقابت با آقای قالیباف هر کدام 15 رای آوردند، اما در مرحله بعد به علت تخلف با اختلاف یک رای از شهردار شدن باز ماند.

او ادامه داد: در حال حاضر هم هاشمی یکی از گزینه‎های شهرداری است و با این پشتوانه که بیشترین رای را در شورای شهر آورده است، عقبه خانوادگی و سیاسی، تجربه مدیریت مترو گزینه مناسبی برای شهرداری است اما، از آنجا که اعضای لیست امید با امضای میثاق نامه تعهد داده‎اند که عضویت شورا را ترک نکنند بهتر است ایشان هم پایبند به این تعهد بماند. الویری هم که گزینه مناسبی برای شهرداری است به همین منوال است. اگر اعضاء لیست امید تعهد را رعایت نکنند از لیست خدمت وارد شورا می‎شود و این نگران کننده است.

رهامی بیان کرد: اگر قرار شد به دلایل ذکر شده شهردار را از بیرون از شورای شهر انتخاب کنند گزینه‎های مناسب زیادی مانند حناچی، مهرعلیزاده، بی‎طرف و... مطرح هستند. هاشمی خیلی به دنبال شهردار شدن نیست و این اصلاح‎طلب‎ها هستند که این درخواست را از ایشان دارند. 

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب اظهار داشت: با آمدن یک اصول‎گرا (چمران)  اتفاقی برای شورا نمی‎افتد اما مساله این است که ممکن است مانند دوره چهارم برخی از اعضاء شورا برای سمت‎های دیگر از شورا انصراف دهند و آن وقت به دنبال چمران، دبیر و طلایی و... نیز وارد شوند. این نگرانی وجود دارد که  با از دست رفتن یک سنگر شورای شهر دیگر سنگرها هم یک به یک توسط اصول‎گراها فتح شود.

رهامی در پایان گفت: من در جریان نیستم آقای هاشمی میثاق‎نامه را امضا کرده است یا نه اما، مهم تعهد کلی است . مهم این است که رعایت این میثاقنامه اخلاقی است. در هر صورت اگر دوستان شورا نخواهند  کسی از اعضاء شورا شهردار شود  رای به استعفای او از شورای شهر نمی‎دهند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها