بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
ضرورت تبدیل رقابت ها به رفاقت ها در دوران پساانتخابات
تعدادی از فعالان سیاسی کشور با تاکید بر ضرورت تبدیل شدن رقابت های انتخاباتی به رفاقت ها تاکید کردند: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی اکنون رییس جمهور صددرصد مردم ایران است و همه باید برای توسعه کشور به او کمک کنند.
تدبیر24»انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه با حضور چشمگیر مردم در پای صندوق های رای و ثبت مشارکت 73 درصد پایان یافت.
در این انتخابات حسن روحانی با کسب با 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای به عنوان دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.
با پایان یافتن انتخابات و رقابت های انتخاباتی، باید رقابت ها به رفاقت تبدیل شود و این یک ضرورت در یک جامعه دموکراتیک است تا با یک وحدت روند توسعه هرچه بیشتر کشور دنبال شود.
همچنین اخلاق مداری و توسعه یافتگی گروه ها و اشخاص ایجاب می کند که جریان پیروز آداب پیروزی را رعایت کند و ضمن احترام به طرف مقابل خود را متعلق به صد درصد مردم بداند.
گروه سیاسی ایرنا در این زمینه با تعدادی از دبیران کل احزاب و فعالان سیاسی به گفت و گو نشست که آنان ضمن تاکید بر ضرورت تبدیل رقابت ها به رفاقت ها به تحلیل برخی پیام های انتخابات 29 اردیبهشت ماه پرداختند.

** وحدت و همدلی بیشتر در دستور کار باشد
رئیس کمیته جوانان ستاد مرکزی اصولگرایان معتدل، حسن روحانی را رئیس جمهوری همه مردم ایران دانست و گفت: رقابت های انتخاباتی تمام شده و از این پس باید وحدت و همدلی بیشتری در دستور کار باشد.
محمد جواد محمدی نوری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تبریک حماسه حضور مردم ایران در پای صندوق های رای به ویژه حضور جوانان غیرتمند، آگاه و شجاع افزود: با این حضور یک برگ زرین دیگر از اسناد تاریخی انقلاب اسلامی رقم خورد که حاصل اراده همه مردم ایران بود.
وی ادامه داد: مردم ایران به درجه ای از بلوغ سیاسی رسیدند که فارغ از هرگونه مناظره و تبلیغات محیطی، با درک درست از وضعیت نامزدها و اتفاقات موجود در انتخابات به شخصیتی رای دهند که بنا است تغییرات اساسی در عرصه داخلی و خارجی داشته باشد.
رییس کمیته جوانان ستاد مرکزی اصولگرایان معتدل حامی حسن روحانی گفت: در عرصه داخلی مطالبه مردم بیشتر در حوزه اقتصادی است که باید در این زمینه تلاش ها بکار گرفته شود.
محمدی نوری درباره سیاست خارجی نیز اظهار کرد: با توجه به ابعاد پرابهام مسایل بین المللی، پس از روی کار آمدن دولت آمریکا ضرورت اقتضا می کند رییس جمهوری در دولت دوازدهم با تدبیر مناسب، برنامه مدون و مواضع اصولی در برابر همه تهدیدات بین المللی بایستد.
وی با بیان اینکه تمام هیاهوی انتخاباتی یک نیاز برای افزایش مشارکت بود، ادامه داد: همه این 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری، فرزندان انقلابی نظام و شخصیت های ایران هستند و اگر در دوران تبلیغات در نقدها و گفت و گوها به تقابل رسیدند امروز دیگر زمان همراهی و همدلی برای توسعه پایدار و آبادانی کشور و تلاش برای به دست آوردن کرسی عزت و افتخار در عرصه بین المللی است.
رییس کمیته جوانان ستاد مرکزی اصولگرایان معتدل اضافه کرد: آقای دکتر روحانی اعلام کرده است که رییس جمهوری همه ملت ایران است لذا تمام گروه های سیاسی و تشکل ها به ویژه هواداران نامزدها باید پشت سر رییس جمهوری قرار گیرند و برای رسیدن به قله عزت، سعادت و موفقیت در عرصه داخلی و بین المللی تلاش کنند و این مورد انتظار رهبر معظم انقلاب و مردم است.
محمدی نوری افزود: مردم دوست دارند مسوولان کشور در قوای مختلف در کنار هم کار کنند. در دولت دوازدهم از توجه به سهم جوانان برای پذیریش مسوولیت های کلان غلفت نشود چرا که این کمترین خواسته جوانانی است که آبادانی ایران را می خواهند.

**رقابت را در پساانتخابات به رفاقت تبدیل کنیم
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در پساانتخابات باید رقابت را به رفاقت تبدیل کنیم، گفت: همدلی و وحدت را بایدبعد از انتخابات بیشتر در جامعه مشاهده کنیم.
قاسم میرزایی نکو با تاکید بر ضرورت وحدت، همدلی و وفاق در دوران پساانتخابات تاکید کرد: همیشه رقابت های انتخاباتی موضوعات و مسائل ویژه ای را به وجود می آورد ولی بعد از انتخابات باید رقابت ها تبدیل به رفاقت شود.
وی افزود: پس از انتخابات باید با همدلی و وحدت تمام موضوعاتی را که پیش از آن مطرح بوده را از بین ببریم و با یکدیگر رفاقت کنیم.
نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همه باید دست به دست هم دهیم و مسائل و کاستی هایی که مطرح شده را با برنامه ریزی های مشخصی رفع کنیم.
میرزایی نکو از نامزدهای انتخابات خواست جلساتی را با رئیس جمهوری برگزار و مطالب و موضوعات مدنظر خود را در مورد مسائل مختلف کشور به وی ارائه کنند.
وی در ادامه از چالش های پیش رو دولت را مسائل اقتصادی دانست و گفت: موضوعات اقتصادی، مسائل مربوط به محیط زیست و گردشگری از مسائلی است که دولت باید به آن بپردازد، دولت در چهار سال آینده باید موضوعات مربوط به برجام را تعیین تکلیف کند.
عضو فراکسیون امید مجلس همچنین گفت: در مقابل اقداماتی که عربستان در منطقه دارد، باید دیپلماسی فعالی با کشورهای منطقه داشته باشیم و نقش خود را در منطقه پررنگ تر کنیم.

**مسئولان در پساانتخابات با برنامه ریزی و همکاری مردم مشکلات را رفع کنند
دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: در پساانتخابات مسئولان باید با برنامه ریزی دقیق و همه جریان های سیاسی کشور و مردم دست در دست هم دهند و چالش ها و مشکلات پیش روی کشور را حل کنند.
مجید فراهانی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درمورد دوران پسا انتخابات و چالش های پیش روی دولت دوازدهم در چهار سال آینده اظهارکرد: اکنون که رقابت ها تمام شده است نوبت رفاقت، ساختن و آبادانی کشور است چرا که مشکلات زیاد است.
وی با بیان اینکه اکنون زمان توجه به مطالبات مردم است، ادامه داد: مردم به نظام و حاکمیت اعتماد دارند و مسئولان نیز باید با وفاق و همدلی و عزم ملی برای رفع مسائل کشور تلاش کنند.
دبیرکل حزب ندای ایرانیان مهمترین چالش های پیش روز دولت را بیکاری و رکود واحدهای تولیدی واقتصادی دانست و تصریح کرد: رفع کردن چهره خشن فقر و ایجاد عدالت، استفاده بهتر از موقعیت ها و فرصت های برجام از خواسته های مهم مردم است.
فراهانی با یادآوری اینکه وزیر امور خارجه در این زمینه وظیفه خطیری برعهده دارد، ادامه داد: در سفارتخانه ها باید سفیران قائم مقام اقتصادی داشته باشند تا بتوانند در این چهارسال جذب سرمایه گذاری خارجی در داخل کشور برای کارآفرینی و جذب گردشگر و ایجاد شغل داشته باشد .
وی یکی دیگر از چالش های پیش روی دولت را سن بالای مدیریت در کشور عنوان کرد و گفت: دولت باید جوان شود و سن مدیریت کشور کاهش یابد. یکی از مهمترین چالش های دولت بی توجهی به این شکاف نسلی بود بنابراین تغییر در ترکیب دولت و مدیریت های ارشد، معاونین وزرا در سازمان های دولتی خیلی مهم است.
فراهانی درباره تاثیر شبکه های مجازی در انتخابات نیز اظهارکرد: برآیند انتخابات در کشورهایی که روند توسعه دارند در کنار رسانه ها و تبلیغات پوستری، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز نقش موثری که حتی تعیین و تکلیف می کرد.
این منتخب شورای شهر تهران با بیان این که تبلیغات کاغذی، پوستر و پلاکارد دیگر جواب نمی دهد، گفت: با توجه به ضریب نفوذ بالایی که در این فضا وجود داشت، کسانی که در این فضا تبلیغ کردند بیشتر بُرد داشتند نسبت به آنهایی که با پوسترهای کاغذی عمل کردند.
وی یادآور شد: مردم دیگر توجه ای به تبلیغات کاغذی، پوستری و پلاکاردی ندارند و بیشتر از ابزار مجازی استفاده می کنند و هر چه جلوتر می رویم این فضا گسترده تر می شود.
دبیرکل حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: در قانون انتخابات باید تبلیغات انتخاباتی به صورت کاغذی ممنوع شود چرا که باعث زشت شدن سطح شهر و همچنین نیاز به کاغذ باعث قطع شدن درختان زیادی می شود و همین نیز موجب از بین بردن محیط زیست می شود.
این منتخب شورای شهر تهران افزود: در شورای شهرا پیشنهاد ما به مجلس شورای اسلامی این است که اساسا هر نوع تبلیغات کاغذی و پوستری و پلاکاردی ممنوع شود چرا که تاثیر تبلیغات در فضای مجازی بسیار بالا است و از این به بعد هم بیشتر می شود.

**رفت وآمدهای دوستانه بین تمامی نامزدها و هواداران برقرار شود
قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: عقل سلیم اقتضا می کند پس از اخذ رای و اعلام نتایج بحث های انتخاباتی تمام و رفت و آمدهای دوستانه بین تمامی نامزدها و هواداران آنان برقرار شود.
حجت الاسلام رسول منتجب نیا در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در پاسخ به سوالی درباره ضرورت وحدت، همدلی و وفاق در دوران پساانتخابات افزود: در دوران تبلیغات انتخابات به طور طبیعی رقابت هایی بین نامزدها و هوادارانشان به وجود می آید و از آنجا که ما با فرهنگ و اخلاق اسلامی فاصله داریم گاهی رقابت ها به سمت ساختار شکنی، بداخلاقی و تخریب رقیب می رود.
وی ادامه داد: اما وقتی یک جناح یا نامزد در انتخابات پیروز شد اگر رقابت ها و صف بندی ها ادامه یابد، جامعه دچار چنددستگی و پراکندگی خواهد شد و نیروها به جای این که به سازندگی کشور بپردازند به حذف یکدیگر و پاسخ یکدیگر خواهند پرداخت.
وی تاکید کرد: جامعه هرگز با چنین روشی پیشرفت نخواهد کرد و سیر نزولی را در پی خواهد داشت.
قائم مقام حزب اعتماد ملی همچنین گفت: عقل سلیم اقتضا می کند بعد از اخذ رای و اعلام نتایج بحث های تبلیغات انتخابات تمام شود و بجای صحبت هایی که در دوران تبلیغات شده، جملات محبت آمیز و دوستانه در اظهارات به کار رود و در عمل نیز رفت و آمد و دوستی صمیمانه بین نامزدها و هواداران به جود بیاید تا نیروها متمرکز و صرف پیشرفت مملکت و منافع ملی شود.
منتجب نیا افزود: به اندازه کافی دستورهای شرعی برای وحدت و انسجام داریم و در فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز بر همین اساس تاکید شده است.
وی ادامه داد: به عنوان یکی از هواداران آقای روحانی از دوستان تقاضا می کنم هم طرفداران دکتر روحانی مراقب باشند و بنای آنان بر جذب و رفع کدورت ها باشد و هم جناح رقیب فرض بر این نگذارند که الان دوران تبلیغات است.
قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: روحانی رئیس جمهوری کشور است و باید به همه مردم خدمت است، رئیس جمهوری نمی تواند خط کشی کند و تنها به هوادارانش خدمت کند؛ او موظف است رئیس جمهوری کل ملت باشد و برای همه ملت بدون تفاوت برنامه ریزی و خدمت کند.
منتجب نیا افزود: اگر بنای دو طرف بر این باشد تمام تنش ها جای خود را به آرامش و امید و نشاط خواهد داد و اختلافات جای خود را به صمیمت، وحدت و براداری خواهد داد و این همان عقل سلیم و دستورات شرع اسلام است.

**پس از رقابت نفس گیر باید به دنبال همدلی و هم افزایی باشیم
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: بعد از یک رقابت نفس گیر در انتخابات ریاست جمهوری امروز وقت آن رسیده که رقابت ها را کنار بگذاریم و دست به دست هم دهیم و با همدلی و هم افزایی در راستای تحقق وعده های داده شده و رفع دغدغه های موجود تلاش کنیم.
ابوالقاسم رئوفیان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در پاسخ به سوالی درباره ضرورت وحدت، همدلی و وفاق در دوران پساانتخابات افزود: رمز موفقیت ما در گرو همین همدلی ها است.
وی با بیان این که حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در این انتخابات رای خوبی کسب کرد و 15 میلیون رای کم نیست، یادآور شد: برخی دغدغه هایی که وی در دوران تبلیغات مطرح کرد به جا و درست بود که باید به آن توجه شود.
رئوفیان افزود: مهم حل مساله و دغدغه های مردم است که رییس جمهور منتخب باید آن را دنبال کند.
وی ادامه داد: لازمه پیشرفت کشور این است که همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در یک همگرایی و رفاقت جدی دست به دست هم دهند و یکدیگر را کمک کنند.
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: روحانی رییس جمهوری یک طیف نیست بلکه رئیس جمهوری همه آحاد مردم است، در نظام مردم سالار کسی در راس امور قرار گرفته که باید به او کمک کنیم.
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین تصریح کرد: یک فعال سیاسی اصولگرا هستم اما من و حزبم به پروژه ریاست جمهوری به عنوان یک پروژه جناحی نگاه نکردیم و براساس یک مدل علمی به این نتیجه دست یافتیم تا از آقای روحانی حمایت کنیم و به عنوان یک حزب مطالبات خود را خواهیم گفت.
رئوفیان به سخنان رئیس جمهوری در نخستین جلسه هیات دولت پس از پیروزی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: آقای روحانی نطق متینی داشت و اذعان کرد، سعی می کنیم اشتباهاتمان کمتر از گذشته باشد.
وی همچنین به شاخص هایی که دولت دوازدهم باید به آن توجه کند اشاره کرد و یادآور شد: همگرایی و کارآمدی دو مولفه ای است که اگر آقای روحانی دنبال پیشرفت کشور است باید وزرای کابینه او دارای دو شاخصه مهم همگرایی با رئیس جمهوری و کارآمدی لازم در حوزه وظیفه خود باشند.

** روحانی رئیس جمهوری همه ملت ایران است
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان کمک به دولت روحانی را یک تکلیف ملی و شرعی دانست و گفت: کمک کنیم بذرهایی که در دولت تدبیر و امید کاشته شده است، در دولت دوازدهم به ثمر بنشیند.
حجت الاسلام محسن رهامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا از همه گروه ها و نخبگان سیاسی، احزاب و فعالان و جریان ها سیاسی، اقشار و دانشگاهیان و همشهریان دعوت کرد به رئیس جمهوری منتخب مردم کمک کنند تا بتواند بذرهایی که در دوره اول و در دولت تدبیر و امید کاشته شده است در دولت دوازدهم به ثمر بنشیند.
رهامی با بیان اینکه بذرهای کاشته شده در دولت یازدهم حاصل تلاش چهار دهه تلاش مدیران و مسئولان جمهوری اسلامی است، گفت: بذرهای امید و تدبیر در دولت اول آقای روحانی کاشته شد که انشاءالله امید، توسعه و صلح پایدار و آرامش در دولت دوازدهم به ثمر می نشیند و مردم شاهد میوه دادن تلاش های همه مسئولان نظام اسلامی خواهند بود.
دبیرکل انجمن مدرسین دانشگاه ها با اعلام حمایت مجدد از حسن روحانی و کمک به کمک به دولت وی در چهار سال آینده تصریح کرد: دولت دوازدهم باید جوان تر و پرتحرک شود تا بتواند برای این مردم که در انتخابات سنگ تمام گذاشتند، (دولت نیز) سنگ تمام بگذارد و با توجه بیشتر به خواسته های مردم، مشکلات آنها را حل کند.
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان این که دوره رقابت های انتخاباتی به پایان رسیده است و اکنون آقای روحانی رئیس جمهوری همه ملت ایران است، گفت: انتخابات قواعد خود را دارد، ممکن است رقابت های سیاسی، قومی و فرهنگی هم در زمان انتخابات وجود داشته باشد، ولی سربلندی ملت و انسجام ملی خواسته همه ملت است و روحانی الان در قبال همه مردم ایران مسئولیت دارد.
دبیرکل انجمن مدرسین دانشگاه ها با تاکید بر این که همه کسانی که دلشان به عشق ایران و سربلندی کشور و ملت می تپد باید رئیس جمهوری منتخب مردم را کمک کند، گفت: جریان های سیاسی باید از این به بعد رقابت های سیاسی را کنار بگذارند، نامزدها نیز نقاط ضعف، قوت و انتقاداتی که در دوران رقابت ها نیز پیش آمده را کنار گذاشته و با توجه به شرایط منطقه ای و بین المللی، به دولت کنونی و آینده کمک کنند تا بر بحران ها فائق بیاید و مشکلات را از سر راه مردم بردارد.
رهامی با بیان اینکه این انقلاب و نظام به نام اسلام بنا نهاده شده، گفت: هر پیشرفت و موفقیتی که دولت آقای روحانی داشته باشد، پیشرفت همه ملت ایران است و به نام مردم، کشور و انقلاب ثبت خواهد شد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: دولت دوازدهم هر پیشرفتی و پیروزی که در رفع معضلات و حل مشکلات و از بین بردن بحران در زمینه تورم، بیکاری و رکود و حتی مسائل بین المللی داشته باشد، پیروزی انقلاب اسلامی و کل نظام است و به اسم اسلام نوشته می شود.
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان معتقد است که تکلیف ملی و شرعی همه گرایش ها تشکل ها و جریان سیاسی در کشور با هر انتقادی که به هر کدام از دولتمردان و یا رئیس جمهوری هم داشته باشیم کمک به دولت است.
رهامی با بیان این که روحانی اکنون مسئول اداره کل کشوراست تاکید کرد: اگر کمک نکنیم که مشکلات مردم و کشور حل نشود این ناتوانی فقط به اسم روحانی و دولت او نوشته نمی شود، بلکه به نام کل نظام اسلامی هم نوشته می شود.

**رای مردم در انتخابات 29 اردیبهشت به عقلانیت و مقابله با تخریب و فریبکاری بود
رییس کمیته روحانیون ستاد مرکزی اصولگرایان معتدل حامی دکتر حسن روحانی گفت: مردم ایران در انتخابات 29 اردیبهشت با بصیرت کامل به اتحاد، وحدت ،عقلانیت و اعتدال رای دادند و به فریبکاران و تخریب کنندگان نه گفتند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی منتظر در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره سخنان رییس جمهوری در نشست خبری با رسانه ها افزود: این انتخابات نیازهای اساسی و بنیادی هم ملت ایران و هم نظام جمهوری اسلامی را تامین کرد و یک توسعه سیاسی اتفاق افتاد که خودی و غیرخودی و انقلابی و ضد انقلابی با زبان دموکراسی و انتخاباتی و توجه به حقوق همه اقلیت ها و اکثریت در انتخابات مشارکت کردند.
وی ادامه داد: مشارکت حداکثری برای نظام جمهوری اسلامی ایران در این فضای جهانی از واجبات بود که تمام بهانه های سیستم های ظالمانه جهانخوار را از آنان گرفت و دشمن را خلع سلاح کرد.
دبیرکل جمعیت انسجام اسلامی گفت: استکبار جهانی و کشورهای غربی به بهانه هایی به دنبال یک اجماع جهانی برای حمله به ایران بودند و می گفتند در ایران یک حکومت مستبد و ظالم بر ملت سلطه دارند که این انتخابات، سحر و افسون گری آنان را متلاشی کرد به طوری که حتی کسانی که انقلاب اسلامی را قبول نداشتند پای صندوق آمدند و این یک پیروزی چشمگیر برای نظام اسلامی بود.
حسینی منتظر افزود: از طرفی با توجه به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم در سال 1392، آقای روحانی با 51 درصد پیروز شده بود، لابی صهیونیست در کشورهای غربی بعد از برجام مطرح می کردند آمریکا برجام را با حسن روحانی امضا کرده است که او در درون کشور وابسته به حکومت مستبد اقلیت است و از لحاظ ملی جمعیت ایران او را قبول ندارند و به عنوان نماینده اقلیت برجام را امضا کرده و لزومی ندارد به برجام متعهد باشید.
وی ادامه داد: در این شرایط نیاز جمهوری اسلامی ایران به این بود که حسن روحانی رییس جمهور دولت دوازدهم باشد و همچنین با رای بالاتری وارد عرصه شود که این اتفاق با هوشمندی و بصیرت مردم بزرگ ایران رقم خورد.
رییس کمیته روحانیون ستاد مرکزی اصولگرایان معتدلی حامی دکتر حسن روحانی گفت: به رغم تمامی انتقاداتی که بر دولت یازدهم وارد است و به رغم تخریب و تحریف مضاعفی که توسط رقبای بداخلاق و بی بصیرت انجام شد در مجموع بصیرت و هوشمندی ملی امید بخش بود و نیاز ملی را برآورده کرد.
حسینی منتظر تاکید کرد: روحانی می تواند در نبرد حقوقی جهانی ظاهر شود و دولت های بدعهد را وادار به ایفای تعهد کند.
وی ادامه داد: متاسفانه کسانی که مزه قدرت و ثروت را چشیدند و چشمشان از دستیابی به قدرت و ثروت کور شده است از سال 92 شروع به تخریب روحانی کردند و اخلاق و انصاف را زیرپا گذاشتند و سونامی تخریب به راه انداختند تا روحانی را ساقط کنند؛ بنا داشتند در دو سال اول دولت روحانی را به ورشکستگی بکشانند در حالی که مطالبه رهبر معظم انقلاب همدلی و همزبانی بود.
دبیرکل جمعیت انسجام اسلامی گفت: تمام فضای مجازی و حتی رسانه های عمومی به ویژه صدا و سیما و بسیاری از مطبوعات و جراید و منابر جمعه و جماعات و پایگاه هایی که در اختیار داشتند را علیه روحانی بکار گرفتند و حجم بی سابقه ای از تخریب را داشتند که در طول تاریخ مشابهی برای آن سراغ نداریم.
حسینی منتظر افزود: سونامی تخریب به راه انداختند تا روحانی را به شکست بکشانند و از مطالبه رهبر معظم انقلاب عبور کردند اما به رغم چنین فضایی خوشبختانه اکثریت ملت بصیرت به خرج دادند و منویات رهبر معظم انقلاب را درک کردند و به روحانی رای دادند.
وی ادامه داد: متاسفانه با شیوه های تخریبی توانستند 16 میلیون نفر از مردم را فریب دهند و این باعث ایجاد یک تفرقه شده است، 16 میلیون نفر که دچار دلواپسی شده اند دلواپسی آنان بی جا است چون تدبیری که توانست مشارکت حداکثری را رقم بزند همان هوشمندی می تواند این مشکل را مدیریت کند و جای نگرانی نیست.

**باید رقابت ها به رفاقت تبدیل شود
دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی گفت: آرایش سیاسی جریان اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان معتدل در مقابل اصولگرایان در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری موجب جذب آرای خاکستری به نفع حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شد.
علی کیهانیان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تبریک پیروزی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری افزود: در حال حاضر رقابت های انتخاباتی تمام شده است و باید رقابت ها به رفاقت تبدیل شود تا سازندگی کشور را شاهد باشیم.
وی افزود: روحانی در انتخابات سال 1392 به رغم وجهه اصولگرایی، با اعتدال متمایل به سمت اصلاح طلبان، پیروز عرصه انتخابات بود و اقبال عمومی را با خود همراه کرد و انتخابات 29 اردیبهشت ماه نیز اعتدال متمایل به اصول گرایان مورد اقبال قرار گرفت.
دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی یادآور شد: اعتقاد مردم عزیز در تبعیت از رهبر معظم انقلاب و علاقه مندیشان به تعیین سرنوشت سیاسی و همچنین حضور جدی نامزدها در تهییج مردم از جمله عوامل اصلی جلب مشارکت در انتخابات 29 اردیبهشت بود.
کیهانیان افزود: مشارکت مردم در انتخابات باعث استحکام جمهوریت نظام در عرصه بین المللی شد و پیروز اصلی این انتخابات٬ ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران بودند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها