بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۷۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
شیروان، عنوان شهری است که 7000سال قدمت دارد. این شهر در استان خراسان شمالی قرار گرفته است.
تدبیر24» شیروان، عنوان شهری است که 7000سال قدمت دارد. این شهر در استان خراسان شمالی قرار گرفته و دومین شهر بزرگ و مهم این استان به حساب می‌آید.


 
شیروان؛ شهری 7000 ساله + تصاویر 

نام شیروان منسوب به نقش شیری است که شکل و شمایل آن در دامنه کوهی که در فاصله چند کیلومتری جنوب شهر وجود دارد. این نقش با سنگ‌هایی درست شده که از نظر جنس، نوع و رنگ با سنگ‌های کوه‌های جنوب شهر شیروان متفاوت هستند.
 
شیروان؛ شهری 7000 ساله + تصاویر 

بنا بر این گزارش، شیروان از کهن ترین مراکز فرهنگ و تمدن و تاریخ ایران بوده و تاکنون بیش از ۱۲۰ اثر باستانی و مکان فرهنگی در آن شناسایی شده است.
 
شیروان؛ شهری 7000 ساله + تصاویر 

از جاذبه‌های گردشگری شیروان می‌توان به تپه باستانی ارگ شیروان اشاره کرد. این ارگ تاریخی که سابقا  مرکز حکومت و فرماندهی خطه شمال خراسان بوده، اکنون عظیم ترین و مهم ترین محوطه باستانی شمال شرق کشور به حساب می‌آید.
 
شیروان؛ شهری 7000 ساله + تصاویر 

ارگ شیروان تا به‌ امروز به عنوان کهن ترین زیستگاه خراسان شمالی مورد تحقیق و بررسی و پژوهش باستانشناسان ایرانی و خارجی قرار گرفته است.

گفتنی است دیاکونوف، محقق و نویسنده روسی بر این باور است که نخستین امپراتوری مقتدر پارتها در شیروان به وجود آمده است. ایزدوخاراکسی و استرابون از مورخین و جغرافیدانان یونان نیز محل زندگی و حکومت پارت را در دره رود اترک ذکر کرده‌اند. 
 
شیروان؛ شهری 7000 ساله + تصاویر 

یادآور می‌شود که منطقه ييلاقي حفاظت شده گليل نامانلو، روستای هدف گردشگری زوارم، آبشار باداملق،چشمه مختومي فجرآباد، دره گلیان و زندازی (زندان زو یا دره زندان)نیز از جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آیند.

خاطرنشان می‌شود شهر شیروان در سال ۱۳۰۸ بر اثر زلزله به کلی ویران شد و پس از دو سال، بار دیگر با روش‌های نوین شهرسازی ساخته شد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها