بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
شاید عجیب باشد، اما این دریاچه هزاران جزیره را در دل خود جای داده است.
تدبیر24» اگرچه ساکن محلی شهرستان چونیان به دریاچه کیانداو "دریاچه هزار جزیره" می‌گویند ولی در حقیقت این دریاچه 1078 جزیره بزرگ و هزاران جزیره کوچک دارد.

دریاچه کیانداو در شهرستان چونیان استان چجیانگ چین، یک دریاچه پشت سدی است که هزاران جزیره کوچک و بزرگ دارد. در سال 1959 دره بین‌کوه‌های ووشی (پنج‌شیر) برای آماده‌سازی سد چینان از آب پر شد و این دریاچه تشکیل شد. مساحت دریاچه کیانداو 537 کیلومتر مربع است. عمق متوسط این دریاچه 26 متر است و عمیق‌ترین نقطه آن 120 متر ژرفا دارد. حجم آب دریاچه کیانداو 17.8 کیلومتر مکعب محاسبه شده است.

در پای کوه ووشی (کوه پنج‌شیر) شهری قدیمی به نام شیچنگ به معنای شهر شیر وجود دارد. این شهر باستانی توسط سلسله هان شرقی که از سال 25 تا 200 میلادی حکومت کردند، ساخته شد و در سال 208 میلادی به عنوان یک شهرستان مستقل به رسمیت شناخته شد. این شهر نام شیچنگ را از کوه‌های ووشی که در نزدیکی آن قرار داشتند به خود گرفت. این شهر بعدها به فراموشی سپرده شده تا اینکه توسط یک شرکت غواصی به نام بیگ بلو در عمق26 تا 40 متری دریاچه دریاچه کیانداو کشف شد.

فراوانی جزیره‌های موجود در دریاچه کیانداو و همچنین تنوع آنها، ساکنان محلی را به نام‌گذاری این جزایر بر اساس شکل و یا حیوانات و گیاهانی که در آنها قرار دارند، کرده‌ است. جزیره میمون، جزیره افعی، جزیره ستاره، جزیره مریم (به دلیل وجود گل مریم)، جزیره کدو و دیگر جزایر از این دسته‌اند.

دریاچه‌ای که کلکسیون جزیره هاست

دریاچه‌ای که کلکسیون جزیره هاست

دریاچه‌ای که کلکسیون جزیره هاست
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها