بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۸۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
تهران حجم قابل توجهی از جمعیت ایران را درخود جای داده است. اداره شهر تهران در شرایط فعلی که شهرداری تهران با بدهی‌های زیادی مواجه بوده و از سوی دیگر این نهاد با انبوهی از نیروی انسانی مواجه است، دشوار خواهد بود.
تدبیر24» تهران با آلودگی هوا و مشکلات ترافیکی روبه‌روست. به عبارت بهتر تمامی مشکلات پراکنده در ایران در مجموع در شهر تهران، جمع شده است. به همین دلیل اداره این کلانشهر درآینده که مدیریت آن بر عهده اصلاح طلبان تهران قرارگرفته، با موانعی روبه‌رو خواهد شد. یکی از موانع رفع مشکلات تهران نوع مدیریت این شهر است. هر چند تهران با مشکلات ساختاری روبه‌رو شده اما، اگر شهردار آینده تهران با مشکلات مدیریتی روبه‌رو نباشد، برخی از معضلات این شهر در مسیر حل و فصل قرارخواهد گرفت. به همین دلیل باید فردی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کرد که ضمن اشراف کامل بر تمامی مشکلات این شهر، توان مدیریت بحران‌های شهر تهران را داشته باشد. شهردار تهران باید رابطه تنگانگی با شورای شهر برقرارسازد و شورای شهر با همیاری با شهردار می‌تواند بسیاری از مسائل را حل و فصل کند. شورای شهر تهران با نقش نظارتی خود بر شهرداری تهران می‌تواند بسیاری از موانع غیر قانونی حیف و میل بودجه شهر تهران را شناسایی کرده و نوعی تعادل مالی را بین بودجه و مخارج شهر تهران به وجود آورد. از سوی دیگر این نکته را باید در نظر گرفت که شهرداری تهران نهادی اجرایی بوده و از این لحاظ مقام شهردارکاملا منحصر به فرد بوده و از تاثیرگذاری زیادی را برخوردار است. تهران مکانی متعلق به تمامی ملت ایران است. شهری با این حد از چالش‌ها و مشکلات نیازمند مدیریت کارآمد بوده تا با استقلال خود در عین این که به شورای شهر پاسخگوست بتواند نمایشی از مدیریت اجرایی را از خود بر جای بگذارد. شهردار کلان شهر تهران باید اختیارات بالایی داشته باشد صرف این که عده‌ای به دنبال یک ماشین امضا برای اداره شهر تهران هستند کافی نیست. شهردار تهران باید از میان شخصیت‌های شناخته شده بوده و مدیر و مدبر باشد تا بهتر بتواند از توان تخصصی خود استفاده کند. البته شهردار باید با شورای شهر تعامل مناسب داشته باشد و دیدگاه کمیسیون‌های شورای شهر را اجرایی کند. اما این که شهردار تهران به ماشین امضا تبدیل گردد، مطلوب نیست. مدیریت شهر تهران اگر ماشین امضا باشد وجهه اصلاح‌طلبان آسیب خواهد دید. تهران نیازمند شهرداری با جایگاه ملی است تا بتواند از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات شهر تهران استفاده کند.


داریوش قنبری؛فعال سیاسی اصلاح‌طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها