بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۸۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
اصلاح طلبان نگران پایبندی حسن روحانی به شعارها و وعده هایی که اعلام کرده است، نیستند، چراکه او در مقام عمل ثابت کرده که نسبت به شعارها و برنامه های خود پایبند است.
تدبیر24» یکی از اصلی ترین دلایل این جریان سیاسی برای انتخاب مجدد روحانی نیز همین پایبندی او بر وعده ها و برنامه هایش است. عملکرد دولت یازدهم بهترین سند برای اثبات پایبندی رئیس جمهوری بر برنامه های طراحی شده است. بنابراین اصلاح طلبان جز تداوم همان برنامه هایی که در جهت توسعه کشور طراحی شده است، انتظار دیگری از حسن روحانی ندارند. قطعاً با استناد به تدابیری که دولت برای دوره دوم خود اندیشیده است، می توان گفت که در این دوره مسیر گذشته بهتر و منسجم تر ادامه پیدا خواهد . لازم است تا از فرصت موجود بهترین استفاده شود تا زمینه حل بسیاری از مشکلات فراهم شود. این فرصت شناسی به معنای حرکت در مسیر مطالبات مردمی است و در نهایت جامه عمل پوشانیدن به خواست و مطالبه اصلاح طلبان نیز است. این جریان سیاسی همواره ثابت کرده که از انتخاب حسن روحانی چه در سال 92 و چه سال 96 هیچ منفعت شخصی و جناحی را دنبال نمی کند. اصلاح طلبان از فرصت انتخاب مجدد حسن روحانی به منظور ادامه مسیر گذشته استفاده خواهند کرد تا منافع ملی بیش از پیش محقق شود.

یکی از توصیه هایی که به روحانی برای دولت دوازدهم ارائه می شود؛ تغییر و تقویت تیم اطلاع رسانی است که در این باره به اعتقاد نگارنده این مجموعه دارای ضعف های بسیاری در دولت یازدهم بوده است، اما باید توجه کنیم که بسیاری از بخش های این ضعف به ابزار و امکاناتی بازمی گردد که برای اطلاع رسانی دقیق و منسجم در اختیار دولت قرار دارد. آن چه که به عنوان ابزار و امکانات اطلاع رسانی در اختیار این دولت قرار دارد؛ حکایت از یک خبرگزای و روزنامه  رسمی. هرچند که بسیاری از پایگاه ها و روزنامه های اصلاح طلب به حمایت از آن می پردازند، اما این تعداد معدود در مقایسه با آن چه به عنوان شبکه های مختلف و وسیع صداوسیما و دیگر رسانه های وسیع در اختیار مخالفان دولت قرار می گیرد، بسیار محدود است. از طرف دیگر ناگفته نماند که با توجه به چنین محدودیتی، اما تأثیرگذاری این رسانه ها در انتخابات و جریان سلزی های مرتبط آن به مراتب بالاتر از آن حجم وسیعی از رسانه هایی ست که در اختیار رقیب است. بهاین معنا که دولت با بهره گیری از همان تعداد رسانه در کنار شبکه های مجازی توانست با اقتدار پیروز میدان شود و این به خوبی از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیداست.


داریوش قنبری؛ نماینده پیشین مجلس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها