بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۸۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
محمدجواد حق شناس
تدبیر24» 29 اردیبهشت 96 انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین شورای اسلامی شهر و روستا برگزار شد. مردم فهیم ایران همچون همیشه با حضور پرشور و شعور خود به صراحت اعلام کردند که سرنوشت‌ شهر و کشور برایشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو باشکوه‌تر از همیشه سر صندوق‌های رأی حاضر شدند و حتی در بسیاری از مناطق پس از چندین ساعت انتظار و در صف‌های طویل ماندن موفق به انداختن رأی خود داخل صندوق شدند اما دلسرد نشدند.
مردم در 29 اردیبهشت 96 مصمم‌تر از قبل ایستادند و به تغییر رأی دادند. از این رو رأی مردم را می‌توان دارای پیام روشن اصلاح امور دانست.

پرواضح است که اکثریت رأی‌ دهندگان با رأی به لیست «امید» بار دیگر و پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی رأی به «امید» را تکرار کردند.

اکنون که زمان رقابت‌های انتخاباتی به پایان رسیده ضروری است که همگان منتخبان مردم را برای اداره هرچه بهتر شهر همراهی کنند و با کنار گذاشتن اختلافات بپذیرند که انتخابات پایان یافته است و دوقطبی شدن فضا در شرایط کنونی تهدیدی علیه وحدت ملی محسوب می‌شود. از این رو همه با هم همدل و یکصدا بیش از پیش در راستای حفظ و تقویت اتحاد و انسجام ملی و برای پیشبرد بهتر امور گام برداریم.

اکنون مردم بهتر از قبل به وظیفه خود عمل کرده‌اند، حال نوبت منتخبان مردم است که با جامه عمل پوشاندن به وعده‌های‌شان مردم را از رأی به «امید» دلسرد نکنند.

در همین خصوص محمدجواد حق‌شناس، منتخب مردم تهران در شورای شهر و همچنین فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی گفت‌و‌گویی با خبرنگار روزنامه نوآوران اظهار داشت: اتفاق بسیار بزرگ و مهمی را در انتخابات اخیر شاهد بودیم. مردم ایران در 29 اردیبهشت حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کردند به طوری‌که شاید اگر قصد بحث و بررسی پیرامون فضای سال‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را در دهه‌های آینده داشته باشیم، می‌توانیم اردیبهشت 96 را به عنوان یکی از قله‌های تاریخی و حرکت بزرگ مردم ایران مورد توجه قرار دهیم و در این خصوص یادداشت‌ها و مقالات متعددی بنگاریم.

وی حضور یکپارچه و حداکثری مردم ایران را اتفاق بزرگ روز 29 اردیبهشت عنوان کرد و گفت: در سطح کلانشهرها و شهرهای بزرگ و متوسط و همچنین در حوزه‌های روستایی و عشایری شاهد حضور چشمگیر و صبورانه، آگاهانه و مبتنی بر تصویرسازی مردم فهیم ایران از طریق صندوق‌های رأی بودیم.

منتخب مردم تهران در شورای شهر افزود: یکی از اتفاقات مهمی که در تهران روی داد این بود که رکورد حضور در انتخابات شکسته شد و مردم بعد از انتخابات سال 92 و 94 برای سومین گام در سال 96 گام استوار خود را محکم‌تر، روشن‌تر و صریح‌تر از قبل و با متانت برداشتند. بسیاری از افرادی که حتی حوصله ایستادن در صف خرید محصولات موردنیازشان را نداشتند اما ساعت‌ها و در برخی نقاط تا شش ساعت برای انداختن رأی‌شان در صندوق بدون هیچ اعتراضی و صبورانه ایستادند. متأسفانه در برخی نقاط نیز شاهد بودیم که مردم در صف مانده موفق به انداختن رأی‌شان داخل صندوق نشدند اما هیچ اعتراضی نکردند.

حق‌شناس با بیان این‌که همراهی مردم حرکت بزرگ مدنی و همچنین پیگیری نظرات‌شان از طریق صندوق‌های رأی گام به شدت مهم و بزرگی بود، گفت: پس از انتخابات 92 و 94 اکنون مردم در سال 96 شکست بزرگ دیگری را به جریان اصولگرا وارد ساختند.

وی ادامه داد: مردم با حضور یکپارچه‌شان و رأی به لیست 21 نفره اصلاح‌طلبان که خواهان تغییر و حامل پیام اصلاح‌طلبی یعنی همان توجه به مطالبات مردمبودند، بار دیگر نشان دادند که خواهان تغییر در اداره شهر هستند.

منتخب مردم تهران درشورای شهر به فاصله قابل توجه آرای لیست امید در مقایسه با سایر کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اشاره و مطرح کرد: این‌که لیست امید موفق شد با فاصله حداکثری نظر مردم را به خود جلب کند، اتفاق مهمی است و از این رو باید در پاسداشت رأی مردم به اداره هرچه بهتر پایتخت بپردازیم.

حق‌شناس همچنین با انتقاد از اظهارات تخریبی برخی اصولگرایان عنوان کرد: شکست‌های پی‌در‌پی اردوگاه اصولگرایی در انتخابات منجر به واکنش‌های تخریبی از سوی آن‌ها شد که ناشی از عدم تحمل شکست بود.به نظر من در شرایط کنونی اصولگرایان به جای تخریب اصلاح‌طلبان و فرافکنی بهتر است به آسیب‌شناسی رفتار خود بپردازند و واقع‌بین باشند.

وی افزود: رأی مردم پیام روشنی داشت؛ مردم به‌خوبی پیام خود را رساندند و از این پس شکست‌خوردگان باید نتیجه را بپذیرند و منتخبان مردم نیز ظرفیت پیروزی از خود نشان دهند و مهم‌ترین مأموریتی که مردم از طریق رأی به آن‌ها واگذار کرده‌اندیعنی سازندگی، قانون‌گرایی و توجه به مطالبات مردمیرا در اولویت کاری خود قرار دهند.

منتخب مردم تهران درشورای شهر تأکید کرد: در شرایط کنونی قطعاً مهم‌ترین پیام رأی مردم توجه به منافع ملی و انسجام و اتحاد و یکپارچگی کشور و نگاه به آینده است. قطع‌یقین برای تحقق این هدف باید از گذشته عبور کنیم و به دور از تعصبات جناحی در راستای سازندگی شهر و کشور اقدام کنیم. در حقیقت مردم با رأی‌شان به اصلاح‌طلبان اعتماد کردند. حال نوبت ماست که با عمل به قانون و تلاش برای سازندگی و بهبود وضعیت آن‌ها از رأیی که دادند دلسرد نکنیم. در این خصوص ضروری است که اختلافات جزئی را کنار بگذاریم و از فرصت پیش آمده برای اصلاح‌طلبان نهایت استفاده را در راستای تحقق مطالبات مردم کنیم.

وی مسؤولیت اصلاح‌طلبان را از این پس سنگین دانست و گفت: اکنون زمان آن است که فرصت پیش آمده و اعتماد مردم را قدر بدانیم و در پاسداشت آن با حفظ و تقویت وحدت، زمینه‌ اداره بهتر شهر و همچنین کشور را فراهم کنیم. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها