بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۸۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
در جهان مکان های زیبا و دیدنی بسیاری وجود دارند، ولی آیا تا اکنون با مناطق زیبای بیابانی آشنا شده اید؟ بعضی شهرهای بیابانی به عنوان یکی از زیباترین و جالب ترین مکان های این جهان برای محل سکونت انسان ها محسوب می شوند. بهشت های گمشده ای در دل این بیابان ها که در سراسر جهان وجود دارند.

تدبیر24» ظهور آب در میان بیابان خشک، پدیده ای بسیار شگفت انگیز است. شهرهای بیابانی زیبا و خیره کننده ای که به طور طبیعی وجود دارند و هرکدام از این مناطق داستان هایی برای گفتن نیز دارند.

بیابان

واکشینا، پرو

یکی از خشک ترین و بی حاصل ترین مناطق جهان اما یکی از جالب ترین شهرهای بیابانی جهان؛ اما این شهر کوچک در میان بیابان آتاکامای پرو رونق یافته است. حدود 100 نفر در این شهر زندگی می کنند. شهر در اطراف یک تالاب طبیعی، که هیچ چیز دیگری وجود ندارد، رشد کرده است. گردشگران برای شن سواری، رانندگی در بیابان و لذت بردن از چشم انداز طبیعی فوق العاده، به اینجا می آیند.

بیابان

لاس وگاس، نوادا

به سادگی می توان گفت که لاس وگاس یک واحه بوده است یکی از خوش شانس ترین شهرهای بیابانی جهان. چشمه های طبیعی، دره ی لاس وگاس را در قلب صحرای موهاوی از آب گوارا پرکرده است. مردم برای 100000 سال است که در اینجا زندگی می کند؛ اما لاس وگاس بعد از رسیدن راه آهن در سال 1905 رونق گرفت. بیش از یک قرن، این شهر بیابانی، مقصد گردشگران از سراسر دنیا بوده است. هرچند اکثر آن ها برای نوشیدن از چشمه ی آب گرم به آنجا نمی روند.

ghs ,'hs

 واحه داخله، مصر

بیش از 500 چشمه ی آب گرم در واحه ی داخله مصر وجود دارد. دقیقه مانند شهر بیابانی هالیوود که خانه های خشتی با درختان نخل فراوانی احاطه شده است. رومیان باستان این شهر را ساخته اند و در قرون وسطی دژ مستحکمی در برابر هجوم بادیه نشینان بوده است.

واحه داخله

پایکا، شیلی

پایکا در دل بیابان قرار گرفته است، اما کشت مرکبات در این شهر رونق فراوانی دارد. این شهر به خاطر شیرینی هایش نیز مشهور است. پایکا در سال 1700 کشف شده است، و در میان گردشگران مکانی محبوب، برای شنا کردن است. آب های گرم راه حلی خوب برای مقابله با حرارت بیابان است.

واحه لیوا، امارات متحده عربی

دوربین نقشه گوگل برای نمای خیابان در لیوا، بر روی کوهان شتر نصب شده است. بهترین راه برای رسیدن به واحه، استفاده از شتر است. در جنوب غربی ابوظبی و در میان صحرای ربع الخالی واقع شده است.

لیوا امارات

واحه ساحل قفصه، تونس

ممکن است جدیدترین واحه ی جهان باشد. این تالاب آبی در سال 2014 در میان بیابان به طور ناگهانی پدیدار شد. و ساحل قفصه نام گرفت. تبدیل به مکانی محبوب برای شناکردن محلی ها شد. هرچند، دانشمندان از سرطان زا بودن یا حداقل خطرناک بودن آب تالاب، می ترسند.

تالاب قفصه

سن اگناسیو، مکزیک

صحرای بها، زمینی بی حاصل از شن در اطراف سن اگناسیوی مکزیک است. یک واحه ی طبیعی زیبای جهان که با دختان نخل و مرکبات احاطه شده است. درختان، توسط یسوعیانی که در سال 1728 در آنجا میسیون مذهبی درست کرده اند، کاشته شده است.

سن ایگناسیو

گرمه، ایران

زمانی گرمه یکی از ایستگاه های راه ابریشم محسوب می شد. اکنون فقط روستایی کوچک که در زیر درختان اطراف واحه مدفون شده است، باقی مانده است.

گرمه ایران

غات، لیبی

آب چشمه در غات همیشگی است. بعد از آن ها بیابان است. این شهر در مسیر کاروان باستانی صحرای بزرگ آفریقا قرار دارد. اکنون بیش از 20000 نفر در این شهر زندگی می کنند.

غات لیبی

واحه ابراهیم، عراق

بین شهر های هیت و حدیثه، واحه ی ابراهیم را خواهید یافت. مکانی باستانی با ریشه های یهودی، اسلامی، مسیحی و سامری. در کتاب مقدس، ابراهیم برای رفتن به سرزمین مقدس، از این واحه عبور کرده است. در طی عملیات آزادسازی عراق در سال 2006، این مکان توسط تفنگ داران دریایی آمریکا پاک سازی شد. در حال حاضر ارتش عراق مسئول نگهبانی از این واحه است. اگر قصد دیدن از این واحه جهان را دارید، یک محافظ شما را همراهی می کند.

واحه ابرهیم عراق

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها