بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۸۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
آنچه امروز رخ داد نیز از زاویه‌ای دیگر، به حاشیه بردن مراسم روز قدس بود؛ همین بس که شکوه و عظمت قیام مردم روزه دار ایران را جمعی محدود خدشه دار کردند و به حاشیه بردند.
تدبیر24»در مراسم باشکوه روز قدس امسال، در گوشه و کناری از راهپیمایی میلیونی ملت ایران، جمع محدودی با از یاد بردن فلسفه راهپیمایی روز قدس، مظلومیت فلسطین و اسراییل غاصب، آنجا که باید فریادهایشان را بر سر آمریکا و اسراییل می‌کشیدند، راه را گم کردند و مسؤولان کشور را مخاطب شعارهای خود قرار دادند. در رابطه با این حواشی ایجاد شده چند نکته قابل توجه و تأمل است:
 

۱- توهین به مسؤولان کشور از جمله ریاست محترم جمهوری (در هر دوره‌ای) امری مذموم، غیراخلاقی و خلاف مصلحت و قانون است؛ بدون توجه به گرایش رئیس جمهور مستقر، مقام اول اجرایی کشور همواره مورد احترام آحاد ملت بوده و هست، هرچند انتقاد در جای خود معتبر است.

۲- برهم زدن سخنرانی، اخلال در مراسم (چه مراسم تشییع باشد و چه راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن ) و منحرف کردن آن به سمت اختلافات جناحی و حرمت شکنی مسؤولان نظام  امری ناپسند است که رهبر انقلاب نیز نسبت به تکرار این موارد گلایه کرده و آن را به ضرر کشور دانسته‌اند.

۳ - مشابه حواشی به وجود آمده در روز قدس امسال، شعار انحرافی «نه غزه نه لبنان» بود که در گذشته و در همین مراسم روز قدس، جمعی آن را فریاد زدند و صهیونیست‌ها را دلشاد کردند و به «سرمایه‌های اسراییل» در ایران تغییر کارکرد دادند. آنچه امروز رخ داد نیز از زاویه‌ای دیگر، به حاشیه بردن مراسم روز قدس بود؛ همین بس که شکوه و عظمت قیام مردم روزه دار ایران را جمعی محدود خدشه دار کردند و به حاشیه بردند و سوژه چندین بخش خبری شبکه‌های ضدانقلاب را فراهم ساختند.

۴- روشن است اینگونه تحرکات خارج از انصاف و بی اخلاقی‌ها هیچگونه نسبتی با منش انقلابی نداشته و خودسری‌های هزینه‌ساز و پرضرر، همواره از سوی همه جریانات محکوم و مذمت شده است. مؤمنین انقلابی و حزب اللهی‌های واقعی آنجا تکلیف برایشان روشن می‌شود که از ولی فقیه و رهبرشان می‌شنوند: « آن کسانی که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهی و مؤمنند، خب نکنند. میبینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است، این کارها به نفع نیست. »

۵- عملکرد رئیس جمهور محترم حتما قابل نقد و برخی اظهارات اخیر ایشان نیز حساسیت قشرهایی از جامعه را برانگیخته است که باید در مسیر صحیح نقد با آن برخورد شود و اقداماتی این چنین، مسیر نقد صحیح و موثر را سخت خواهد کرد. آب گل آلود وحدت شکنی، تنها به آسیاب بدخواهان و کینه‌توزان نظام ریخته می‌شود.

منبع: مشرق
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها