بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۸۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
عدم انتخاب شهردار از لیست شورای شهر پنجم، یکی از رویدادهای بسیار خوشایند و البته اخلاقی و عقلایی روزهای اخیر بود
تدبیر24»عدم انتخاب شهردار از لیست شورای شهر پنجم، یکی از رویدادهای بسیار خوشایند و البته اخلاقی و عقلایی روزهای اخیر بود که به‌طور قطع اعتماد بیش از پیش شهرواندن به لیست امید و در نهایت انسجام و اتحاد اعضای شورای شهر پنجم را در پی‌خواهد داشت، زیرا شهروندان به لیست امید در انتخابات شورای شهر پنجم رأی دادند نه برای اینکه اعضای لیست به دنبال خواسته‌های سیاسی و جناحی خود بروند، بلکه آنها به اعضای لیست امید در انتخابات شورای شهر اعتماد کردند و رأی خود را در کفه اخلاص گذاشتند تا به صورت قانونی و تخصصی، مطالبات و اهداف آنها در شهر تهران مورد پیگیری قرار گیرد. اعضای شورای پنجم حتی رئیس شورا نباید برای خود امتیاز جداگانه‌ای قائل شود، بلکه باید همه اعضای شورا به صورت قانونی و برحسب انتظار مردم در پارلمان شهری عمل و رفتار کنند. منتخبان شورای پنجم فراموش نکنند که مردم تجربه مطلوبی از شورای شهر چهارم و شهرداری ندارند، زیرا در طی سال‌های گذشته مسئولان شهری به جای پیگیری مطالبات عمومی به دنبال اهداف جناحی و سیاسی خود بودند، بنابراین بسیار مهم است که اعضای شورای شهر جدید از مسائل جناحی و سیاسی فارغ بوده و از جایگاه خود در شورا سوء‌استفاده‌های غیرقانونی نکنند. در نهایت همه توان و ظرفیتشان را برای حل مشکلات شهر و مطالبات شهروندان به کار ببرند. امروز کلانشهر تهران با گرفتاری‌های عدیده‌ای چون ترافیک، مشکلات محیط‌زیست، آرایش شهری، بهداشت و... روبه‌روست که رفع آن تنها با احساس تعهد و پیگیری دغدغه‌مندانه اعضای شورای پنجم ممکن خواهد بود. در عین حال، علاوه بر شهرداری، شورای شهر باید خود نیز از اختیاراتی برای سازماندهی محلات شهر تهران، بهداشت، آسیب‌های اجتماعی، محیط‌زیست، ترافیک و... برخوردار باشد، به همین دلیل شورا می‌تواند طرحی را در این زمینه به مجلس ارائه دهد تا به یاری پارلمان ملی، اختیارات شورا برای حل معضلات شهری و اداره مطلوب شهر تهران افزایش یابد. در این میان آنچه مهم به نظر می‌رسد این است که شورای شهر پنجم با اعتماد بالای شهروندان در تهران و سایر شهرها روبه‌روست. بنابراین باید به تعهدات خود بی‌کم‌وکاست و بدون هیچ ‌توجیهی عمل کند. اعضای شورای پنجم از یاد نبرند که با استفاده از اعتبار و سوابق جمعی اصلاح‌طلبان وارد پارلمان شهری شدند. بنابراین در قبال بسیاری از مسائل مسئولند و باید پاسخگو باشند. شهر تهران شهر بزرگی است که هر سیاستی در این کلانشهر تغییر کند در سراسر کشور اجرا می‌شود. اعضای شورای شهر پنجم در تهران می‌توانند برای مسئولان در سایر شهرها در اداره مطلوب شهر، رفتار قانونمند و پاکدستی، الگو باشند. بنابراین اعضای شورای شهر پنجم باید همه توان و دقت خود را تنها و تنها به حل مشکلات شهری معطوف کنند و پاکدستی‌شان را حفظ کنند تا با ارائه کارنامه‌ای موفق و گام‌هایی بزرگ‌تر مانند ایجاد درآمد پایدار شهری و شفاف‌سازی مالی در شهرداری، اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر ششم، سخنی برای گفتن در نزد مردم و جلب اعتماد دوباره آنها داشته باشند.


نجفقلی حبیبی،فعال سیاسی اصلاح‌طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها