بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۸۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
روزنامه 'رودونگ سینمون' روزنامه دولتی پیونگ یانگ روز یکشنبه اعلام کرد برنامه هسته ای این کشور نه تنها قابل مذاکره نیست بلکه کره شمالی به توسعه توانایی های دفاعی خود ادامه نیز ادامه می دهد.
تدبیر24»یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی روز یکشنبه به نقل از سرمقاله این روزنامه نوشت: تلاش های کره جنوبی و ایالات متحده برای توقف برنامه هسته ای کره شمالی ناکام خواهد ماند.
این روزنامه نوشت ما باید برای تقویت بنیه دفاعی خود از جمله تقویت توان هسته ای کشور به عنوان ستون فقرات تقویت دفاع ملی، تلاش کنیم در همین راستا تقویت برنامه هسته ای ما به عنوان یک نیروی بازدارنده اصلا قابل مذاکره نیست.
این روزنامه نوشت 'اگر کره جنوبی واقعا می خواهد روابطش را با کره شمالی بهبود بخشد و به دنبال صلح است باید به جای فشار بر کره شمالی به منظور توقیف فعالیت های هسته ای به عنوان یک سیاست دفاعی، طرح احتمال حمله نظامی آمریکا به تاسیسات هسته ای کره شمالی را متوقف کند'.
کره شمالی بارها ادعا کرده است که توسعه سلاح های هسته ای ، مانع از اتخاذ سیاست های خصمانه واشنگتن در قبال این کشور می شود.
در همین حال کارشناسان پیش بینی کرده اند که مذاکرات دو کشور آمریکا و کره جنوبی در مورد مسایل هسته ای کره شمالی که روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته در واشنگتن برگزار می شود به دلیل آنچه که عدم اتخاذ سیاست واحد از جانب دو کشور می نامند چندان موفقیت آمیز نباشد.
در حالی که کره جنوبی با یک رویکرد دو طرفه به دنبال خلع سلاح هسته ای کره شمالی از طریق مذاکره و تعامل است سیاست ترامپ در این مورد 'حداکثر فشار' بر پیونگ یانگ است.
کره شمالی و جنوبی پس از جنگ خونین سال های 1950 تا 1953 میلادی و پایان حاکمیت ژاپن بر کره، تاکنون موفق به امضای پیمان صلح نشده اند و شرایط آنان به همین دلیل، همچنان در وضعیت سرد و شکننده ای قرار گرفته و گاهی تا مرز شروع مجدد جنگ پیش رفته اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها