بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۸۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با انتقاد از عملکرد نهادهای مسئول در حوزه حجاب و عفاف گفت: در حوزه حجاب و عفاف شاهد جزیره‌ای عمل کردن نهادها هستیم
تدبیر24»جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی این اداره‌کل با حضور حجت‌الاسلام «غلامرضا عادل» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و معاونین و سایر اعضاء برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تأکید روی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی بیشتر خودش را مشخص کرد، بنابراین حجاب به‌عنوان نمادی از عفاف در جامعه اسلامی مطرح است و از همین‌رو یکی از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است تا حقوق شهروندی در جامعه رعایت شود.

وی در ادامه به علت خلأهایی در طرح عفاف و حجاب وجود دارد، اشاره کرد و گفت: همان‌طور که بارها مقام معظم رهبری هم تأکید فرمودند و با توجه به این‌که کار فرهنگی هم زمان‌بر است و هم به‌نوعی دیربازده، ما در بعد فعالیت‌های فرهنگی و در همه زمینه‌ها، هنوز حق مطلب را ادا نکردیم.

وی تصریح کرد: باید یک همت عمومی و عالی را برای گسترش این فرهنگ در جامعه ایجاد کنیم از مسئولان گرفته تا مردم، چون طرح گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مختص به یک حوزه نیست که ما مسئولیت را فقط به یک دستگاه واگذار کنیم و سایرین کاری به این موضوع نداشته باشند بلکه به همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به‌نوعی مرتبط می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل یکی از عوامل نداشتن موفقیت در گسترش این فرهنگ را جزیره‌ای دیدن و جزیره‌ای عمل کردن در خصوص این موضوع توصیف و خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند یک نگرش نظام‌مند و سیستمی و عملکرد همه‌جانبه و نظام‌مند است. بنابراین اگر بتوانیم این همت را در سطح مسئولان، مردم و متولیان فرهنگی ایجاد کنیم، می‌توانیم شاهد نتایج و نمودهای خوبی در این زمینه باشیم و تا زمانی که این باور درونی در مسئولان ایجاد نشود و این موضوع به‌عنوان یک دغدغه اصلی در جامعه مطرح نشود، مسلماً در عملکرد با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: اما آفت ما در حجاب و عفاف وجود سازمان‌های مسئول مختلف است که به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و هیچ سازمان متولی وجود ندارد که در بحث حجاب و عفاف سازمان‌های مختلف را که به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، دورهم جمع کرده تا راهکارهای عملی را برای مقابله نرم با بدحجابی اتخاذ کنند.
برچسب ها: حجاب و عفاف ، کشور
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها