بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۸۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
روز جمعه 29 اردیبهشت، ایرانی‌ها پای صندوق‌هایی رفتند که نتیجه‌اش می‌گفت«روحانی بیشترین رای را کسب کرده»؛ هوادران رقیب، اول ناراحت شدند اما بلافاصله گفتند که مثل معترضین به نتیجه انتخابات سال 88، نمی‌ریزند توی خیابان و بلوا نمی‌کنند.
 تدبیر24»بلوا اما اتفاق افتاد؛ شعرخوانی پر از طعنه و کنایه، در ارتباطی چهره به چهره با رئیس‌جمهور منتخب در حالی رخ‌داد که او در صف اول نماز عیدفطر نشسته بود. پیش از آن، عده‌ای رئیس‌جمهور را در راهپیمایی روز قدس دوره کردند و داد زدند: روحانی بنی‌صدر پیوندتان مبارک!
پیش‌تر از آن، تلویزیون روشن بود و اخبار از ناکارآمدی دولت در حوزه کاری وزیر ارتباطات سخن می‌گفت؛ بخش‌هایی از گفته‌های وزیر و هیات دولت درباره پیشرفت در حوزه ارتباطات پخش و بعد با کارشناسان دیگر، در رد گفته‌های دولت، صحبت می‌شد و هر بیننده ناآشنا به اصول ارتباطات و رسانه می‌فهمید که تلویزیون از چه کسی حمایت می‌کند و از چه‌کسی نه!
اگر کمی جلوتر بیایید(البته اگر تا زمان رسیدن نوشته به دست خواننده اتفاق تازه‌ای نیافتاده باشد)، رئیس‌جمهور را خواهید دید که در سالن اجلاس سران، از حقوق شهروندان یاد می‌کند و بعد که می‌رود، از همان تریبون( و از زبان مسئولی که هررسانه‌ای نمی‌توانند به راحتی، نامش را ذکر کنند) می‌شنوید که حقوق شهروندی که آقای روحانی در 29 آذر 95، تدوین نهایی‌اش را امضاء کرد، یک چیز خلاف قانون و خلاف شرع بوده؛ او می‌گوید: «مثل همین را در جاهای دیگر داشتیم و هیچ نیازی به آن نبوده!»
شاید شهروندان(به ویژه آن‌هایی که به روحانی رای دادند) بیش از هرکسی بدانند «تمامی آن‌چه در حقوق شهروندی آمده، پیش از آن در قانون اساسی هم آمده بود؛ جاهای دیگر که سهل است»؛ آن‌ها می‌گویند، همین‌که بدانند «منشوری» برایشان تدوین شده و به امضای رئیس‌جمهور رسیده، به اجراشدن آن و اهمیت حقوقشان اعتماد بیشتری می‌کنند. اما رئیس مجلس هم یکی از سخنران‌ها است؛ محتوای کلامش همه‌چیز را سر رسانه‌ها خراب می‌کند(البته به‌جز تلویزیون)؛ او به مقام‌های مسئول هشدار می‌دهد که مراقب حاشیه‌سازی و سوء‌استفاده رسانه‌ها باشند. برادر رئیس‌قوه قضائیه، می‌گوید:« نباید در کشاکش رسانه‌ها افتاد.»
بر اساس اصول اخلاقی و حرفه‌ای، رسانه‌ها باید «بی‌طرف» باشند؛ و این ‌چیزی است که از محتوای صحبت‌های رئیس مجلس به دست می‌آید. تلویزیون اما کاری به این کارها ندارد؛ او در کشاکشی درون‌سازمانی، کار خود را می‌کند؛ مثل همیشه بخش‌هایی از صحبت‌های رئیس‌جمهور را پخش نمی‌کند؛ آن‌جاهایی که می‌گوید «ما حق نداریم بدون ادله کافی کسی را احضار و جلب کنیم.» و رسانه‌هایی که وابستگی خاصی به جایی ندارد هنوز هم نمی‌توانند نام برخی شخصیت‌ها را به راحتی نقل کنند.

منبع: روزنامه همدلی - آساره کیانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها