بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۸۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
کوچ کارگردان یک ساله شد و هنوز نام او بر جایی ننشسته است. بهانه این گفتار تصویری است که دو سه روز قبل از آمریکا منتشر شد: فرودگاه جان وین...
تدبیر24»مهرداد خدیر در نخستین سالروز درگذشت عباس کیارستمی در یادداشتی برای عصر ایران نوشت: «امروز نخستین سالروز خاموشی ناباورانه عباس کیارستمی، کارگردان مؤلف سینمای ایران است که سینمای متفاوتی را به دنیا عرضه کرد. درباره کیارستمی فقید به قدر کافی و شاید ناکافی نوشته‌اند و نوشته‌ایم و قصد تکرار در میان نیست و عباراتی از این دست که «باد، ما را خواهد بُرد.» درباره فرجام پرونده پزشکی نیز روایت‌ها گوناگون است. از قصور در تهران تا خطا در فرانسه و تجویز یا تزریق اشتباه در این کشور.

بهمن کیارستمی قصد داشت امروز مراسمی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار کند تا در آن وزیر و قائم مقام وزارت بهداشت به اضافه رییس سازمان پزشکی قانونی و رییس نظام پزشکی گزارش نهایی پرونده پزشکی را قرائت یا ارایه کنند اما ظاهرا حراست دانشگاه با برگزاری این آیین موافقت نکرده است.

غرض از این گفتار اما نکته‌ای دیگر و به بهانه عکسی است که روز شنبه همین هفته در بخش «دیدنی‌ها»ی عصر ایران منتشر شد. تصویر مربوط به سانحه‌ای در یکی از بزرگراه‌های آمریکاست و تابلویی که دو محل را راهنمایی می‌کند: یکی خیابان مک‌آرتور و دیگری فرودگاه جان وین.

اولی «داگلاس مک‌آرتور» است که ۷ سال فرماندار نظامی ژاپن بود. بعد از شکست و تسلیم ژاپن در جنگ دوم جهانی آمریکا برای ژاپن فرماندار نظامی تعیین کرد و همین آقای مک‌آرتور ۷ سال این مسؤولیت و مأموریت را بر عهده داشت. برادرزاده او هم سه سال سفیر آمریکا در ایران بود. (از ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲).

دیگری اما جان وین، بازیگر افسانه‌ای سینمای هالیوود است با نام اصلی «ماریون روبرت مورسیون» که با شهرت «جان وین» جاودانه شد. حالا شاید روشن شده باشد منظور از این نوشته چیست. یک سال گذشت و هنوز هیچ خیابانی و میدانی در تهران و شاید کمتر شهر دیگری به نام عباس کیارستمی نیست. نامگذاری مکان‌های پرتردد به یاد چهره‌های مشهور فرهنگی و هنری موجب یادآوری مستمر آنهاست وگرنه جان وین هم خلبان نبود و نام مک‌آرتور هم بر پیشانی یک مرکز نظامی ننشسته است.

البته هنوز هم دیر نشده و جا دارد شورای جدید شهر که به زودی کار خود را آغاز می‌کند، نام عباس کیارستمی را برای میدانی یا خیابانی یا مکانی پر بیننده و پربسامد در گفت‌وگوها و خبررسانی‌ها برگزیند و قبل یا در کنار آن نام هاشمی رفسنجانی فقید را تا به زودی در تابلویی در تهران هم نام یک سیاستمدار نقش بندد و هم نام یک هنرمند. مثل همین تابلو که هم مک‌آرتور بر آن نقش بسته و هم جان وین.»

برچسب ها: کیارستمی ، انتظار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها