بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۸۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از آغاز مایه کوبی رایگان 1.7 میلیون راس دام سبک واجد شرایط در استان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک خبر داد.
تدبیر24»دکتر نادر پرور واکسیناسیون را از مهمترین راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک برشمرد و اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه فاز سراسری واکسیناسیون رایگان را آغاز نموده و پیش بینی می شود در این فاز حدود یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک واجد شرایط علیه بیماری ppr واکسینه شوند.

وی اضافه کرد: تا قبل از سال 95 سالانه 300 تا 400 هزار راس دام علیه این بیماری واکسینه می شدند که این رقم با افزایش چشمگیر طی سال های اخیر در سال جاری طبق پیش بینی انجام شده به یک میلیون و 700 هزار راس خواهد رسید.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه  جمعیت هدف این طرح شامل تمام جمعیت دام عشایری استان، روستاهای دارای جمعیت دامی بالا، مناطق پرخطر، کانون های بیماری در سنوات گذشته، اطراف مناطق حفاظت شده محیط زیست و پناهگاه های حیات وحش و بره و بزغاله های سایر واحدها است که به صورت کاملا رایگان با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی علیه این بیماری مایه کوبی می شوند.

پروراظهار کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) یک بیماری حاد ویروسی با واگیری بالا و قابل انتقال بین مرزی در نشخوارکنندگان کوچک اهلی و حیات وحش است.

وی مهمترین علائم  این بیماری را تب، ترشحات چشم و بینی، تورم و زخم دهان، پنومونی، اسهال و... عنوان کرد و افزود: این بیماری با ایجاد تلفات بالا، تحمیل هزینه های درمان، افت تولید در گله و... خسارات اقتصادی قابل ملاحظه ای به وجود می آورد.

این مسئول با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در زمینه مقابله با این بیماری بیان کرد: یکبار تزریق این واکسن ایمنی مادام العمر و یا حداقل سه ساله را به همراه دارد، این بیماری به دلیل قابلیت انتقال به حیوانات محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

پرور حفظ سرمایه های دامی را در گرو پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری های دامی دانست و تاکید کرد: اداره کل دامپزشکی استان همواره تمام ظرفیت و تلاش خود را با افزایش پوشش واکسیناسیون، پایش و مراقبت فعال، برگزاری کلاس های آموزش و... برای این منظور به کار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها