بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۸۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
نماینده تهران تاکید کرد که کابینه دوازدهم باید با داشتن شایستگی و قابلیت عملیاتی و اجرایی بالا اهداف ترسیم شده رئیس‌جمهور برای مردم در انتخابات را اجرایی کند.

تدبیر24»محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه «رئیس‌جمهور باید در انتخاب کابینه دوازدهم براساس وعده‌هایش به مردم عمل کند» گفت: رئیس جمهور در انتخابات، اهداف، برنامه‌ها و وعده‌هایی را با مردم در میان گذاشت که انتظار می‌رود کابینه‌ای را تشکیل دهد که متناسب با این اهداف، برنامه‌ها و وعده‌ها باشد.

وی توضیح داد: کابینه دوازدهم باید از افرادی تشکیل شود که از لحاظ ذهنی، فکری و ساختار شخصیتی و سوابق و پیشینه افراد متناسب با برنامه‌های دولت در دوره انتخابات باشد. افرادی که دارای قابلیت‌های اجرایی بالا و ساماندهی و پشتیبانی کردن اهداف و به مرحله اجرا در آوردن آن باشند تا بتوانند از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود به بهترین نحو استفاده کنند چون در غیر این صورت ممکن است برنامه‌ها و اهداف رئیس جمهور پیاده سازی نشود.

نماینده تهران توضیح داد: اگر کابینه دوازدهم پیوستگی و وابستگی عمیقی با اهداف ترسیم شده دولت نداشته باشد و یا با توان اجرایی کم خدایی نکرده از نقاط ضعف و آسیب پذیری به لحاظ عملکرد گذشته‌شان برخوردار باشند، نمی‌توانند ماموریت‌ها و مسئولیت‌ها را به بهترین نحو انجام دهند که نتیجه آن عمل نشدن به بخشی از مطالبات مردم است.

نجفی تاکید کرد: کابینه دوازدهم باید نسبت وثیق،‌ شایسته و با قابلیت عملیاتی و اجرایی متناسب با اهداف ترسیم شده برای مردم در انتخابات داشته باشند که به نظرم این ویژگی را کابینه یازدهم به تنهایی نداشت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بخشی از وزارتخانه‌ها در دولت یازدهم بخصوص وزارتخانه‌های حوزه‌های اثرگذار در بخش اقتصاد چنین ویژگی‌هایی را نداشتند که به همین دلیل برخی از امور به سرانجام نرسید. انتظار می‌رود دولت دوازدهم باورهای عمیق‌تر و تعهد بیشتری نسبت به انجام وعده های رئیس جمهور به مردم و انجام برنامه‌هایش بخصوص در امور راهبردی داشته باشد.

وی در پایان گفت: کابینه دوازدهم باید با اجرایی کردن برنامه‌ها ضعف‌های کابینه یازدهم را به نقاط قوت تبدیل کند که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها