بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۸۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
رؤسای ستاد دکتر روحانی در نشستی که دوشنبه گذشته برگزار شد، همگی از منظر تحلیل آینده کشور با توجه به این که هم رئیس جمهوری و هم جریان اصلاحات با تکیه بر راهبرد توجه به منافع ملی توانستند ارای خاکستری را کسب کنند، خواستار ادامه همان راهبرد شدند.
 تدبیر24»مضاف بر این که رفتارهای دلواپسان چه در ایام انتخابات و چه اکنون که رقابت های سیاسی پایان یافته است، باعث شده تا تأکید بر نوع خاصی از رفتارها مورد توجه قرار گیرد. برخلاف انتظارها نوع رویکردهای دلواپسان اکنون تشدید شده است و رئیس جمهوری نیز در چنین شرایطی باید خواست و مطالبه هواداران و جامعه رأی دهنده به خود را پوشش دهد. امروز شرایط به گونه ای است که بمباران تبلیغاتی و تخریبی دلواپسان اولین قرارداد نفتی ایران با فرانسه (توتال) را دستاویز حملات خود قرار می دهند. برای مثال قبل از توضیح در خصوص چگونگی قرارداد بحث سه فوریت رسیدگی به آن در مجلس آغاز شد و صداوسیما نیز قبل از این که توتال در مجلس با قید سه فوریت در دستور بررسی قرار گیرد، بر این قید تأکید کرد، به گونه ای که کمتر دیده شده است که صداوسیما نسبت به قوانین مصوب تا این اندازه تبلیغ کند.

با درنظر گرفتن چنین فضایی بسیاری از دوستان و همکاران با تأکید بر این که قطعا حسن روحانی در 4 سال آتی با چنین رفتارهایی مواجه است، به بررسی مسائل پرداختند. به اعتقاد آن ها اگر رئیس جمهوری دولت دوازدهم خواهان تحقق مطالبات مردم است باید در ارتباط با با رفتارهایی که از سوی رقبای دارای بلندگوهای بلند در نماز جمعه و صداوسیما انجام می شود، دست به تغییراتی بزند. به این معنا که حسن روحانی باید در مواجهه با چنین رقبایی از افکارعمومی حامی خود دفاع کند و برای تحقق قول هایی که به آن ها داده است، تلاش کند.

طبق فرموده مقام معظم رهبری امروز اشتغال مسأله اصلی کشور است. خطاب به منتقدان دولت باید گفت که سازماندهی مسائل مربوط به اشتغال نیاز به سرمایه گذاری خارجی دارد و تحقق سرمایه گذاری خارجی هم نیاز به امنیت دارد. طبیعتاً امنیت هم این نیست که هر روز در مواجهه با تصمیم که از سوی دولت اتخاذ می شود، چنین رفتارهای دلواپسانه ای صورت پذیرد. جمهوری اسلامی ایران در خارج با شخصیت تندرو و مانع افکنی نظیر ترامپ مواجهه است و این به صلاح نیست که در داخل هم عده ای به سنگ اندازی بپرازند. در نشست اصلاح طلبان استان ها با محمدرضا عارف نگرانی عمده ای که به آن پرداخته شد، این بود که اگر دکتر روحانی بخواهد با همین آهنگ مسیری را که در جریان است، ادامه دهد، در ارضای افکارعمومی پشتیبان خود نمی تواند صددرصد موفق باشد. به این معنا که به جای این که با استفاده از چهره های اصلاح طلب تحولاتی را ایجاد کند در برخی از حوزه ها خصوصا در عرصه سیاست داخلی هیچ تغییری ایجاد نشود و همین این نگرانی را وسعت می دهد و نتیجه این نگرانی ایراد لطمه به پایگاه اجتماعی هوادار است. برخی از دوستان با تبلیغ منفی نسبت به چنین نگرانی خواهان این هستند که بگویند رئیس جمهوری باید فقط به خواسته های ما عمل کند، اما حسن روحانی امروز رئیس جمهور همه ماست و این را همگان قبول دارند.  بسیاری از دوستان نتیجه آرای مردم در انتخابات را که مشاهده کردند، امروز به فکر مباحث تفرقه انگیز و این چنین شده اند و این درحالی است که مردم نشان داده اند که نسبت به شعارهای آن ها علاقه ای ندارند. بنابراین با توجه به این که موضوع مهم این روزهای کشور مسأله اقتصاد و اشتغال است، همگی باید برای پاسخگویی به مردم و جوانانی که امروز در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی خواهان آزادی و رفاه هستند، با یکدیگر متحد باشیم.


سید محمود میرلوحی، منتخب مردم تهران در پنجمین دوره شورای شهر

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها