بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۸۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهور عراق تأکید کرد که دولت قبلی آمریکا مسئول ظهور داعش است و دولت جدید می‌خواهد پیروزی را از عراق برباید.
تدبیر24»نوری مالکی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک به مسائل مختلف داخلی و خارجی پرداخت. او گفت: نقشه دشمنان سوریه این بود که نظام بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور را سرنگون و النصره یا القاعده یا ارتش آزاد جایگزین وی شود و به این ترتیب سنی‌ها به منطقه غربی الانبار لشکرکشی کنند و از آنجا به بغداد بروند تا نظام آنجا را نیز سرنگون و دولت سنی تشکیل دهند.

وی افزود: اسناد و مدارک و اظهاراتی از سوی علمای اهل سنت وجود دارد که برخی از آن‌ها این فتوا را می‌دهند و علمای ارشدشان نیز فتوای قتل شیعیان را می‌دهند.

نوری مالکی درباره دلایل سیطره داعش بر موصل گفت: در واقع آنچه در صلاح الدین، الانبار و موصل رخ داد به دلیل داعش نبود. موصل با توطئه بقایای حزب بعث، دولت محلی، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق و برخی عشایر اتفاق افتاد.

وی درباره آینده موصل گفت: بین دو تا سه هزار داعشی از مجموع پنج هزار داعشی که در موصل بودند کشته شدند. پیروزی هنوز یک پیروزی نهایی نیست. تعدادی از داعشی‌ها همچنان در شهر هستند و موصل به دلیل ماهیت و نقشه جمعیتی آن با پیامدهای بعد از جنگ روبروست. از اولویت‌های ما پاکسازی و بازسازی ارتش، پلیس و حشد شعبی است.

نوری مالکی گفت: جنگ موصل به عنوان یک شهر تقریبا نهایی شده است. ما با جنگ تلعفر روبرو هستیم که یک شهر مهم و جدی است. عملیات حویجه نیز هنوز آغاز نشده و کردها در شمال اجازه ورود حشد شعبی را نمی‌دهند. این مسائل بر پیچیدگی اوضاع می‌افزاید. اگر حشد شعبی نبود بغداد سقوط می‌کرد درنتیجه ما با متهم کردن حشد شعبی به تروریسم مخالفیم.

وی گفت: ترکیه آزادی تلعفر را به انجام مذاکرات با آنکارا مشروط کرده است.

نوری مالکی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: عراق مخالف ایجاد پایگاه آمریکا در الولید است. دولت قبلی آمریکا مسئول ظهور داعش است و دولت جدید می‌خواهد پیروزی را از عراقی‌ها برباید.

برچسب ها: تدبیر24 ، داعش ، آمریکا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها