بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۸۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
یک عضو فراکسیون امید:
یک عضو فراکسیون امید تاکید کرد: هدف اصلاح‌طلبان پیشرفت و اعتلای کشور است نه سهم خواهی از دولت.

تدبیر24»بهروز بنیادی در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه به دنبال سهم‌خواهی از دولت نبوده و نیستند، به نتیجه جلسه چند روز اخیر فراکسیون امید اشاره و اظهار کرد: در این جلسه در خصوص شاخص‌های وزرای آینده و انتظاراتی که از رئیس‌جمهور وجود دارد رایزنی‌هایی انجام شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد هیئت‌رئیسه و کمیته تعاملی که از بین اعضا فراکسیون انتخاب شدند در جلسه‌ای با رئیس‌جمهور دغدغه‌های فراکسیون را اعلام کنند، اظهار کرد: این جلسه برگزار و نکات لازم به استحضار رئیس‌جمهور رسید.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه اکنون منتظر هستیم تا رئیس‌جمهور کابینه دوازدهم را معرفی کند، به سخنانی که اخیرأ در خصوص سهم خواهی اصلاح‌طلبان از دولت مطرح شده اشاره کرد و گفت: هیچ‌گاه موضوع سهم خواهی مطرح نبوده است.

بنیادی با اشاره به اینکه هر آنچه مردم در انتخابات خواستار بوده و به آن رأی دادند برای حرکت بر مدار عقلانیت، تدبیر و تعامل با جهان و گره‌گشایی در امور اقتصادی بوده است، بیان کرد: رعایت حقوق شهروندی، آزادی بیان و رفع مشکلات اقتصادی از جمله نکاتی بوده که رئیس‌جمهور در سخنرانی‌های خود مطرح کردند و مورد حمایت اصلاح‌طلبان بوده و مردم نیز همین را پذیرفتند.

این عضو فراکسیون امید با تأکید بر اینکه انتظار داریم اعضاء کابینه دوازدهم به شعارهای رئیس‌جمهور پایبند باشند، اظهار کرد: قطعأ اگر افرادی وارد کابینه دولت شوند که نتوانند پایبند به تحقق اهدافی که مردم برای به نتیجه رسیدن آن‌ها رأی داده‌اند باشند و یا از مطالبات مردم دفاع نکنند پیشرفت و توسعه کشور دچار چالش خواهد شد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند اصلاحات به عنوان تأثیرگذارترین گروه در انتخابات ریاست جمهوری شاخص‌های لازم را به رئیس‌جمهور بیان می‌کنند اما تاکنون مصداقی برای کابینه معرفی نکرده و نخواهند کرد، مگر اینکه خود رئیس‌جمهور بخواهند.


وی با اشاره به اینکه برخی اختلافات اصلاح‌طلبان داخلی بوده و رسانه‌ای شدن آن‌ها تأثیر خوبی در اعتماد مردم به این جریان نخواهد داشت، بیان کرد: تمام کسانی که در جبهه اصلاحات قرار دارند به دنبال برآورده شدن شعارهای رئیس‌جمهور و مطالبات مردم هستند، نباید به این صورت این حرف‌ها در بین اصلاح‌طلبان به رسانه‌ها کشیده شود.

بنیادی با اشاره به اینکه بسیاری نمی‌خواهند این موفقیت‌ها را که با انسجام و اتحاد اصلاح‌طلبان شکل گرفته باور کنند و مدام در تلاش برای تفرقه‌افکنی هستند، در پاسخ به این سؤال که تخریب چهرهای اصلاح‌طلب توسط خودشان تا چه اندازه آینده این جریان و گفتمان را دچار آسیب خواهد کرد، اظهار کرد: بدون شک اولین عنصر آسیب زننده به هر فرد همان اطرافیان فرد هستند.

وی با اعلام اینکه جریان اصلاحات باید سعه صدر خود را مقداری بیشتر کرده و از منیت‌ها دست بردارند، گفت: باید با پرهیز از سهم خواهی به دمکراسی احترام گذاشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها