بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۸۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
سخنگوی فراکسیون امید تاکید کرد که اگر کابینه بارأی مردم هماهنگی نداشته باشد، نمایندگان به آن رأی اعتماد نخواهند داد.
تدبیر24»سخنگوی فراکسیون امید تاکید کرد که اگر کابینه بارأی مردم هماهنگی نداشته باشد، نمایندگان به آن رأی اعتماد نخواهند داد.

حسن روحانی با ۲۴ میلیون رأی قاطع برای دومین دوره در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد بنابراین روشن است که این تعداد از آرا که به قول رئیس‌جمهور درصورتی‌که از سوی برخی حوزه‌های انتخاباتی تعللی صورت نمی‌گرفت افزایش پیدا می‌کرد، توقعاتی دارند که باید دیده شود.

اولین قدم برای برآورده شدن انتظارات ۲۴ میلیون رأی، چینش کابینه است. اعضای هیئت دولت باید به‌گونه‌ای انتخاب شوند که با خواست‌های رأی‌دهندگان هماهنگی داشته باشند، اما تا به این لحظه خبرهای خوبی در رابطه با تشکیل دوازدهمین کابینه ریاست جمهوری به گوش نمی‌رسد.

بر اساس اخبار شنیده‌شده، به نظر می‌رسد حسن روحانی تصمیم گرفته کابینه یازدهم را برای دولت دوم خود به تکرار درآورد. به عبارتی دیگر رئیس‌جمهور برای ایجاد تغییر اساسی در بین یاران خود جهت پیشبرد بهتر کارها باوجودآنکه خود نیز به آن نقد داشت، بنا را بر جابه‌جایی افراد نگذاشته و این علاوه بر اینکه خبر نگران‌کننده‌ای برای آینده ۲۴ میلیون رأی می‌تواند باشد آنان رانیز با یاس و ناامیدی در آینده روبرو خواهد کرد.

بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه کابینه دوم حسن روحانی گفت: رئیس‌جمهور در جلسه‌ای که با فراکسیون امید داشت قول قطعی تغییرات عمده در کابینه را داد. بر اساس صحبت‌های ایشان حداقل تغییرات 50 درصد خواهد بود.

وی در این رابطه اضافه کرد: تغییرات کابینه باید درراستای مطالبات ۲۴ میلیون رأی صورت گیرد و امیدوار هستیم اخباری که در فضاهای مجازی انتشار پیدا می‌کند، گمانه‌زنی باشد. بخشی از انتشار اخبار کابینه از سوی افرادی صورت می‌گیرد که شاید به‌ظاهر در انتخابات نقش داشتند ولی هیچ عقبه اجتماعی ندارند، اما اکنون ۲۴ میلیون به دنبال سهم هستند و بخشی دیگرکسانی را در برمی‌گیرد که حق آنان حضور در کابینه نیست و دست به شایعه‌پراکنی می‌زنند تا شرایط خود را حفظ کنند.

سخنگو فراکسیون امید در ادامه یادآور شد: بر اساس وعده‌های آقای روحانی که در دیدار با فراکسیون امید داده شد، انتظار عملی شدن آن‌ها می‌رود. رئیس‌جمهور قاطعانه مسئله مهم دراین‌باره را نظر ۲۴ میلیون و افراد همراه و همسو دانست. فراکسیون امید هم یک ارزیابی از کابینه یازدهم بیان کرد که در همان روز در اختیار رئیس‌جمهور قرار گرفت که هم‌جهت با نظر افکار عمومی و مردم بود.

پارسایی بیان کرد: امیدوار هستیم رئیس‌جمهور بر اساس وعده‌های خود عمل کند تا نمایندگان مجبور نشوند بر اساس ارزیابی‌ها دولت یازدهم دست به عمل زنند.

وی دراین‌باره که در صوت عملی نشدن وعده‌های آقای رئیس‌جمهور رأی‌دهندگان دچار یاس و ناامیدی نخواهند شد، افزود: فراکسیون امید از حامیان آقای روحانی محسوب می‌شود، اما در کنار ۲۴ میلیون رأیی که به نام او نوشته شد، قرار دارد. انتظار می‌رود کابینه به‌گونه‌ای معرفی شود که خواست‌ها و مطالبات ۲۴ میلیون رأی برآورده تا مجبور نشویم در روز رأی اعتماد از حق این ۲۴ میلیون نفر حمایت کنیم.

سخنگو فراکسیون امید در خصوص جلسه رأی اعتماد اظهار داشت: اگر کابینه بارأی مردم هماهنگی نداشته باشد، نمایندگان به آن رأی اعتماد نخواهند داد.

پارسایی دراین‌باره که کدام‌یک از وزرا نباید در دومین کابینه حسن روحانی باقی بمانند، تصریح کرد: وزارتخانه‌هایی که افکار عمومی بر روی آن‌ها حساس هستند، کاملاً می‌توان تشخیص داد زیرا ما به‌طور محرمانه نام این وزارتخانه‌ها را مطرح کرده‌ایم.

وی درباره ضرورت تغییر وزیر کشور، کار یا علوم ابراز کرد: در خصوص این وزارتخانه‌ها با رئیس‌جمهور صحبت و درخواست تغییر داده‌شده است، اما مصداقی نمی‌خواهم درباره آنان نظر دهم. از وزرایی هم که دارای نمره قابل قبولی هستند این انتظار وجود دارد که هم خود ادامه تمایل همکاری با دولت را داشته باشند و هم اینکه دولت بر حضورشان اصرار بورزد.

سخنگوی فراکسیون امید دراین‌باره یادآور شد: وزرایی مانند امور خارجه، نفت، بهداشت وزرای فعالی بودند و در حوزه‌های خود خیلی خوب کارکردند. برجام و ایجاد مانع برای چپاول و غارت کشور ما از سوی برخی کشورهای عربی به بهانه حق مشترک در ذخایر نفتی همچنین واردات هواپیما و سلامت از موضوعات مشخصی است که افکار عمومی به‌خوبی از آن‌ها اطلاع دارد.

پارسایی ابراز کرد: امید می‌رود آقای روحانی علیرغم تمامی فشارهایی که به ایشان وارد می‌شود و بر کسی هم پوشیده نیست که حتی از مراسم‌های خاص مانند روز قدس و عید فطر هم بهره می‌برند که تحت عناوین مختلف مانند خدشه واردکردن به اصل صحت انتخابات و برخوردهای قضایی اعمال می‌شود باید این ۲۴ میلیون رأی را در کنار خود ببیند و به پشتوانه آنان تصمیم بگیرد و علیرغم تمام این موارد نادیده انگاشتن رأی مردم پذیرفته‌شدنی نیست و نباید در حق آنان اجحافی وارد شود.

رویداد24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها