بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۸۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
رونمایی از «بیست و یک روز بعد»، «چلچلا» در تالار حافظ،«بازی مرگ» در مشایخی، اتمام بلیت‌فروشی یک تئاتر، اعلام برنامه‌های جشنواره فیلم شهر و.... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
 تدبیر24»آئین افتتاح رسمی فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» نخستین ساخته سینمایی محمدرضا خردمندان دوشنبه شب 9 مرداد ساعت 21:30 در پردیس ملت برگزار می شود.

این مراسم همزمان با نخستین روز از ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر و نمایش این فیلم در این رویداد سینمایی در سالن شماره 3 پردیس ملت برگزار خواهد شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برگزار می شود، از تیتراژ و موزیک ویدئوی «بیست و یک روز بعد» با صدای مهدی یراحی رونمایی به عمل خواهد آمد.

نامزد بهترین فیلم از نگاه تماشاگران سی و پنجمین جشنواره فجر، از چهارشنبه 11 مردادماه روی پرده سینماها می آید. به همین مناسبت تیزر جدید این فیلم منتشر شد.

در این فیلم ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، جلال فاطمی، رضا استادی، سینا رازانی به همراه دو بازیگر نوجوان سینمای ایران مهدی قربانی و حسین شریفی نقش آفرینی می کنند.

عوامل فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» عبارتند از کارگردان: سیدمحمدرضا خردمندان، تهیه کننده: محمدرضا شفاه، نویسنده: سیدمحمدرضا خردمندان، احسان ثقفی، خواننده: مهدی یراحی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، تدوین: محمدرضا مویینی، هدی مویینی، طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایری، طراحی و ترکیب صدا: محمود موسوی نژاد، مدیر صدابرداری: امیر نوبخت، طراح گریم: جلال موسوی، مدیر جلوه های ویژه رایانه ای: محمدرضا نجفی امامی، مدیر تولید: ابراهیم زاهدی فر، مشاور کارگردان: محمد لطفعلی، عکاس: نوید سجادی حسینی، مشاور رسانه ای: هادی فیروزمندی، مدیر تبلیغات: سیدعلی طباطبایی، مجری طرح: باشگاه فیلم سوره، محصول سازمان سینمایی سوره حوزه هنری.

پخش این فیلم برعهده موسسه بهمن سبز حوزه هنری است.

«چلچلا» در تالار «حافظ» به روی صحنه می رود

نمایش «چلچلا» ، به نویسندگی، طراحی و کارگردانی عباس عبدالله زاده و تهیه کنندگی و بازی محسن افشانی در تالار «حافظ» تهران به روی صحنه می‌رود.

این اثر 80 دقیقه‌ای که از ساعت 19 روز دوشنبه، 10 مرداد، با حضور اساتید تئاتر و فعالان عرصۀ زنان کار خود را آغاز کرد، به موضوعات مربوط به زنان خواهد پرداخت.

در این اثر یک ساعت و بیست دقیقه ای، مریم معصومی، محسن افشانی، علیرضا مهران، محسن زرآبادی پور، حمید عرب، سید ایمان اصفهانی، افشین غیاثی، فرنوش نوش اندیش، زهره بختیاری، نازنین فراهانی، الهه موچانی، عرفان حق روستا، پرستو علیزاده، تکتم رسول زاده، حسنا قنبری، نیلوفر اخوان، منصور عربی، حمید رضا شمس، شهیاد غفوری، امیر داوود آبادی، به ایفای نقش خواهند پرداخت.

بهزاد جاودان فرد، حرکت نگاری، بهرنگ معتمدی، آهنگسازی و چهرک نریمانی طراحی لباس را بر عهده خواهند داشت.

اجرای این نمایش به مدت یک ماه در تالار خیابان حافظ، به نشانی خیابان محمد حسین شهریار، روبروی تالار وحدت، ادامه خواهد داشت.

«بازی مرگ» در تماشاخانۀ مشایخی به روی صحنه می‌رود

نمایش «بازی مرگ» به نویسندگی، کارگردانی و طراحی صحنۀ «مریم امینی» و تهیه کنندگی «سید شهاب الدین سرخیل» در تماشاخانۀ استاد مشایخی تهران به روی صحنه می‌رود.

سید آرش هوشیار، مریم امینی، سوده خدری و حمیدرضا لازمی، بازیگران این نمایش 60 دقیقه‌ای هستند.

محسن قربانی، زینب عباسی و رضا الهی در گروه کارگردانی نویسنده و کارگردان این اثر را یاری خواهند کرد.

مینا محب زاده گریمور، زهرا خاقانی طراح لباس، محمد مهدی امینی مدیر فنی، سید علی جلال فر مدیر صحنه، مصطفی تقوی طراح پوستر و عکاس، عادل چوبل موسیقی، زهرا حبیبی ساخت ماسک، زینب علی اکبری مسئول روابط عمومی و امین کردبچه چنگی مشاور رسانه از جملۀ عواملی هستند که گروه تولید اثر را یاری می کنند.

در خلاصۀ داستان این نمایش آمده است: «بازی مرگ» روایت مرد دانشمندی است که در پی متوقف کردن زمان است و همسر او نیز می داند که بیماری اش حاد شده و مرگ او نزدیک است.

این اثر هر روز از ساعت 17:15 دقیقه در «تماشاخانۀ استاد مشایخی» تهران به نشانی ضلع شمال غربی چهارراه ولیعصر به روی صحنه خواهد رفت.

بلیت‌های نمایش «نیلوفر و نفت» در سه روز آینده به پایان رسید

روابط عمومی گروه نمایش «نیلوفر و نفت» از اتمام بلیت‌های این نمایش در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه خبر داد.

این نمایش جدیدترین اثر امیر دژاکام در مقام نویسنده و کارگردان است که از نخستین روز مرداد ماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر تهران به روی صحنه رفته است.

در جدیدترین اثر امیر دژاکام جمعی از دانش آموختگان آکادمیک بازیگری و هنرهای نمایشی در کنار هنرجویان و فارغ التحصیلان مؤسسه اندیشه ماهان، در مقام بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند.

اعلام برنامه کامل ششمین جشنواره فیلم شهر

همزمان با افتتاحیه ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر برنامه کامل اکران فیلم‌ها منتشر شد که بر این اساس، فیلم‌ سینمایی «بیست و یک روز بعد» با اجرای زنده تیتراژ توسط مهدی یراحی در روز نخست رونمایی می‌شود و همچنین «سد معبر» نیز نمایش خواهد داشت.

برنامه زمانبندی اکران فیلم های این رویداد سینمایی که در پردیس ملت از روز دوشنبه 9 الی جمعه 14 مرداد هر روز از ساعت 14 الی 24 برگزار می شود، که از این میان 26 فیلم سینمایی در بخش آثار بلند به نمایش در می آید.

بنابراین گزارش، فیلم‌های بلندی که در روز اول جشنواره به نمایش در می آیند به شرح ذیل است:

از ساعت 16 الی 18:  فیلم ویدیویی سپیده به رنگ مروارید به کارگردانی سیدروح الله حجازی

از ساعت 18 الی 20:  فیلم ویدیویی فرزندان به کارگردانی یاسر طالبی

از ساعت 20 الی 22: فیلم سینمایی سد معبر به کارگردانی محسن قرایی

از ساعت 22 الی 24: فیلم سینمایی بیست و یک روز بعد به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان

بخش ویژه بین الملل: از ساعت 16 الی 18: زمین بازی/ ادوارد بردوکاو از روسیه

از ساعت 18 الی20: بخش مسابقه بین الملل: فراتر از ابرها/ کان آتیلا تاشیکن از ترکیه

همچنین اسامی فیلم‌های کوتاه و مستند نیز در سایت جشنواره قابل رویت است.

بنابراین گزارش، حضور در جشنواره فیلم شهر برای تماشای همه آثار، برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

فیلم جدید محسن دامادی آماده نمایش شد

مجری طرح فیلم سینمایی «همه چی عادیه!» از اتمام کامل مراحل فنی این فیلم سینمایی خبر داد.

با پایان ساخت موسیقی فیلم سینمایی «همه چی عادیه!» به کارگردانی محسن دامادی، در حال حاضر نسخه نهایی این فیلم آماده نمایش شده است.

عرفان حسینی مجری طرح پروژه درباره وضعیت حال حاضر «همه چی عادیه!» گفت: تدوین و صداگذاری اوایل سال به پایان رسیده و با پیوستن آریا عظیمی نژاد ساخت موسیقی فیلم نیز انجام شد. در حال حاضر نسخه نهایی فیلم آماده نمایش شده است.

وی افزود: بزودی برای پروانه نمایش اقدام خواهیم کرد. قصد داریم فیلم را در بهترین زمان ممکن به نمایش درآوریم و با انجام تبلیغات مناسب، اکران مناسب و آبرومندی برای آن داشته باشیم.

دامادی این فیلم را اواسط زمستان سال گذشته در تهران و ورامین مقابل دوربین برد و فیلمبرداری آن تا اواخر سال به طول انجامید.

عباس غزالی، بهنوش بختیاری، رز رضوی، (با هنرمندی) پژمان بازغی، رضا رویگری، لیلا بلوکات و (با حضور) سحر قریشی، همراه با نگین معتضدی، صفر کشکولی، بیتا عالمی، اسما حسینی، امیر جنانی و عرفان حسینی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«همه چی عادیه!» روایتگر داستان زندگی جوانی روستایی است که به دلیل کمبود و بحران آب و به دنبال لقمه نانی به پایتخت مهاجرت می کند. او مجبور به فعالیت در مشاغلی می شود که دانش و تجربه ای از آنها ندارد… .

هیات انتخاب طرح و ایده بخش خیابانی معرفی شدند

هیات انتخاب طرح های بخش خیابانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند.

هیات انتخاب متشکل از  سامان خلیلیان ، منوچهر اکبرلو و نیما بیگلریان طرح و ایده های رسیده به بخش خیابانی این دوره از جشنواره را ارزیابی خواهند کرد.

داوران جشنواره ملی تئاتر رضوی معرفی شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران به معرفی داوران این رویداد پرداخت.

حسین فرخنده  داوران مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی را حسین مسافر آستانه، پیام دهکردی و دکتر سعید اسدی معرفی کرد.

وی افزود: از ۱۳۳ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۴۴ اثر به بخش بازخوانی رسیدند و در نهایت هشت اثر برای بخش نهایی انتخاب شدند.

فرخنده تصریح کرد: تالار گلشن و پلاتو شمس میزبان نمایش های جشنواره تئاتر رضوی خواهند بود و هشت اثر از استان‌های فارس، خوزستان، کرج، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی و قزوین طی روزهای دوشنبه ۹ مردادماه جاری و سه شنبه ۱۰ مردادماه به روی صحنه خواهند رفت.

وی از اجرای یک نمایش از خراسان شمالی در بخش جنبی جشنواره نیز خبر داد و اظهار کرد: همچنین دو نمایش نیز از استان‌های اصفهان و فارس به عنوان نمایش های میهمان در دو شهرستان اسفراین و شیروان به روی صحنه خواهند رفت.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی از ۸ تا ۱۱ مردادماه جاری در بجنورد، مرکز خراسان شمالی برگزار میشود.

برچسب ها: تدبیر24 ، سینما
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها