بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۸۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه انسان و کتاب هر دو برای یکدیگر حلق شده‌اند، گفت: آموزش و یادگیری از همان لحظه خلقت بشریت آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.
تدبیر24»آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی چهارشنبه ۱۸ مرداد در آئین اختتامیه  هفتمین جشنواره ​ کتابخوانی رضوی در استان همدان اظهار کرد: معلم انسان خداوند و انسان معلم فرشته‌هاست و این امر نشان می‌دهد انسان برای دانش و آموزش آفریده شده است.

وی با بیان اینکه یاد دادن و یاد گرفتن در نزد خداوند ارزشمند است بنابراین کتاب مهمترین ابزار برای یاد دادن و یاد گرفتن است، عنوان کرد: با کتاب می‌توان قدرتمند شد و به اعماق آسمان‌ها نفوذ کرد.

طه‌محمدی با بیان اینکه هیچ دین و مذهبی به اندازه دین اسلام به کسب آموزش و خواندن کتاب توصیه نکرده است، اضافه کرد: متأسفانه مسلمانان از نظر سواد و تحقیق عقب‌مانده هستند.

وی با اشاره به اینکه کسانی‌که بعد از مرگ از خود کتاب، قلم و ابزار آموزش به ارث می گذارند اهل بهشت هستند، خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران توانسته قدرتمند شود که این قدرت با کمک کتاب و کتابخوانی ادامه پیدا می‌کند.

محمدی یادآور شد: برای کسب دانش و علم توقفی وجود نداشته و انسان باید از گهواره تا گور به دنبال آن باشد بنابراین به والدین توصیه می‌شود در کودکان عشق به تحصیل ایجاد کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز گفت: در طول خدمت 4 ساله دولت تدبیر و امید، ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به 2 برابر افزایش یافت.

محمدابراهیم الهی‌تبار اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استان همدان گام‌های خوبی برداشته که برگزاری با شکوه جشنواره رضوی نمونه بارز این فعالیت‌هاست.

وی با بیان اینکه نهضت هدیه کتاب از دیگر گام‌های برجسته در این راه است، افزود: در 3 سال گذشته بیش از 250 هزار جلد کتاب از سوی مردم به صورت داوطلب به کتابخانه‌های استان همدان اهدا شد.

الهی‌تبار ادامه داد: خوشبختانه استان همدان در انجام کارهای فرهنگی پیشرو بوده و منتظر اعتبارات نمانده و خودجوش در این مسیر گام برداشته است.

وی با بیان اینکه توانستیم تمام روستاهای بالای هزار و 500 نفر را مجهز به کتابخانه کنیم، تصریح کرد: امید است منش و فرهنگ رضوی در ابعاد زندگی ما حضور و نفوذ داشته باشد.

وی ادامه داد: از هر حرکتی که می‌تواند در جهت رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر باشد، نهایت حمایت را می‌کنیم تا بتوانیم از فرصت‌های استان برای نقش‌آفرینی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی استفاده کنیم.

معاون استاندار همدان خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی ما همکاری لازم را دارند تا با یک هم‌افزایی بتوانیم در تولید کالا و اثرهای فرهنگی فاخر خوب عمل کنیم.

وی با اشاره به رشد معنادار در حوزه فرهنگ با برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همدان نسبت به قبل بیان کرد: این موضوع نشان‌دهنده شناخته شدن این جشنواره در بین خانواده‌هاست و امیدوارم جامعه با وجود چنین جشنواره‌هایی مسیر توسعه را یافته و فرهنگ مطالعه در این کشور نهادینه شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این آئین با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از اوایل اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ در استان گفت: در راستای ارتقای سرانه مطالعه در جامعه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با ۴ کتاب مهارت‌های زندگی در سیره رضوی، امام رضا(ع) و زندگی، چلچراغ شیراز و بانوی ملکوت برگزار شد.

عاطفه زارعی با بیان افزایش شرکت‌کنندگان نسبت به سال قبل اظهار کرد: حدود 21 هزار نفر در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همدان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه امسال با رشد چهار برابری تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره رضوی نسبت به سال گذشته مواجه شدیم، اضافه کرد: این جشنواره از 20 فروردین کلید خورد و تا 20 تیرماه ادامه داشت.

وی ادامه داد: امید است فرهنگ کتابخوانی در استان همدان ترویج یافته و شاهد افزایش شرکت‌کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی باشیم.

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به مناسبت دهه کرامت در استان همدان برگزار و در آن از منتخبان استانی جشنواره، دستگاه‌ها و خیرین مشارکت‌کننده در این حرکت عظیم فرهنگی تقدیر شد.

برچسب ها: تدبیر24 ، کتاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها