بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۸۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
با برگزاری آئین تحلیف اعضای پنجمین دوره‌ شورای اسلامی شهر تبریز، شورای شهر تبریز به طور رسمی آغاز به‌کار کرد.
تدبیر24»این آئین تحلیف صبح امروز(چهارشنبه) در عمارت تاریخی شهرداری تبریز با حضور فرماندار تبریز و «شهاب‌الدین بی‌مقدار» نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

«رحیم‌ شهرتی‌فر»، فرماندار تبریز در این آئین گفت: نهاد شورا در کشورمان نشأت گرفته از آیات قرآنی و روایات معصومان(ع) است که تاکید فراوانی بر مشورت در امور داشتند. 

وی با بیان این‌که نخستین دوره‌ی شورای اسلامی شهر از سال ۷۸ آغاز شد، اظهار کرد: در زمان دولت اصلاحات شورا آغاز به کار کرد و توانست به عنوان یک قوه مقننه جایگاهش را بین سایر نهادهای حکومتی پیدا کند. 

فرماندار تبریز با اشاره به همزمانی آغاز فعالیت شوراها با هفته دولت، خاطرنشان کرد: این تقارن را به فال نیک گرفته و امیدواریم تمامی اجزای نظام در راستای پیشبرد اهداف یکدیگر را یاری کنند. 

شهرتی‌فر با بیان این‌که انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز در نهایت صحت و سقم برگزار شد، گفت: مشارکت مردم در این دوره از انتخابات چشمگیر بود؛ به ‌ طوری که میزان مشارکت مردم ۶۰.۹۲ درصد بود و میزان مشارکت در دوره چهارم شورا ۵۷.۱۲ درصد بود. 

وی تصریح کرد: از نظر مدرک تحصیلی نیز شورا در این دوره رشد داشته است، به طوری که ۶۳ نفر با مدرک دکتری ثبت نام کرده بودند. 

فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: در آستانه‌ی رویداد بزرگ "تبریز ۲۰۱۸" قرار داریم و نقش شهرداری و شورای شهر تبریز در نشان دادن جایگاه تبریز به جهانیان موثر است.

در ادامه «محمدباقر بهشتی» به‌عنوان رئیس سنی جلسه سوگندنامه را قرائت کرد و سایر اعضا نیز این سوگندنامه را بعد از او تکرار کرده و در پایان امضاء کردند.

بهشتی بعد از آیین تحلیف، گفت: از تمامی اعضای خدمتگذار و پاک‌دستی که در طول ۱۸ سال گذشته به عنوان عضو شورای شهر تبریز تلاش کردند، سپاس و قدردانی دارم.

وی افزود: در میان اعضای پنجمین دوره شورای شهر تبریز افرادی با سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی، پزشک، گزارشگر، اساتید دانشگاه، فعال بخش خصوصی، کار آفرین و ... وجود دارد.

بهشتی یادآور شد: در ادامه‌ی جلسه انتخابات هیات رئیسه برگزار می‌شود و کاندیداها باید اسامی خود را برای هریک از پست‌های هیات رئیسه اعلام کنند.

«شکور اکبرنژاد رئیس شورا شد»

شکور اکبرنژاد تنها نفری بود که برای ریاست شورای شهر تبریز در سال اول، اعلام آمادگی کرد و با ۱۲ رای به عنوان رئیس شورای شهر تبریز انتخاب شد.

«سونیا اندیش» نیز برای نائب رئیسی شورا اعلام آمادگی کرد و با ۱۱ رای به عنوان نائب رئیس شورا برای سال اول انتخاب شد.

هم‌چنین «علی آجودان‌زاده» با ۱۳ رأی به‌عنوان دبیر اول،«کریم صادق‌زاده تبریزی» با  ۱۲ رأی به‌عنوان دبیر دوم و سخنگوی شورا  و «محرم محمدزاده» به عنوان خزانه‌دار انتخاب شد.

قانون شهرداری‌ها اصلاح شود

«بهشتی»، رئیس سنی جلسه بعد از این انتخابات با آرزوی موفقیت برای هیئت رئیسه انتخاب شده، گفت: در این جلسه نمایندگان مجلس هم حضور دارند و از آنان می‌خواهم پس از مشورت با اعضای شورای کلان‌شهرها در خصوص اصلاح قانون شهرداری‌ها اقدام کنند.

وی افزود: مجلس باید با اصلاح قانون، درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها تعریف کند تا شهرداران به جای شهرفروشی، شهر را مدیریت کنند.

«شکور اکبرنژاد»، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با قدردانی از تمامی زحمت‌کشان پاک دست در زمینه‌ی مدیریت شهری، گفت: امیدوارم با مدیریت افراد پاک‌دست که جزء اصلی‌ترین شاخص‌های ما در انتخاب شهردار است، شاهد تحول و ارتقای جایگاه تبریز باشیم.

به گفته‌ی وی، استفاده از انرژی‌های پاک، ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه برای تردد در شهر، احترام به یکدیگر، ساخت و ساز در مناطق امن، کاهش هزینه‌های غیر ضروری، ایجاد حداقل تغییر در محیط زیست، افزایش سرانه فضای سبز و... اولویت‌های شورای شهر تبریز است.

اکبرنژاد با بیان این‌که شورای شهر تبریز آماده همکاری با همه مجموعه‌ها است، خاطرنشان کرد: به‌دنبال مدیریت هماهنگ شهری، کلان‌نگری و نقد منصفانه هستیم.

وی یادآور شد: محور توسعه انسان و محیط زیست است نه ساختمان‌های سر به فلک کشیده، کسب درآمد از فروش شهر و فضای سبز مورد پسند ما نیست.

اکبرنژاد تصریح کرد: در آستانه‌ی رویداد «تبریز ۲۰۱۸» قرار داریم و باید همه اقدامات در راستای استقبال شایسته از این رویداد مهم گردشگری باشد.

وی با بیان این‌که مشترکات بین اعضای شورا زیاد است، گفت: علی‌رغم این‌که مشترکات میان اعضا زیاد است، تفاوت‌هایی هم وجود دارد که به این تفاوت‌ها به دید عامل رشد و توسعه نگاه می‌کنیم و یقیناً مصالح شهر در اولویت است.

انصراف نجفی از کاندیداتوری شهرداری تبریز

«شهرام دبیری»، یکی از اعضای شورای شهر تبریز در ادامه‌ی جلسه نامه‌ای از سوی «صادق نجفی»، شهردار تبریز قرائت کرد که در آن نامه، نجفی از کاندیداتوری برای تصدی پست «شهردار تبریز» به‌علت نبود اجماع آراء در میان اعضای شورا، انصراف داده است.

سرپرست شهرداری تبریز انتخاب شود

«فریدون بابایی‌اقدم»، عضو شورای شهر تبریز گفت: بیش از ۲۰ جلسه‌ی غیر رسمی میان اعضای دوره‌ی پنجم شورای شهر تبریز برگزار شده و ۲۷ شاخص برای انتخاب شهردار تبریز مشخص شده است.

وی افزود: هم‌اکنون باید سرپرست شهرداری تبریز انتخاب شود و سپس بعد از بررسی‌های بیشتر در خصوص گزینه‌های شهرداری تبریز، شهردار تبریز را با اجماع آراء انتخاب کنیم.

تبریز هم‌اکنون شهردار ندارد

«محمدباقر بهشتی»، دیگر عضو شورا با بیان این‌که تبریز هم‌اکنون شهردار ندارد، گفت: وظیفه شورا انتخاب شهردار است و به اجبار باید سرپرست شهرداری انتخاب کنیم.

وی با بیان این‌که به دلیل این‌که شورای پنجم امروز آغاز به کار کرد، هرکسی را می‌توانیم به‌عنوان گزینه‌ی شهرداری تبریز انتخاب کنیم، خاطرنشان کرد: باید بر اساس معیارهای مشخص شده شهردار تبریز انتخاب شود، چون انتخاب شهردار تبریز مهم بوده و به منزله‌ی انتخاب ۱۰۰ مدیر است، بهتر است عجله نکنیم.

مردم تبریز را به سیاست بازی‌ها نمی‌فروشم

«محرم محمدزاده»، عضو شورای شهر تبریز با تأکید بر این‌که شورا جای جناح‌بندی نیست، گفت: اگر در انتخاب شهردار جناح‌بندی و سیاست‌کاری انجام دهیم، کارها پیش نخواهد رفت، جان ۴۵۰ هزار حاشیه‌نشین تبریز در خطر است و این موضوع دیگر جناح‌بندی نمی‌شناسد و فرد کاربلدی می‌خواهد که بیاید و مشکلات را حل کند.

وی یادآور شد: اگر شهردار بر اساس جناح‌بازی انتخاب شود و کار پیش نرود، من از همین تریبون به مردم اعلام خواهم کرد، من حق مردم تبریز را به سیاست نمی‌فروشم، اینجا مجلس نیست!

«محمد اشرف‌نیا»، عضو شورای شهر تبریز گفت: با انتخاب سرپرست برای شهرداری تبریز مخالف هستم، چون در مدت سرپرستی، مجموعه در حالت انفعال به سر می‌برد و این موضوع در مجموعه‌ی شهرداری با ۱۱ هزار نیرو می‌تواند مشکل‌ساز شود.

در ادامه، اکثریت اعضاء به انتخاب سرپرست برای شهرداری تبریز رای دادند.

اعضای شورا با رأی‌گیری، «اسحقی»، «رنجبر»، «سلیمانی» و «موسایی» را به‌عنوان گزینه‌های سرپرستی شهرداری تبریز انتخاب کردند و در این میان «محمدحسین اسحقی» با کسب ۱۱ رأی به‌عنوان سرپرست شهرداری تبریز انتخاب شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها