بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۸۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
دبی یکی از شیخ‌نشین‌های امارات متحده‌ عربی، امروز به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرسفرترین شهرهای خاور میانه و همچنین یکی از بیست مقصد گران‌قیمت جهان به شمار می‌رود.
تدبیر24»بسیاری از ما از تور دبی بهره برده‌ایم اما ممکن است اطلاعات دقیقی از تاریخچه و شرایط دبی نداشته باشیم. آژانس مقتدر سیر تابان به عنوان مجری مستقیم تور دبی در یادداشتی به بررسی شهر و تورهای آن پرداخته است.

تاریخچه‌ دبی

شبه جزیره عربستان یک شن‌زار وسیع که از دریاهای مختلف محصور شده است به کشورهای متعددی تقسیم شده، کمتر از دویست سال قبل یکی از شیوخ خاندان آل مکتوم به بخشی از این منطقه که در حاشیه خلیج فارس قرار داشت نام دبی نهاد، خاندانی که تا امروز خلافت این شیخ‌نشین را به عهده دارد.

اما با کشف نفت در دبی شرایط این شیخ‌نشین به کلی تغییر کرد و با استقرار انگلیس و نیروهای کار خارجی جمعیت این ناحیه تا سه برابر افزایش یافت. این روند تا دهه هفتاد میلادی ادامه داشت تا با خروج نیروهای انگلیسی تشکیل هویت جدید دبی آغاز و با هم‌پیمانی چند شیخ‌نشین کشور امارات متحده عربی تشکیل شد.

به دنبال این تحول یک منطقه آزاد تجاری در دبی ایجاد شد که به سرعت به رشد آن کمک کرد و با فراز و فرودهای مختلف تجاری و اقتصادی سال‌های مختلف امروز دبی با تکیه بر فروش ساختمان‌های مسکونی، مراودات بازرگانی و تجاری و همچنین تمرکز بر صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود.

امکانات گردشگری دبی

دبی به سبب موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی دارای مزایا و معایبی برای گردشگران سراسر جهان است. شن‌زارها و رمل‌ها از طرفی خود یک جاذبه گردشگری برای توریست‌هایی‌ست که با کویر و رمل‌ها آشنایی ندارند و از جنبه دیگر عدم امکان رشد گیاهان، مهمانان را کمی دچار مشکل می‌کند. همچنین وجود سواحل گرم و آفتاب‌های مناسب یکی دیگر از مزایای دبی برای جذب گردشگران از سراسر جهان است اما دمای متوسط ۴۰ درجه‌ای در تابستان و دمای متوسط ۳۰ درجه‌ای در زمستان این شهر برای بسیاری مشکل‌زا است.

اما دبی با هدف جذب گردشگر، علاوه بر استفاده از مزایای خود در صنعت گردشگری، توانسته با ایجاد امکان جاذبه‌های مصنوعی نه تنها کمبودهای خود را جبران کند بلکه امکاناتی بیش از هر مکان دیگری در دنیا را در خود جا دهد. از این دست موارد پارک‌های مختلف آبی نظیر وایلد وادی، باغ‌های گل نظیر میراکل گاردن، بازارهای خرید، برج‌ها و آسمان‌خراش‌ها نظیر برج العرب، اکواریوم‌های متعدد در فضاهای بسته و زیر آب و سواحل مختلف با امکاناتی متفاوت و همچنین پیست اسکی دبی اشاره کرد. برای آشنایی دقیق با مراجعه به بخش جاذبه‌های گردشگری دبی درسایت آژانس مقتدر سیر تابان به مطالعه مقالات آن بپردازید.

دبی مقصد گردشگری ثروتمندان

در سال‌های اخیر دبی به سمت هر چه لوکس‌تر شدن پیش‌رفته است. این امر سبب شده تا دبی به عنوان یکی از بیست شهر گران جهان شناخته شود، همچنین تنوع و تعدد هتل‌ها، جاذبه‌های گردشگری و فروشگاه‌ها در رده‌های اقتصادی مختلف این امکان را برای برگزاری تور لوکس دبی به آژانس مقتدر سیر داده است. هر ساله تعداد زیادی از سلبریتی‌های جهان تعطیلات خود را در هتل‌های لوکس و فوق مدرن دبی سپری می‌کنند، همچنین تجار بزرگ اروپایی و آمریکایی نیز در کنار پرداختن به امور تجاری خود به لذت بردن از امکانات دبی مشغول می‌شوند. از هتل‌های لوکسی که آژانس مقتدر سیر امکان ارائه آن به همراهان خود را دارد می‌توان به رز ریحان، هیلتون و مجموعه هتل‌های ریکسوس و غیره اشاره کرد.

تورهای اقتصادی

اما دبی صرفا یک مقصد لوکس برای مسافران محسوب نمی‌شود و در رده‌های دیگر امکانات مناسبی دارد. اقتصادی‌ترین نوع تورهای مقتدرسیر برای همراهان آن تور لحظه آخری دبی است که می‌تواند کمک شایانی به مدیریت هزینه‌های همراهان عزیز داشته باشد. این‌گونه تورها اکثرا در هتل‌های ۳ تا ۵ ستاره با مدت زمان ۲ تا ۳ شب برگزار می‌شود و تلاش می‌شود همراهان حداکثر بهره‌وری را از هزینه خود داشته باشند.

علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با شیوه‌های مختلف سفری ارزان به مقصدهای لوکس، می‌توانند به راهنماهای سایت مقتدرسیر در بخش‌های جاذبه‌های گردشگری و اخبار مراجعه کنند.

دبی مقصدی جذاب برای کودکان

بسیاری از خانواده‌هایی که دارای نوزاد، فرزند خردسال یا کودکان هستند به واسطه مشکلات، خود را از سفر محروم کرده‌اند. اما دبی به واسطه امکانات و جذابیت‌های خود یکی از مقاصد مهمی است که امکان سفر با کودک در آن فراهم است. مجموعه مقتدرسیر در سلسله مطالبی مفید و عملی تلاش کرده تا راهکارهایی برای سفر با کودک به همراهان خود ارائه کند تا آنها امکان سفر را برای خود به سادگی فراهم کنند.

آژانس مقتدرسیر در دوره‌های مختلف زمانی اقدام به برگزاری قرعه‌کشی و مسابقه‌های جذاب گردشگری می‌کند، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت و عضویت در خبرنامه پیامکی یا شبکه‌های اجتماعی در تلگرام و اینستاگرام از اخبار این‌گونه رویدادها آگاه شده و در آن‌ها شرکت کنند.

برچسب ها: تدبیر24 ، دبی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها