بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
مهر از راه رسید و بار دیگر هیاهوی صبحگاهی دانش‌آموزان در جای‌جای کشور طنین‌انداز شد اما در این میان مهر برای دانش‌آموزان مینابی در زیر سقف 330 کلاس تخریبی همچنان کم‌فروغ است.
تدبیر24»صبح امروز خیابان‌های میناب همانند سراسر کشور میزبان هیاهوی کودکان است.

باز هم مهر آمد و سال تحصیلی دانش‌آموزان و بهار تعلیم و تربیت از راه رسید تا بار دیگر معلمان و دانش‌آموزان دست در دست یکدیگر برای دستیابی به مینابی پیشرفته تلاش و کوشش کنند.

تخریب مدارس در شهرستان میناب طی بارندگی‌های سال گذشته یکی از مشکلاتی است که علاوه بر تهدید جان دانش آموزان بر کیفیت نامناسب تحصیل آن‌ها تأثیر گذاشته که برای این موضوع می‌بایست با جدیت چاره‌اندیشی شود.

"200"مدرسه در میناب نیاز به بازسازی دارند

نماینده شرق هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه مسئله مدارس تخریبی استان را باید بررسی کرد، اظهار کرد: در شهرستان میناب بالغ‌بر 200 مدرسه داریم که در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و نیاز به بازسازی دارند که امیدوارم وزیر آموزش‌وپرورش نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشد.

سید مصطفی ذوالقدر بابیان اینکه از استاندار خواهش می‌کنم که با جدیت به این مدارسی که رو به تخریب هستند، توجه داشته باشد، اظهار کرد: مدارسی داشته‌ایم در میناب که وضعیت بحرانی داشته و زمانی که دانش آموزان در آن نبوده‌اند سقف آن ریزش کرده است که نیاز به بررسی جدی دارد تا دیگر شاهد تکرارش نباشیم.

برخی مدارس روستایی شهرستان میناب قدمت بسیار بالایی دارند و هرلحظه امکان فروریختن ساختمان مدرسه وجود دارد.

مدارس تخریبی میناب، تهدیدی فراتر از واژگونی اتوبوس

مدارس تخریبی میناب چنان خطرناک‌اند که خطیب جمعه میناب در خطبه‌های اخیر خود، مدارس تخریبی این شهرستان را تهدیدی فراتر از واژگونی اتوبوس در میناب عنوان کرده است.

حجت‌الاسلام معتمدی فر با بیان اینکه ۱۲۰ مدرسه تخریبی و ۱۰۰ مدرسه بحرانی در میناب وجود دارد، تصریح کرد: مدارس تخریبی تهدیدی فراتر از حادثه واژگونی اتوبوس است که درنتیجه سوء مدیریتی اگر حادثه‌ای متوجه دانش آموزان شود به‌راحتی از آن نخواهیم گذشت.

طبق اعلام مسئولان آموزش‌وپرورش یک هزار و600 کلاس درس در هرمزگان تخریبی هستند و بیشترین مدارس تخریبی هرمزگان در میناب قرار دارند، به‌گونه‌ای که حدود 330 کلاس درس در این شهرستان تخریبی است.

مقاوم‌سازی 15 مدرسه تخریبی در میناب در دستور کار است

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان میناب نیز با اشاره به اینکه بازسازی مدارس تخریبی شهرستان نیازمند همت و نگاه ملی است از ساخت و مقاوم‌سازی ۱۵ مدرسه تخریبی در سطح شهرستان خبر داد.

غلامرضا سالاری با بیان اینکه در سال گذشته لطف خداوند شامل حال دانش‌آموزانی بود که تخریب و ریزش سقف مدارس حادثه‌ای را برای آنان در پی نداشت، افزود:  به وجود آمدن این حوادث سبب شد تا مسئولان با نگاهی دیگر به مدارس تخریبی شهرستان میناب بنگرند و برای بازسازی و مقاوم‌سازی آن‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته مقاوم‌سازی و نوسازی ۱۵ مدرسه تخریبی در سطح شهرستان میناب در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر 8 مدرسه در بخش توکهور و هشتبندی و شهر میناب و روستاها در حال نوسازی بوده و مقاوم‌سازی 7 مدرسه دیگر نیز صورت گرفته است.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان میناب خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود خیرین مدرسه‌ساز در حوزه شرق هرمزگان این انتظار را از مسئولان استانی و شهرستانی داریم که خیرین را به سمت شرق استان و شهرستان میناب، که دروازه مکران است سوق دهند.

به گزارش ایسنا، در کنار تمام اشتیاق دانش آموزان مینابی جهت حضور در کلاس درس آنچه نباید فراموش کرد ایمنی و استحکام کلاس‌های درس و مدرسه است که باید با عزم ملی در جهت نوسازی آن همت به خرج داد.

برچسب ها: تدبیر24 ، سال تحصیلی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها