بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
در جنگلی واقع شده در جنوب Småland و جنوب سوئد، کلبه ی کوچکی وجود دارد که می توانید آن را از bnb اجاره کنید.
تدبیر24»این کلبه به صورت نیمه در زمین فرو رفته و سقف پوشیده شده با چمن آن به گونه ای هم تراز با سطح زمین است که در نهایت این کلبه را به گونه ای نامرئی می کند. این خانه ها در سوئد با نام bachstuga شناخته می شوند که به «کلبه های تپه ای» ترجمه می شود. ساخت این کلبه ها در حال حاضر خیلی رایج نیست و در واقع مرتبط با قرن هفدهم و هجدهم هستند و برخی از فقیرترین مردم سوئد در آنها زندگی می کردند.

برخی از این خانه ها تنها یک اتاق داشتند و در کناره ی یک تپه ساخته می شدند. سه دیوار این خانه چوبی بوده و تپه به عنوان دیوار پشتی خانه تلقی می شده؛ ساخت این سبک خانه در بخش های جنوبی و جنوب غربی سوئد و جایی که چوب گران قیمت بوده، رایج بوده است.

اقامتی عجیب در دل زمین

افرادی که در این خانه ها زندگی می کردند، backstugusittare نامیده می شدند. آنها تقریبا بسیار فقیر بوده و در واقع در ملک فرد دیگری زندگی کرده و با انجام کارهای موقت و صنایع دستی یا با پول خیریه روزگار می گذراندند. برخی وقت ها مالک زمین به این افراد اجازه می داده که در بخش کوچکی سیب زمینی بکارند یا باغچه ی کوچکی داشته باشند. لازم است بدانید که این کلبه ها معمولا روی زمین هایی که برای کشاورزی نامناسب بوده یا در زمین های روستا ساخته می شدند. ساکنان این خانه ها هیچ مالیاتی نمی پرداختند و به همین دلیل دولت دل خوشی از آنها نداشت.

زمان تغییر کرد و همانطور که موقعیت اجتماعی این افراد بهبود پیدا کرد، تعداد زیادی از این کلبه ها متروکه باقی ماندند. امروز برخی از این کلبه ها در Åsle  و خارج از Falköping تحت حفاظت قرار گرفته اند.

تصویر اولی که ملاحظه کردید در اوایل قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است. خانواده ای که امروز صاحب زمین و این کلبه هستند آن را بازسازی کرده و عایق نموده اند. این کلبه همینک به بازدیدکنندگان مشتاق اجاره داده می شود.

اقامتی عجیب در دل زمین

اقامتی عجیب در دل زمین

اقامتی عجیب در دل زمین

اقامتی عجیب در دل زمین

اقامتی عجیب در دل زمین

اقامتی عجیب در دل زمین

اقامتی عجیب در دل زمین

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها