بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
رمز جاودانگی عاشورا، اخلاص در عمل حضرت اباعبدالله و معامله وی با خدا بود.
تدبیر24»برای تحلیل واقع‌بینانه قیام اباعبدالله باید وقایع و رویدادهای پنج دهه بعد از رحلت حضرت رسول‌(ص) در حکومت اسلامی را ارزیابی و تحلیل کرد.
وقتی در جامعه اسلامی بعد از رحلت پیامبر به‌مرور سنت‌ها رنگ باخت و بدعت‌ها جایگزین شد، عدالت ذبح شد و خلافت به استبداد گرایید، اشرافیت جلوه‌گری کرد، فساد و تبعیض رواج یافت، به بیت‌المال دست‌اندازی و همه راه‌های اصلاح امور مسدود شد، راهی جز قیام برای اباعبدالله و فداکردن جان خود و یارانش در راه حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های والای اسلامی و پاسداشت انسانیت و حفظ کرامت و عزت انسان، باقی نماند.
شهادت حسین(ع) پیروزی خون بر شمشیر و غلبه آزادی بر استبداد و استیلای حق بر باطل و عدالت در مقابل ظلم و فساد و تبعیض را رقم زد.
پیامد شهادت اباعبدالله (ع) برای همه آزادگان تاریخ، ستمدیدگان، محرومان و مظلومان این بود که باطل رفتنی است و حق ماندنی.
دوستدار اباعبدالله‌بودن افتخار هر مسلمانی است. تأثیرپذیری انقلاب اسلامی از آرمان‌ها و اهداف والای حسین، عظمت‌آفرین است. تأسی مسئولان و مدیران به روش و منش آن امام عزت‌بخش است. 
ارادتمند به اباعبدالله در کشوری که اسلام حاکمیت دارد و از منابع غنی معنوی و مادی و ثروت‌های خداداد بیشمار برخوردار است و موقعیت جغرافیایی ممتازش، راه را برای توسعه و پیشرفت و رفاه مردم، هموار كرده نباید دچار عسرت و تنگدستی باشد و خدای ناکرده اعتمادش به مجموعه حاکمیتی که به نام دین و پیروی از ائمه اطهار و اباعبدالله رفتار می‌کند، کم‌رنگ شود که اگر این‌گونه شود، جفای به اسلام و امام حسین(ع) است. مردم عملا آموزه‌ها، توصیه‌ها و تعالیم اباعبدالله را در پی‌افکندن انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، پشت‌سر‌گذاشتن ترورهای کور و تحریم‌ها، مقابله با قدرت‌های استکباری و... محقق کرده‌اند. دوستداران اباعبدالله(ع) و همه ملت شریف ایران مستحق خدمت شایسته‌تر هستند. خدمتي براي توسعه كشور كه نيازمند روحيه  تلاشگري و همراهي براي تحقق 
آرمان‌هايي است كه مردم را شايسته زندگي بهتر 
مي‌خواهد. اين آرمان در سيره پيشوايان ما نيز ديده شده و آنان همواره به دنبال رشد مادي و معنوي جامعه بودند. ما نيز بايد  صداها را بشنویم، نارسایی‌ها و مشکلات مردم را بهتر ببینیم و برای حل عاجل و اساسی آنها به مدد عقل و تدبیر و برنامه‌ریزی و گذشت از منیت‌ها، اقدام کنیم تا در پیشگاه آن امام عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی، سربلند باشیم.


محمدرضا تابش- نایب‌رئیس فراکسیون امید

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها