بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۹۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
جایزه «بیلی جیفورد» که پیش‌تر با نام «ساموئل جانسون» برگزار می‌شد و مهم‌ترین جایزه ادبیات غیرداستانی انگلستان لقب دارد، اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی‌اش را اعلام کرد.‌
تدبیر24»«گاردین» نوشت: جایزه ۳۰ هزار پوندی «بیلی جیفورد» که مهم‌ترین جایزه انگلیسی در حوزه ادبیات غیرداستانی محسوب می‌شود، نام شش نویسنده را به عنوان نامزدهای نهایی سال ۲۰۱۷ اعلام کرد.

در این دوره «سایمون شاما» تاریخدان معروف با جلد دوم کتاب «داستان یهودیان» که «تعلق» نام دارد، مقابل «کریستوفر دو بلاگ»، «دیوید فرانس» و «کاپکا کاسابووا» قرار گرفته است. «دو بلاگ» با کتاب «روشنگری اسلامی: تعارض مدرن میان اعتقاد و استدلال» وارد این رقابت‌ها شده و «چطور از طاعون جان سالم بدر ببریم» نام کتاب «دیوید فرانس» است.

امسال تعداد نامزدهای اولیه زن و مرد کاملا برابر بود اما این در مورد نامزدهای نهایی صدق نمی‌کند. «کاسابووا» تنها زن راه‌یافته به فهرست نامزدهای نهایی جایزه «بیلی جیفورد» است و برای نگارش کتاب «مرز: یک سفر طولانی به لبه اروپا» برگزیده شده است.

«دنیل مندلسون» و «مارک اوکانل» هم با کتاب‌های «یک ادیسه: یک پدر، یک پسر و یک حماسه» و «ماشین بودن: ماجراهایی میان سایبورگ‌ها، ارواح، هکرها و آینده نگران درباره حل مشکل مرگ» این فهرست را کامل می‌کنند.

این جایزه ادبی که کتاب‌هایی با تمام موضوعات غیرداستانی، از تاریخ و طبیعت گرفته تا زندگی‌نامه و خاطرات را دربرمی‌گیرد، تا چند سال پیش با نام «ساموئل جانسون» شناخته می‌شد. این جایزه مختص کتاب‌های انگلیسی‌زبان به قلم نویسندگان سراسر انگلستان است که درباره موضوعاتی مانند تاریخ، سیاست، علم، مسائل روز، ورزش، سفر، زندگی‌نامه و هنر به نگارش درآمده‌اند. جایزه ۳۰ هزار پوندی «جیفورد» پیش‌تر به نویسندگانی مانند «هلن مک‌دونالد»، «فلیپ هواره»، «آنتونی بیوور» و سال گذشته به «فیلیپه سندز» با کتاب «خیابان شرقی غربی» داده شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها