بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه بررسی وضعیت امدادرسانی به آوارگان میانمار مطرح کرد:
رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه بررسی و ارزیابی وضعیت امدادرسانی به آوارگان میانمار، با اشاره به رنج و آلام مردم مظلوم و بی گناه میانمار، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر ایران با توجه به وظیفه ذاتی خود، دغدغه های مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهوری، تمام توان و امکانات خود را برای کمک به آوارگان میانماری با استفاده از کمک های مردمی و تشکیل کمپین مردمی کمک به آوارگان، به کار خواهد بست.

تدبیر24»به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر علی اصغر پیوندی؛ در جلسه بررسی و ارزیابی وضعیت امدادرسانی به آوارگان مظلوم میانمار با اشاره به سفر اخیر خود به کشور بنگلادش و بازدید از اردوگاه آوارگان و مشاهده رنج و آلام مردم مظلوم و بی گناه میانماری، خواستار تعامل بیشتر و گسترده تر میان سازمان ها برای ایجاد حرکتی منسجم در رسیدگی به وضعیت نابسامان آوارگان روهینگیایی شد.

وی همچنین با تاکید بر ادامه روند فعالیت هلال احمر در مرز بنگلادش و خدمات رسانی به آوارگان میانماری، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل کشورهای بنگلادش و میانمار، قریب 300 تا 400 هزار آواره ای است که از سال های گذشته در مرز بنگلادش مستقر شده و 500 تا 600 هزار پناهجوی دیگر نیز اخیرا وارد بنگلادش شده اند که زمان اتمام این مهاجرت ها مشخص نیست و این روند چندین سال ادامه خواهد یافت. 

چالش های آوارگی مسلمانان میانمار

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه وضعیت نامناسب اقتصادی در کشور بنگلادش و عدم رفاه مردم این کشور با ورود پناهجویان میانماری وضعیت پیچیده تری پیدا کرده، تصریح کرد: آوارگان میانماری دارای مشکلات بسیار جدی در زمینه تغذیه، بیماری های واگیردار و عفونی هستند که این بیماری ها تلفات گسترده ای را به دنبال دارد. علاوه بر این، مشکلات زنان باردار و کودکان بی سرپرست، اهمیت و لزوم برنامه ریزی برای از سرگیری آموزش کودکان و بویژه مشکلات روحی و روانی آنها که روز بروز هم گسترده تر می شود و کشته و غرق شدن در خلیج بنگال نیز مسائلی است که در این آوارگی اجباری اتفاق افتاده است. 

بسیج تمامی امکانات برای کمک به مردم مظلوم میانمار

دکتر پیوندی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهوری برای رفع مشکلات مردم مظلوم و آواره روهینگیایی، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر ایران با توجه به وظیفه ذاتی که بر عهده دارد، تمام امکانات خود را در حد توان برای کمک به آوارگان و با استفاده از کمک های مردمی و تشکیل کمپین مردمی کمک به آوارگان میانماری، به کار خواهد بست.

وی با بیان اینکه ارتباط مناسب و موثری میان هلال احمر ایران و جمعیت ملی بنگلادش، وزیر بهداشت، طلاب و دانشجویان پزشکی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور، وجود دارد، تاکید کرد: باید بسرعت وارد فاز تصمیم گیری شده و با استفاده از توان و همکاری نهادها و سازمانهای مردم نهاد، کمک های ارسالی به بنگلادش را که تاکنون حدود 100 تن محموله امدادی با همکاری همه ارگان ها در سه مرحله ارسال شده است، افزایش دهیم.

تشکیل ستاد پشتیبانی کمک های هلال احمر ایران در بنگلادش

رئیس جمعیت هلال احمر بر لزوم ایجاد ستاد پشتیبانی در منطقه کاکس بازار در نزدیکی مرز بنگلادش و میانمار نیز تاکید و اظهار کرد: کمک های نقدی در اختیار این ستاد قرار می گیرد تا غذای مناسب و هماهنگ با ذائقه مردم محلی تهیه شده و توزیع اقلام امدادی از قبیل پتو و....با توجه به نیازهای آوارگان صورت گیرد که اعزام فرد رابط کلیدی برای این ستاد ضروریست.

فعالیت 18 تا 20 جمعیت ملی برای کمک به آوارگان در بنگلادش

دکتر پیوندی در ادامه به اهمیت استقرار بیمارستان سیار و کمپ های درمانی در اردوگاه آوارگان برای برطرف کردن نیازهای اولیه درمانی و سپس ارجاع بیماران به بیمارستان برای اعمال تخصصی ازجمله جراحی اشاره و مطرح کرد: حدود 18 تا 20 جمعیت ملی از جمله جمعیت های ملی ترکیه، دانمارک، انگلستان، استرالیا، مالزی و ... در کشور بنگلادش برای خدمت رسانی به آوارگان میانماری حضور دارند.

بررسی راهکارهای کمک به آوارگان مسلمان میانمار

لازم به ذکر است در جلسه بررسی و ارزیابی وضعیت امدادرسانی به آوارگان مظلوم میانمار که با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان امداد ونجات، معاون اموربین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت، معاون نظارت و امور استان های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، نمایندگان وزارتخانه های امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمعیت هلال احمر برگزار شد، پیشنهاداتی از جمله ایجاد ستاد پشتیبانی عملیات امدادرسانی با حضور رابط کلیدی در منطقه کاکس بازار در مرز میانمار و بنگلادش به منظور تامین اقلام غذایی و زیستی مورد نیاز آوارگان، جمع آوری کمک های نقدی مردمی برای رفع نیاز آوارگان با محوریت جمعیت هلال احمر (سازمان داوطلبان)، پیگیری اهدای زمین با جانمایی مناسب برای استقرار بیمارستان با بخش های اطاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، اورژانس و زنان و زایمان و ارسال تجهیزات و دارو و اعزام نیروهای متخصص پزشکی توسط وزارت بهداشت، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین ارسال وسایل مورد نیاز همراه با ارسال تجهیزات بیمارستان توسط مدیریت درمان ستاد کل، استقرار 5 تا 6 درمانگاه پذیرش بیماران توسط مدیریت درمان ستاد کل، اداره بیمارستان و درمانگاه های مربوطه توسط جمعیت هلال احمر ایران به مدت 3 تا 6 ماه و سپس تحویل کار به نیروهای محلی، ارسال خودروهای واکنش سریع با توجه به تجهیزات و کیت های خاص به عنوان مثال تصفیه آب و سم پاشی و .... توسط وزارت بهداشت، بررسی امکان تهیه و توزیع غذای گرم حدود 10 تا 15 هزار پرس در روز میان آوارگان، و ...نیز از دیگر پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح و ارزیابی شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها