بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار با رئیس جمهور لبنان، به همدلی و هماهنگی تهران و بیروت در تقویت محور مقاومت اشاره کرد و افزود: با مقاومت و ایستادگی در کنار یکدیگر، آرامش را به منطقه بازمی‌گردانیم و ریشه تروریسم تکفیری را خواهیم خشکاند.
تدبیر24»علی‌عسکری در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور، به ملت، دولت و رئیس جمهور لبنان، افزود: برای ملت بزرگ، مبارز و مجاهد لبنان آرامش و پیشرفت آرزو می‌کنم و به شما و ملت لبنان تبریک می‌گویم که با اتکاء به شخصیت حکیم و سیاسی‌ای همچون شما آرامش، ثبات و امنیت در جامعه لبنان برقرار شده است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

رئیس رسانه ملی روابط‌ جمهوری اسلامی ایران و لبنان را همواره در بالاترین سطح توصیف و تصریح کرد: مردم ایران همواره حامی لبنان بوده و خواهند بود و به‌ویژه در مقابل رژیم صهیونیستی محکم در کنار شما می‌ایستند.

علی‌عسکری با اشاره به دعوت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران از میشل‌عون رئیس‌جمهور لبنان برای سفر به تهران، گفت: ما منتظر تشریف‌فرمائی شما به ایران هستیم تا به دعوت رئیس‌جمهور روحانی به تهران بیایید و ما در صداوسیما تصاویری شایسته از همراهی و هماهنگی دو کشور را به نمایش جهانیان بگذاریم.

وی افزود: تهران و بیروت با هم‌افزایی در ظرفیت‌های رسانه‌ای می‌توانند نمایشی ویژه از محور مقاومت به جهانیان ارائه کنند و در این سفر توافقات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

رییس رسانه ملی، تعامل سازنده را سیاست اصلی جمهوری اسلامی توصیف و تصریح کرد: امیدواریم با همراهی و هماهنگی میان دو کشور و تعامل سازنده با کشورهای منطقه، آتش فتنه‌ای را که تروریست‌های تکفیری با حمایت حامیان اصلی‌شان روشن کرده‌اند، کاملا خاموش کنیم.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به وضع آوارگان سوری در لبنان، گفت: من معتقدم شما به عنوان رئیس‌جمهور لبنان نقش ویژه‌ای در سامان دادن به اسکان آوارگان سوری و بازگشت تدریجی آنان خواهید داشت.

علی‌عسکری با بیان این‌که با تدبیر فرد هوشمند و مدبری چون شما و همکارانتان در لبنان بسیاری از مسائل حل خواهد شد، افزود: با این تلاش‌ها آرامش به سوریه بازخواهد گشت و با خروج تروریست‌ها، منطقه به سمت آرامش می‌رود و این همان سیاست جمهوری اسلامی ایران نیز هست.

میشل عون رییس جمهوری لبنان نیز با تقدیر از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، افزود: مواضع خردمندانه و منطقی اخیر رییس جمهوری اسلامی ایران که با  در نظر گرفتن منافع سیاسی ایران صورت گرفت، در ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی بسیار موثر بود و امیدوارم در این مسیر موفق باشید.

وی تاکید کرد: در قضیه برجام تفرقه‌ای میان آمریکا و اروپا به‌وجود آمده است که این پیروزی خردمندانه‌ای برای ایران است.

رئیس‌جمهور لبنان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در بالاترین سطح سیاسی در مسائل منطقه و بین‌الملل تاثیرگذار است و امیدواریم با تدبیر ایران و کشورهای منطقه، راه‌حل سیاسی برای حل مشکل سوریه به‌دست آید.

میشل‌عون به حضور یک میلیون نفر از آوارگان سوری در لبنان اشاره کرد و افزود: ما معتقد نیستیم که همه آوارگان باید یکجا برگردند، بلکه باید شرایط مساعد به‌وجود آید تا آوارگان به صورت تدریجی بازگردند و در این زمینه جمهوری اسلامی ایران بسیار تاثیرگذار است.

رئیس‌جمهور لبنان صحنه سیاسی این کشور را آرام و منطقی توصیف و تأکید کرد: هرچند درباره تحولات سوریه و غرب آسیا ممکن است اختلاف‌نظرهایی وجود داشته باشد، اما این اختلاف‌نظرها کنترل‌شده است و به تنش اجتماعی منجر نمی‌شود.

این گزارش حاکی است، رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، با حسن‌ فضل‌الله، رئیس و اعضای کمیسیون اطلاع‌رسانی مجلس لبنان نیز دیدار  و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در فشار کاری جلسات بودجه لبنان انجام می‌شد، کمیسیون اطلاع‌رسانی گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کرد. حسن فضل‌الله رئیس این کمیسیون گفت: این که به‌رغم جلسات بودجه، دور هم جمع شدیم که در خدمت شما به‌عنوان رئیس رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران باشیم، نشان از اهمیت جایگاه شما و ایران است و ما به آن افتخار می‌کنیم.

حسن فضل‌الله و دیگر اعضای کمیسیون در این جلسه فعالیت‌های صورت گرفته را تشریح کردند.

علی‌عسکری هم در این دیدار درباره اطلاع‌رسانی و جایگاه حقوقی سازمان صداوسیما توضیحاتی ارائه کرد. در پایان این جلسه دو طرف بر گسترش همکاری‌ها تأکید کردند.

برچسب ها: تدبیر24 ، آرامش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها